Tuesday, December 17, 2013

To ler or not to ler


N-am avut un an prea bun. Nu eu, în special, ci noi, cu toții. Politica românească e cam șontoroagă iar financiar nu ne-a mers grozav. Chiar deloc unora. Și veștile nu-s deloc încurajatoare.
Iarna fusese gata să vină încă de pe la începutul lui octombrie deci nici vremea n-a fost cea mai prietenoasă cu noi. După niște prognoze apocaliptice despre cea mai grea iarnă din ultimii nu știu câți ani, singurul lucru care mi se pare bun e că de sărbătorile astea vom avea căldură. Gratis. Nu în case, asta deja ar fi fost file de poveste, ci afară.

Da, de sărbători cică va fi călduț iar zăpada va cam lipsi. Cu desăvârșire în unele zone. Pe mine mă bucură, "Où sont les neiges d’antan" nefiind fraza pentru care să fi făcut vreodată pasiune. Adică zăpada e ultimul lucru pe care vreau să-l văd. Doar pe câmpuri, acolo chiar e nevoie, însă dacă-i cald afară, vreo 8-9 grade Celsius, sper să nu fie periculos pentru culturi. Va fi timp suficient și pentru zăpezi, suntem de-abia în decembrie.

sursa
Deci nu bani, nu politicieni competenți, nu zăpadă...
Însă ce-i mai grav și mai grav abia acum vine. Pe lângă toate neajunsurile amintite nu vom avea nici ler. Se-nțelege că nici lin
Și asta pentru că Ștefan Hrușcă ne-a tras clapa anul ăsta. Nu mai vrea să ne colinde. Zice că el pe bani puțini nu mai leruiește. Ori nu mai linuiește. Whatever. 
Cică nu merită. Și eu care credeam, ca și alți naivi probabil, că el e interesat de noi, de românii lui. 
Adicătelea rezultă că el venea aici nu pentru ler ci pentru lei. Cânta "leu-i leu" și noi, afonii, pricepeam "leru-i ler"... Ce tradiție, ce Crăciun, ce colinde?! Cică în USA vinde un bilet cu 40 de verzișori. Aici 50 de lei erau prea puțini. Doar niște amărâți de 15 doleri...pardon, dolari.

Sunt îngrijorată. Nu știu cum o să vină Crăciunul ăsta fără ler. Vom suferi cu toții. 
Ar fi, totuși, o soluție. Eu zic să facem o petiție, că tot se poartă. Să facem o petiție să amânăm puțin Crăciunul până adunăm fiecare bani de un bilet la concertul lui Hrușcă. 40 de dolari nu cred să se strângă prea greu. De sărbători oamenii sunt mai darnici. Umblă vorba...

 La Anastasia alte povești... 


23 comments:

  1. Ai de capul meu!
    Ce tristete! Pai fara Hrusca nu exista Craciun!! Ce ne facem? Am mai putea face o manifestatie!
    Nici de sarmale nu mai am chef...:))
    Te pop!

    ReplyDelete
  2. Genial, am inceput ziua cu dreptul, primul lucru pe care l-am facut in dimineata asta a fost sa intru pe blogul tau, unde ma astepta mandretea asta de pamflet care mi-a adus zambetul pe buze(vorba vine ca am ras de-a binelea).
    Nu avem zapada, cel putin in zonele de campie, nu avem politicieni sau ler, dar macar avem umor. Din belsug! :) Felicitari! :D

    ReplyDelete
  3. Îl cunosc personal pe Hruşcă şi nu cred că nu-i pasă de români! :)

    ReplyDelete
  4. Pentru că il respect pe Radu...mă opresc din ce vroiam a spune. Nu era nicidecum ceva de rau, dar ceva,...ceva am eu contra lui. Acum ...articolul tau merge iar in directia aia care mă surprinde la tine, cu hazul fin şi ironia ...mai mult sau mai putin subtila. Craciun sa fie...că după colinde nu mă omor. Recunosc....ufffff

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adriana, zi mai departe, îl cunosc personal şi am stat de multe ori de vorbă cu el.Nu mă afecteză cu nimic. Şi chiar dacă, nu-i problemă :)

      Delete
  5. Eu nu ma pot ralia gastii enuntate de tine in primul rand. Oricat de greu a fost anul asta, nu am dreptul sa spun ca a fost altceva decat MINUNAT!

    ReplyDelete
  6. Minunat articol! :) Leu-i leu, asta-i drept! :))
    Intr-un fel, il inteleg pe Hrusca, chiar daca nu "mor" nici dupa el, nici dupa colinde... Colindele mi se par prea... lente... Ascultand unele dintre ele imi aduc aminte de datorii, nu de sarbatoare. Revenind la artist: cred ca ar trebui sa se "vanda" toti... Daca cei precum Banica Jr si Andra (sau Anda - nevasta baiatului care prezinta happy hour) pot incasa mii de euro pentru un cantec de ce sa nu o faca si ceilalti?! Macar Hrusca e cinstit si-o zice pe față... Zic si eu... :)
    Ziua minunata sa iti fie!

    ReplyDelete
  7. Pe mine mă enervează să se tot strige "Deschide uşa, cretine!"...
    Hruşcă n-are nicio vină că alţi indivizi nu editează CD-uri cu colinde.
    Anul trecut s-a tot făcut caterincă pe seama colindelor lui, aşa că, la ce să vină?
    Să fie ridiculizat? Articolul tău mi-a plăcut, chiar dacă-i răutăcios. Şi s-ar putea
    chiar ca Hruşcă să fi primit o ofertă prea mică pentru a se deranja până-n România.
    Întotdeauna artiştii se dau patrioţi şi iubitori de oameni, dar până la bani...
    Sau nu ştim noi să separăm sentimentele de raţiune. Dacă Hruşcă nu acceptă o
    ofertă mediocră, nu înseamnă că nu-i patriot. Sunt sigur că dacă i se spunea că-l cheamă
    românii, să le cânte, n-ar fi făcut nazuri. Dar românii îl iau la mişto, iar pe el îl cheamă
    un impresar zgârcit... Alţii ar fi făcut la fel.

    ReplyDelete
  8. Hai, ma lasi? Nu tu, Hrusca...(tie nu ti-as putea spune asa..) Ce, CD-uri nu avem? Pana la urma e dreptul omului sa faca trilurilu pe cat vrea el...si dreptul meu sa nu dau nici 15, nici 50 de usd pe bilet, ca m-am saturat de concertele astea dupa care si un fotoliu de la Sala Palatului ar sti ca vine Craciunul.

    ReplyDelete
  9. Dincolo de asta, mi-a fost dor sa te citesc...:)

    ReplyDelete
  10. La inceput mi-a placut Stefan Hrusca,apoi prea comercial si nu m-am inselat.Pentru mine, nu e o paguba ca nu mai vine.Sunt altii dstui care ne colinda.

    ReplyDelete
  11. Elly draga, eu nu mai fac bilanturi. Anul a fost bun, dar n-am rabdare, o fi batranetea asta de vina, dar nu mai am chef sa analizez ce-a fost, dimpotriva, ma tenteaza doar ceea ce este, ce va fi, ce se prefigureaza si ce astept, in primul rand de la mine. Si nici de ler nu mi-e dor, hahahaha! :)))
    Daca nu va ninge, asemeni tie... eu ma bucur, trece si iarna asta. Mai, ce atmosfera de Craciun, cam fara nerv. Oboseala isi spune cuvantul. Bine ca vine vacanta elevilor, asta-mi merge la suflet. ;)
    Te pup, sa ai o seara frumoasa! ;)

    ReplyDelete
  12. Hi hi hi...
    Eu traiesc de douzeci si... de ani si fara ler si fara lin.. iti dai seama ce bogata mis? :)))
    La noi anunta furtuna de Craciun, ca si Mos Niculae ca si mai înainte de... :)))
    Ca doar nu traiesc eu degeaba aproape de "la rascruce de vanturi"!
    pupici!

    ReplyDelete
  13. Ete eu traiesc la rascruce de ploi si mai in fiecare zi imi plang ochii ca vreau or soare, or zapada. Din doua una, nu combinate. Mie nu-mi place frigul, insa pentru mine Craciunul e mai frumos cu zapada. Dupa Craciun as prefera sa vina primavara, dar in ziua cea sfanta sa fie zapada si colindatori. Am niste amintiri asa frumoase cu Craciun ca in povesti: zapada cat casa, luminitele aprinse in brad, copii colindatori pe sub feresti si cozonac aromat pe masa facut de bunica, mama imi impleteste cosite si eu cu frate-meu repetam colinde, iar tata face focul in soba. Acum nici macar zapada nu avem, colindatorii vin doar pentru bani, iar Craciunul nu-i Craciun, doar cu un brad in casa si cadouri sub brad.
    Sunt foarte trista de cum evoluiaza societatea, valorile se pierd.
    Dar una peste alta, imi place simtul umorului tau fin.

    ReplyDelete
  14. Si la mine e destul de caldut acum. Nu foarte, dar oricum, e o diferenta considerabila fata de saptamana trecuta. De zapada nici nu incape vorba pe aici, oricat as spera eu (pentru ca stii ca mie imi place zapada). Oricum daca ninge cumva pe la voi, poti sa mi-o trimiti mie, nu ma supar :)).
    Seara faina Elly draga.
    PS: Iarta-ma, am fost cam absenta in ultima vreme de pe blog si am cam ramas in urma cu postarile tale :(. Recuperez ;).

    ReplyDelete
  15. Multi dintre noi nu am avut un an grozav. Sigur, aparentele pot insela .
    Am facut tot posibilul "to ler" si mi-am pansat ranile cu diverse alifii.
    Parca , mai des ca altadata Craciunul, dar mai ales trecerea de la un an la altul aduce nu numai bucurii ci si multa melancolie.

    ReplyDelete
  16. Omul canta bine, dar eu ma bucur de cei care vin la usa. Anul trecut au venit chiar si doua fete cu o vioara :) am ascultat cele mai frumoase colinde moderne"". Si anul asta am avut parte de doua surprise, sunt curioasa cum va fi anul asta. Sper sa ai parte si tu de momente frumoase. Ca belelele curg...

    ReplyDelete
  17. Şi eu care în sfârşit am plecat cu colindul pe bloguri. Acu... dacă am venit , cânt:
    Leu-i leu
    Şi Hruşcă-mpuşcă
    Verzişori
    Şi trage-o duşcă
    Nu de prună
    Că nu-i bună
    Ci de Whisky
    Că... s-a uşchi..
    Leu-i leu şi
    Beiu-i bey
    Ce să cînte-ntre plebei...

    ReplyDelete
  18. pai putem sa il ascultam pe Fuego :)

    ReplyDelete
  19. Sa speram ca vom depasi si aceste vremuri preapline de greutati si lipsuri. Au trecut atat de multi ani de la Revolutie si cata speranta de mai bine aveam atunci cu toti....
    Cat despre lerul lui Hrusca, nu noi am pierdut ci el, caci banii multi din America nu-i pot cumpara acolo, imensa admiratie si pretuire de care avea parte aici, intre ai sai.
    Numai bine, Elly draga! :-)

    ReplyDelete
  20. :))) magistral!
    îmi pare rău că s-a desluşit misterul. :( Aş fi preferat să nu cunosc preferinţele dlui Hruşcă. Şi eu, ca şi alţi..., credeam că-i place să ne colinde. Dar, eu am recunoscut că sunt nătăfleaţă pe alocuri :)
    Pe de altă parte, n-ai auzit că ne colindă Grigore Leşe? Nu ştiu pe câte mere, dar poate că e bine să mai trecem pe tradiţionale!!!! Să lăsăm adaptările (sau indenticele naturale a la Hruşcă) în ţările iubitoare de "amestecuri" :)
    pup, draga mea, spor în toate! o zi minunată!

    ReplyDelete
  21. Hoinareala asta, in cautarea celor " vreo 10 posturi ", imi aduce si rasfat intelectual!
    Outstanding

    ReplyDelete
  22. nici atunci si nici acum...eu am incetat sa cred in vremuri...nu bune...onorabile...la noi!

    ReplyDelete