Sunday, December 18, 2016

King Kong ori Batman sau despre autenticitate


Duminică. Zi liberă. Adică s-ar zice că nu am niciun fel de ocupație. Fals. Am un to-do-list lung cât o zi de post. Din nefericire, mulțimea de mici și mari probleme așteaptă rezolvări ce presimt că, pentru unele, nici nu vor veni vreodată. 
În cameră e cald și bine, "arde focul" în calorifer. Îl mai ajut, am apăsat de puțină vreme și pe butonul radiatorului doar pentru că-mi place cum pare că ventilează aerul cald produs.
Probabil că le voi permite coabitarea maxim o oră. Vine un moment în care le închid pe ambele, ore întregi, calorifer și radiator, doar pentru că simt cum camera devine tot mai mică, de parc-aș fi Alice a lui Lewis Caroll. Nu am, însă, nici cea mai vagă idee cât e temperatura. Poate vreo 22-23 de grade, cel mult 24. Suport greu căldura în încăperi. N-am termometru de interior. Nici cântar, nici ceas. Nimic care să măsoare ceva, orice. Compensez prin oglinzi. Am "doar" trei. Poate sufăr de narcisism. Poate...

Afară ar fi încă temperatură pozitivă, arată "deșteptul", mințindu-mă probabil, dar, de vreme ce nu mă minte doar pe mine, am să-l cred. De fapt e firesc să fie cald, a fost o zi frumoasă superba. A cam stricat-o vântul care mi-a răzgândit mintea chitită pe plimbare. M-am repliat rapid și-am mutat plimbarea în online. Nu pe Facebook. De ceva timp mă aflu în faza saturației. Hoinăreala virtuală a fost, cât de cât, rodnică. Am aflat multe despre Snapchat, care până ieri era pentru mine un simplu termen, lipsit de conținut.

Altfel sunt foarte bine, deja am golit, puțin peste jumătate, un borcănel cu un soi de finetti norvegian. Calitate OK. Și care, raportat la prețurile de pe-aici, e destul de ieftin. Dacă e să mă mulez pe political correctness (care-i băgată în tot și toate, mai rău ca sarea-n bucate), cică nu-i în regulă ce pap. Dar cum nu mă sinchisesc de treaba asta cu corectitudinea, mănânc diverse chestii pe care mi se pune pata. Sau beau. Un nes cu vreo patru lingurițe cu zahar nu cadrează cu respectiva corectitudine. Ceea ce se înțelege prin hrană adevărata încă nu am abordat până acum. Azi, adică. E trecut de ora 18,00...

Apropos de corectitudinea asta politică, încep să cred că este și ea unul dintre motivele pentru care FB sucks. Geme de corectitudine. Și de superficialitate. De efemer, de asemenea. Ca să fac o paralelă, care poate părea aiurea, dar știu eu ce știu, de-aia FB nu va putea fi vreodată ce-a fost defunctul neogen. Les connaisseurs știu ce spun. Măcar acolo, chit că posesorii de cont(uri) puteau să fie cine voiau ei, chiar și King Kong sau Batman (nu că pe FB n-ar putea și mă minunez de fiecare dată când văd ce se poate), cu toții păreau autentici. Până și proștii, pentru care FB e o căciulă prea mare. 

Neogen nu avea pretenția de a se lua și de a fi luat în serios, era românesc, era de-al nostru. Era autentic. Cu multă bășcălie și șmecherie, uneori chiar chiloțăreală pe față, dar fără ipocrizii, fără cerșetorie și bigotism, fără fandoseli (feminism, radicalisme, egalitarism, adică utopii), fără manipulări grosolane în masă și fluvii de spam. E drept, în ultima perioadă din existența neogenului, începuseră să apară semne de milogeală și spam, pe ici, pe colo, din pricina influenței FB-ului, dar măcar nu te pocnea (timeline-ul) cu ele direct între ochi de cum deschideai ușa site-ului. 

"Luni, unul din șapte oameni de pe Pământ a folosit Facebook pentru a se conecta cu prietenii și familia. Sunt atât de mândru de comunitatea noastră pentru progresul pe care l-am făcut. Comunitatea noastră face ca fiecare persoană să fie auzită, promovând înțelegerea și prin includerea fiecăruia în oportunitățile lumii noastre moderne".  

Pentru lămurire, cele de mai sus sunt doar niște fraze găunoase/lăudăroase pe care le scria Zuckerberg într-o zi din septembrie 2015. "Progresul" de care vorbește e sinonim cu bani mulți, de care, firesc, omul se bucură. Parcă-l văd frecându-și mâinile, ca un excelent negustor, ceea ce și este, în fond. "Mândru", "comunitatea", "înțelegerea" și, mai ales repetitiv-obsesivul-prefăcutul "noastră"...să fie la el, acolo. Nu-s decât cuvinte tipice pentru corectitudinea sus-menționată. Noul limbaj de lemn. Oripilant, exact ca senzația de nisip între dinți.

Într-o bună zi, FB va sucomba, foarte probabil, printr-o implozie. Sau poate se va metamorfoza în altceva. Aștept cu mult interes Ziua. 


Notă: Cele relatate se întâmplau fix acum trei săptămâni. Despre FB încă nu știu nimic...





7 comments:

  1. Greeeu m-am lasat convinsa sa fac am un cont de FB. :) In 6 ani aproape ca am invatat sa ma descurc.
    De Neogen am auzit, cu ani in urma; de Snapchat aflu acum - am aruncat o privire: nu inteleg cum functioneaza dar nici nu sunt interesata. Nici Twitter nu m-a interesat. Google, FB si Yahoo! imi sunt... si prea multe. :)
    Saptamana frumoasa iti doresc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Greu m-am hotarat si eu, Diana. De fapt blogul a fost cel care m-a ajutat sa ma decid. Din pacate, FB e foarte mare consumator de timp daca vrei sa fii prezent acolo si eu nu am timp. Cata vreme am mai avut timp, il onoram cat de cat cu prezenta dar, odata cu lipsa acestui timp si pe masura ce m-am convins ca exista mari nepotriviri de caracter intre mine si FB, am ajuns doar sporadic pe acolo.
      Snapchat e o aplicatie fara sens pentru oamenii maturi. Adolescentii si cei foarte tineri il gasesc funny insa doar cam atat. Twitter imi pare ceva aproximativ inutil desi am cont. Complet straina sunt de hi5 ori Myspace. Nici nu stiu sub ce forma mai exista. Sau, aminteste-ti cum era blogosfera acum cativa ani. Toate se transforma. Nimic nu-i vesnic. :)
      Multumesc. La fel iti doresc! :)

      Delete
  2. Pe fb se fac multe afaceri. Toti isi fac promovare. Acum daca te angajezi oriunde, nu numai ca ar fi o companie mare sau de advertising, ci chiar si o policlinica sau un cabinet trebuie sa stii manevrele paginilor de socializare fb.
    Ce e mai dificil ca au aparut diferite aplicatii pe care cu greu le inveti sau nu e dispus nimeni sa te invete insa la job ti se cer. Sunt ca niste responsabilitati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asta cu promovarea este peste tot, Anca. In tot mediul virtual. Ce sunt advertorialele?
      Nu cunosc dedesubturi legate de ceea ce mentionezi in comentariu, sunt prea putin interesata de FB. Inteleg ca sunt job-uri unde se cere cunoasterea unor aplicatii pentru FB. Chiar nu stiam. Insa e foarte importanta gasirea unui job, deci, daca trebuie, trebuie :)

      Delete
  3. După părerea mea, marea pacoste a FB-ului sunt grupurile şi cei care te bagă acolo fără să te întrebe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ori stai prea putin pe el, ori nu vrei sa vezi ce-i pe acolo. Cata vreme eu n-am stiut ca ma aflu in niste grupuri mai bine de doi ani de zile, e clar ca nu e vreo problema cu ele sau e una absolut neglijabila.
      Am scris despre toate pacatele FB-ului, aci, in articol si am fost chiar blanda.
      Dar poate sunt eu mai antisociala, asa ;)

      Delete
  4. După căsătorie, viața mea a fost atât de grea, încât soțul meu a început să urmărească alte femei pentru că nu i-am dat un copil după ce am așteptat câțiva ani. Mi-am văzut căsnicia dispărând. Am făcut tot posibilul pentru a schimba situația, dar nimic nu a funcționat până l-am întâlnit pe Dr. DAWN, un vindecător spiritual. Dr DAWN mi-a salvat viața și căsnicia. acum am 3 copii. Sunt recunoscător Dr. DAWN și de aceea îmi las mărturia oricărei persoane care suferă de probleme conjugale și de fertilitate. E-mail de contact: dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp:+2349046229159

    ReplyDelete