Tuesday, May 21, 2013

Vacile nu pleacă în vacanță. Niciodată.



Stau și mă gândesc cateodată. E amuzant. Sau mai degrabă nu. Mulți dintre noi bem lapte, mâncăm iaurt, brânză, unt, smântână....și unii nici măcar nu știm bine cum arată o vacă în realitate. Pare de necrezut. Dar, din păcate, devine tot mai adevărat. Mai ales copiii nu mai știu.

Mulți dintre tinerii și copiii de azi, cei crescuți exclusiv la oraș, au văzut o vacă poate doar pe vreun afiș sau la televizor. Dacă mai au timp de televizor după ce se joacă pe PC sau termină cu postarea ultimelor noutăți pe wall-ul de Facebook.

Nu m-ar mira să aflu că sunt copii care cred că laptele e făcut de Mickey Mouse sau Minnie Mouse sau de către alte personaje-mascote care se află pe cutiile cu lapte, iaurt sau alte produse din lapte. În cazul când există vreunele... Dacă nu, poate se gândesc că laptele vine dintr-un albastru infinit... majoritatea cutiilor cu lapte fiind, habar n-am de ce, colorate în oceane de albastru...

N-aș fi crezut niciodată în copilăria mea că a ști cum arată vacile în realitate va deveni ceva ce ar putea fi subiect pentru emisiuni gen "Vrei să fii miliardar?", unde curând s-ar putea să fie nevoie de toate "ajutoarele" posibile pentru a afla că într-o anume fotografie se află nimic altceva decât o blândă furnizoare de lapte, brânză și smânatână.

Tot in copilărie, în câteva situații, adică în rarele zile când era oarecum nemulțumită de câte unul dintre rezultatele noastre școlare, mama ne oferta, oarecum amenințător: "Vrei să ajungi la vaci?" 
"A ajunge la vaci" era o "sperietoare" normală pe vremea aceea și ceva sinonim cu munca grea, neobosită.
Având chiar vecini cu vaci, până și noi, copiii, știam că era o muncă nu prea ușoară, și asta în tot cursul anului, fiindcă era bine știut că vacile nu pleacă în vacanță. Niciodată.
Adevărul e că nu ne speriam mai deloc de amenințarea mamei și râdeam. Învățam bine deci probabilitatea de a ajunge acolo, în locul acela, fără vacanță, tindea către zero...

Trăind toată viața lângă o familie posesoare de vaci, cunosc în mare cam tot ceea ce implică creșterea lor. De la oarecare distanță, e drept. Ce se întâmplă însă la o fermă de vaci n-am vazut niciodata dar mi-aș dori.
Cele trei văcuțe ale vecinilor mei sunt chiar aici, în articol. Ieri, la apusul soarelui, m-am cocoțat pe niște buturugi, ca să le pot fotografia. Puțin riscant dar pentru ilustrație a meritat.  


Dupa cum bănuiesc că vă cam dați seama...am ratat atunci, la vârsta alegerilor, să ajung la vaci. Poate că nici nu era rău să ajung acolo fiindcă azi constat că în viață totul e relativ. Vecinii mei au și astăzi vaci...eu sunt momentan șomer de succes.

Aș mai avea însă o șansă să ajung la vaci. Fie și doar pentru o singură zi.
Danone face o ofertă foarte tentantă. Își deschide porțile. Le deschide ca să putem să aflăm și noi, cei din afară, cum stă treaba pe acolo, cum se desfășoara drumul laptelui. Ca să dăm veste mai departe...  
 
Așa că, acum, vă rog frumos: Trimiteți-ma la vaci! 
Pentru asta puteți să folosiți toate mijloacele (comentarii la articol, LIKE pe FB, Share (distribuiri) tot pe acolo, ciripituri pe Twitter, pe unde mai vreți și mai puteți și tot ce mai credeți de cuviință că m-ar putea ajuta) ca, măcar pentru o zi, să pot vedea care este drumul laptelui până se transformă în iaurt.

Dacă ma ajutați să ajung acolo aș putea vedea cum e să fiu fermier în fermele Danone...sau aș putea, la fel de bine, să fiu transportator pe drumul laptelui de la ferme către fabricile de procesare, sau, tot la fel de bine, aș putea fi controlor de calitate pe linia de fabricație a iaurtului Danone. Pentru o zi.


Dacă e să aleg totuși, pentru că, din păcate, trebuie să aleg, aș prefera să merg la o fermă parteneră Danone, să văd exact cum sunt îngrijite vacile, cum se recoltează laptele și cum este apoi trimis la procesare. Sunt fascinată de instalațiile de muls și aș dori să le vad în realitate. Apoi, reîntoarsă pe blog, prin reportaje cu fotografii despre experiența de la fața locului v-aș povesti pe larg toată aventura. Care nu mă îndoiesc că va fi una deosebită, autentică, despre care aș putea scrie lucruri cât se poate de interesante.

Deci fermier să fie! 



Articolul participă la campania BlogalInitiative despre cum se obține iaurtul Danone.




69 comments:

  1. Interesant articol! Nu m-am aşteptat nici o clipă la un asemenea deznodământ... :)
    Te pup draga mea,o săptămână cât mai frumoasă!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa fie interesant fiindca e adevarat?!?! :)
      Daca Danone ofera aceasta sansa, chiar mi-as dori sa ajung la o ferma, sa vad cum este. Sunt convinsa ca e o experienta unica.
      Multumesc, Anastasia! La fel! :)

      Delete
  2. Sper să câştigi tu campania şi să ne scrii impresiile de după! Succes!
    Copiii mei de la grădiniţă ştiu toţi cum arată o vacă, din fericire. Deci, mai avem o speranţă...:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alexandra, va invit pe toti sa ma sustineti pe Facebook, pe Twitter... fiindca e foarte important.
      Copii tai sunt norocosi. Insa eu stiu copii care nu cunosc nici macar cum arata o gaina in realitate. :( Si stiu ca foarte curand vor fi tot mai multi.
      Multumesc mult!

      Delete
  3. Daaaa...Si eu ma numar printre norocosii care stiu ce e aia vaca...:))
    Si ma bucur, pentru ca nepotii mei , daca oi mai ajunge sa-i am, nu vor sti, cred.
    Eu fac tot posibilul sa ajungi la ferma dar tu trebuie sa bei un iaurt in cinstea mea....
    pop!

    ReplyDelete
    Replies
    1. E adevarat ca suntem norocosi. Nu stiu ce vor sti nepoteii tai insa chiar azi sunt copii care nu stiu cum arata multe. Nu au unde vedea. Cred ca si vaca va ajunge la Gradina Zoologica. :)
      Pai nu trebuie sa faci multe. Niste like-uri pe FB, eventual vreo distribuire a articolului. Deci acolo mai poti face ceva :)
      Multumesc mult, Geanina!

      Delete
  4. Eu as merge la o ferma de vaci mov care sa dea direct ciocolata :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) Inca nu exista, din pacate. Acolo cred ca ar fi fost batalie ca sa se ajunga :) Si mie mi-ar placea fiindca ador ciocolata.
      Merci pentru sustinere!

      Delete
  5. Bunica mea avea vacă, o chema Bumba și era superbă. Eu eram foarte mică atunci, dar am amintiri clare despre Bumba, care venea cuminte seara, acasă, cu ciurda. Parcă au trecut 1000 de ani. Sper să câștigi concursul! Te pup, o zi faină! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mirela, iti multumesc din inima!
      Amintirile despre animalele dragi vor fi intotdeauna adevarate comori ale sufletului :)
      Mi-as dori sa ajung acolo :) Am convingerea ca poate fi foarte interesant. Si v-as povesti, aici pe blog, pana v-as plictisi :))
      O zi frumoasa iti doresc!

      Delete
  6. eu am avut o vacuta , odata de mult :)
    asa ca...du-te la vaci !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cami, multumesc mult pentru sustinere!
      Poate reusesti si pe FB ceva ca sa am mai multe sanse sa ajung la vacute :)
      Sunt cele mai blande animale...cat sunt ele de mari. Eu le vad aproape zilnic. Aseara insa era destul de tarziu si mi-a fost mai comod sa fiu paparazzo si la fotografiez fara ca ele sa stie :) De fapt n-am vrut sa le tulbur. Venisera de la pasunat :)
      Inca o data, merci!

      Delete
  7. articolul e super, ca un film bun! a inceput intr-un fel si s-a terminat neasteptat de diferit! :) desi nu-s o tinerica, am fost si eu unul din copiii dusi la Zoo ca sa vada animalele intrucat bunicii stateau in oras ca si noi...
    cat despre dorinta ta de a vizita Danone, te sustin complet, dar sa-mi zici apoi cat la suta din produsul finit e chiar lapte! am o maaare curiozitate!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mona, ma bucur ca ti-a placut articolul. Mai ramane sa placa si juriului care decide cine pleaca sa vada vacutele :) Desigur ca mi-as dori sa fac parte dintre cei cativa care vor merge acolo.
      Stiu ca sunt multi copii care nu au pur si simplu posibilitatea sa ia contact cu animalele, cu pasarile, cu plantele... Traiul la oras are avantajele sale dar si unele dezavantaje.
      Cred ca voi afla mai multe lucruri pe care vi le voi povesti. Doar sa ajung acolo :)
      Stiu ca n-ai Facebook dar cred ca poate conta si o distribuire pe Google+ :)
      Multumesc mult pentru sustinere, Mona!

      Delete
  8. Mi-ar placea sa aflu cum ti s-a parut mirosul de la ferma, asa ca te trimit la vaci!
    Eu am facut eforturi si mi-am dus copilul cand era mic pe la prietenele care aveau vaci la tara, l-am dus pe la gradini zoologice, am facut tot ce se putea ca sa stie cum arata animalele. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu ma sperie nimic, am mai ajuns pe la o ferma mica in copilarie, dar erau alte vremuri, nu era nimic modernizat, cum este acum. Acum o ferma e aproape SF...si asta as vrea foarte mult sa vad. Deci mirosul chiar nu ma sperie :))
      Te felicit pentru eforturile pe care le-au facut pentru Ionut. E foarte bine ca un copil sa cunoasca aceste lucruri.
      Merci pentru sustinere, Vienela! :)

      Delete
  9. M-ai facut sa zambesc - initial, dupa ce am citit titlul si introducerea, ma gandeam ca ele nu s-ar duce in vacanta, dar laptele nu se produce totusi continuu, au concediu de maternitate :)
    Pe vacuta din copilaria mea o chema Ioana si tare rau ne-a parut cand a trebuit sa o vanda. Si pe mine ma ameninta mama cu vacile daca nu invat bine :)
    Grozav articolul tau, mult succes si sa ajungi sa vezi vacutele Danone!

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Da, lapte nu dau continuu dar nu pleaca nicaieri si oamenii care le ingrijesc trebuie s-o faca tot timpul anului pentru a fi totul bine cu vitelusii :) Altfel nu va fi lapte :)
      E un cerc frumos...caci vicios nu se potriveste :)
      Doua dintre vacutele vecinilor mei sunt gestante, una e prea tanara. Dar stii at de mult le iubesc? Si cata grija le poarta?
      Deci si pe tine te trimitea acolo? Nu pot sa cred! :))
      Multumesc mult pentru sustinere, draga mea! Ma bucur ca ti-a placut articolul.

      Delete
  10. danoontje powerrr !!!!!!

    http://www.youtube.com/watch?v=7OCEDAYPjRg
    :)))))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. :))) Minnie, esti grozava!
      Merci! Micuta super-puternica e adorabila! :)
      Deci ma sustii! Te pup!

      Delete
  11. Duce-te-ai la vaci să te duci!
    Dar să ştii că poza pe care ai făcut-o pe o propritate particulară, fără acordul proprietarului, te poate băga în bucluc. Ia uită-te nen-tu Gigi ce a păţit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ;) Macar de-ar functiona blestemul tau! :)) Mersi!
      Glumetule! :))

      Delete
  12. Îmi place că "subiectele" au şi "Carte de Identitate" la purtător, cu codul numeric personal...Stăpânul cred că se serveşte doar de...GPS...Ce înseamnă, domnule, şi tehnica asta...şi sateliţii ăştia...Doar cu mulgerea e mai greu...Sau există şi aici vreo..."drăcie" cu telecomandă ?! :)))
    Numai bine şi să curgă râuri de lapte şi miere !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu au decat trei vaci dar au avut si mai multe. Adica sase... Dupa ce vor fata vor avea cinci :)
      Mulgerea este manuala, pentru doua vaci e OK. Doar doua au lapte.
      Multumesc! Doar bine si tie!

      Delete
  13. Nu m-a pasionat viata la tara. Am fost si eu o data cu vacile o zi intreaga la tara ib copilaria mea cu o vecina, erau vreo 20-30 de vaci, pot sa spun ca seara nu mi-a mai trebuit nici mancare, nici nimic, somn pana dimineata neintoarsa. E grea munca la tara. Insa ce ar trebui sa facem sa te votam undeva ca sa te ajutam sa-ti indeplinesti visul?

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Asa este, e greu. Dar eu doresc sa merg la o ferma moderna. O ferma partenera a firmei Danone, sa vad cum se desfasoara activitatea acolo.
      Daca ai cont pe Facebook poti da like-uri si share. Dar nu stiu daca ai...
      Daca nu ai, macar poti da distribuire pe Google+ (pe butonul rosu g+1 de sub articol). Poti distribui si la tine si la mine...Cam asa ceva.
      Multumesc, draga mea!

      Delete
  14. Replies
    1. Stiu de ce ma intrebi dar nu. Vine de la altceva :)

      Delete
    2. Hei, mult noroc! Sper sa ajungi sa vezi ferma de vacute ...Chiar m-a amuzat anul trecut raspunsul unei fetite la intrebarea ”De unde vine laptele?” ... la care ea, nonsalant, a raspuns: ”de la cutia de la magazin” ... nu numai ca nu stiu cum arata o vaca, dar nici macar nu au auzit de ea....

      Delete
    3. Alexandra, sa stii ca nu am exagerat cu nimic cand am scris despre situatii absurde gen "laptele vine le la Mickey Mouse"... chiar sunt copii crescuti exclusiv la oras, care nu au posibilitatea de a vedea animalele cele mai comune. Pur si simplu nu au unde le vedea. :)
      Ceea ce scrii in comentariul tau nu face decat sa intareasca ceea ce am scris in articol.
      Multumesc din suflet pentru sustinere! :)

      Delete
  15. Cum sa te sustinem Elly? Doar prin share se poate?
    Mult succes iti doresc, sunt convinsa c-ai scrie articole interesante dupa experienta cu vacutele Danone :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Pai se poate prin like-uri la linkurile postate de mine pe FB, prin Share pe FB, prin postare link pe Twitter daca ai :) Comentariu aici. Cam astea. Asa am inteles eu. Cred ca am inteles bine :)
      A, eventual daca poti anunta prieteni :)
      Multumesc pentru urare si sprijin. Poate am o sansa. Chiar mi-as dori o astfel de exeperienta pe care s-o povestesc :) Ma pricep la animalute :)

      Delete
  16. Facă-se voia ta. La vaci vrei, la vaci să ajungi! :) Lăsând gluma, sper din suflet să ajungi să trăiești experiența asta. Nu poate fi decât interesantă. Mult succes!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa cred si eu, ca ar fi o experienta foarte interesanta. Multumesc pentru urare, Sonia! Sa fie!

      Delete
  17. fain articol! m-a amuzat teribil titlul, dar am ramas "paf" citind ce intrebari exista în "Vrei să fii miliardar?" :))
    Tin pumnii sa câstigi concursul! Neaparat sa-l câstigi! Succes!

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Ma bucur ca te-a amuzat, am vrut sa fie si usor amuzant dar si sa atraga atentia.
      Multumesc mult pentru incurajare si pentru urare, Carmen! Sper...dar cine stie?

      Delete
  18. Pe mine m-a si impuns vaca odata. Aveam o forma de semiluna pe burta :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deci tu ai avut adevarate aventuri cu vacutele :) Bine ca n-a fost mai grav.
      Multumesc pentru sustinere, Bianca!

      Delete
  19. Stiu ce-s alea vaci, capre, oi, ba chiar si bivolite :)
    Dar o ferma cu toata tehnologia aferenta, cred ca e de neratat. Asa ceva vezi poate doar o data in viata, asa ca faca-se voia ta! Succes!

    ReplyDelete
    Replies
    1. E foarte bine ca stii :) Eu mi-as dori ca si toti copilasii sa stie. Pentru ca deja exista copii care nu mai au unde vedea animale domestice. Si mi se pare destul de trist.
      Asta doresc si eu, sa vad o astfel de ferma, unde nu se ajunge oricum si mai ales ca este o ferma partenera Danone.
      Multumesc mult pentru urare!

      Delete
  20. Interesant. Baftă la concurs. o seară frumoasă. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, e foarte interesant. Multumesc mult, Kristi! :)

      Delete
  21. Hm, pe aici pe la mine numai cutii albe am vazut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa mi se pare si normal. La noi sunt toate ori albastre, ori alb cu albastru. Mult albastru. :)

      Delete
  22. Eu fac parte din copiii care au vazut vaci, le-au periat, ba chiar am si muls si facut curat. Iti tin pumnii!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noi, cei de azi, facem parte dintre copiii norocosi :) Am vazut, am avut poate grija de niste animale domestice, am facut si facem multe. Dar deja exista copii ca cei despre care vorbesc in articol...
      Multumesc din suflet, Mihaela! :)

      Delete
  23. Mult succes, Elly, sper sa ajungi la ferma, pentru ca iti doresti cu adevarat. :) O sa caut si eu articolul pe facebook pentru a-i da like. :) In copilarie am petrecut multe vacante de vara la tara, asa ca sunt destul de familiarizata cu aceste...blande animalute. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa stii ca imi doresc :)
      Articolul il gasesti cel mai bine la profilul meu pe FB. Ori poti da Share...ori si una si alta. Ce doresti. :)
      Deci ai fost un copil foarte norocos. Ca si mine :)
      Multumesc pentru sustinere, Nice!

      Delete
  24. Cand eram mica am mers cu vaca la pascut. La propriu, aveam o vacuta, Venera o chema si ma certam cu fratele care sa mearga cu vaca, pentru ca cine ramanea acasa se plictisea. Acolo cu vaca la pascut, era distractia, zeci de copii, lacul de la marginea padurii unde fugeam la scaldat, lasand saraca vaca legata la umbra vreo unui copac, uneori fara pic de fan... Deh eram copii.
    Sper sa ajungi acolo la fermele Danone, ca daca ajungi tu, vom ajunge si noi prin intermediul tau.
    Te imbratisez cu drag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stiu ca a merge cu vaca la pascut era ceva frumos pentru copii, in vacante. Imi place cum aveati grija de ea ;) Legata :) Asa este, copiii mai uita, se iau cu joaca. Si cata vreme nu s-a inatamplat nimic tragic, sunt sigura ca totul a fost OK :) Si eu sper..desi sunt multi candidati. Exact asta imi doresc, sa traiesc aceasta experienta si sa vin sa va povestesc pe larg despre ceea ce am vazut, cum se face iaurtul de la Danone :) Trebuie sa fie ceva foarte interesant.
      Multumesc pentru sprijin, Tina! :)

      Delete
  25. Mi-a placut ceea ce ai scris si iti doresc sa castigi aceasta campanie lansata de cei de la Blogal Initiative....Chiar meriti acest lucru!

    Bafta multa!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucura ca ti-a placut articolul. Nu stiu daca voi si reusi sa castig. Eu imi doresc si sper intr-o sansa :)
      Multumesc mult pentru sustinere! Daca ai posibilitatea si unui like pe FB sau un share e si mai bine. O zi frumoasa!

      Delete
  26. Ai dreptate: nici boii, nici măgari, nici câinii vagabonzi, ... Rămân pe străzile oraşelor"europene" din România!

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Ma bucur ca ti-ai facut timp sa citesti si sa si lasi un semn al trecerii.
      Multumesc mult pentru sustinere!

      Delete
  27. Foarte frumos! Bafta! Ai un Like de la mine.

    O mătuşă a mea avea o vacă nebună ce nu lăsa pe nimeni să o mulgă. Singura persoană acceptată era mătusa mea, şi numai dacă era imbrăcată cu o anumită rochie, o singură rochie, altfel dădea din picioare şi te lovea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca ti-a placut eu nu pot decat sa fiu fericita. Astept like-l pe Facebook, caci pe blogspot nu este like. Desi am instalat aici un buton (Imi place) care nu stiu cat functioneaza, pentru ca nu m-am gandit sa-mi dau singura like. Pana acum. :)
      Ei, mai exista si animale cu multa personalitate :) Am mai auzit despre chestii cat de cat asemanatoare.
      A, sa nu uit. Bun venit pe blogul meu. Te mai astept. :)
      Multumesc pentru urare!

      Delete
  28. mi-a placut articolul, felicitari! mult succes, si sa ne iei si pe noi la ferma:)))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc, Mihaela!
      Ma bucur ca l-ai citit si ca ti-a placut. Va iau pe toti cei care ma cititi. Va iau virtual, numai sa reusesc sa ajung. Daca ajung, voi scrie despre aceasta experienta anumite materiale, aici pe blog. Cu imagini, cu tot ce trebuie :)

      Delete
  29. :)...fermier , daca zici tu! :)
    Frumos articol...eu una nu cred ca faceam "legatura" atat de bine! :)
    O zi frumoasa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fermier. Asa m-am hotarat. Daca va fi sa fie, dar chiar mi-as dori. :)
      Ma bucur ca ti-a placut articolul. Sper din tot sufletul sa placa si juriului.
      Multumesc!

      Delete
  30. Sa nici nu plece, ca eu as muri fara lapte. E un aliment fara care nu pot sa concep viata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) N-o sa plece. Am zis. Niciodata :)
      Deci esti un mare consumator de lapte si presupun si de alte produse din lapte. :) Eu lapte ca atare consum mai rar dar branza, iaurt, smantana, da.

      Delete
  31. Ha ! Ha ! Chiar azi am trecut cu masina destul de aproape de niste vaci, cred ca cel mai aproape de cat am trecut eu vreodata pe langa niste vaci. Erau ff dragute, de culoare roscat ciocolatie, asa ca niste cai mai degraba decat vacile alea din reclame, care sunt majoritar albe sau baltate ! Chiar m-am induiosat o clipa ca intr-adevar nu mai vazsem vaci de mult de tot, si astea erau asa de aproape ! Pareau vesele si sanatoase, si stateau pe o pajiste cu iarba care arata destul de apetisanta.

    ReplyDelete
  32. Din păcate, ignoranţa tot mai mare a tinerei generaţii este o realitate tristă. Sunt tot mai rupţi de lumea reală şi nici nu dau semne (unii, nu toţi) că vor să schimbe ceva şi să o apuce pe calea cunoaşterii. Să nu ştii ce e aia o vacă şi cum primim laptele de la ea... e de plâns!
    M-a amuzat amintirea expresiei: "vrei să ajungi la vaci?" În zilele noastre, să creşti animale, să ai o fermă sau să lucrezi în zootehnie, poate însemna un servici bun sau o afacere mulţumitoare, aşa că unii chiar aleg cu bucurie "calea vacilor". Când eram copil, am fost cu vaca în multe vacanţe, la bunici şi tare ne mai plăcea, căci ne strângeam mulţi copii.
    Iar dacă chiar vrei să intri pe "drumul laptelui", îţi doresc succes mult! este un drum...alb şi frumos, nu?
    O zi frumoasă, Elly dragă!

    ReplyDelete
  33. In copilarie bunicii mei aveau vaci.. si noi abia asteptam sa ajungem la tara in vacanta sa mergem cu vacile pe cand.. ne relaxam si era un prilej de intalnire cu toti copii satului... de atunci s-au schimbat multe... din pacate :(

    ReplyDelete
  34. Sa'ti zic sincer? Hai ca'ti zic...eu acum vreo 3-4 ani chiar imi faceam planuri sa ajung vacar, nu se castiga rau deloc :)) Dar munca este destula si nici pe departe cum imi imaginam eu "oamenii aduc vacile dimineata, eu le duc 500m mai inainte, ma culc si le las sa manance pana seara cand le aduc inapoi" :)) Pai..fermier sa fi atunci :)) Succes:)

    ReplyDelete
  35. Nu cred că în România există (cel puţin deocamdată) pericolul ca copiii să nu ştie cum arată o vacă pentru că de multe ori sunt şi ele participante la trafic, unde te aştepţi şi nu te aştepţi.
    Succes să ajungi la văcuţe!

    ReplyDelete
  36. Pentru ele orice loc este ca o vacanta.

    ReplyDelete
  37. Foarte interesant articol, imi place ca nu ai dat copy/paste asa cum au facut multe persoane.

    ReplyDelete