Tuesday, July 29, 2014

Like a roller coaster




- Parfumul pe care-l porți... Ce parfum e ăsta? te întreb adulmecând din nou valurile fin parfumate care mă învăluie și mă amețesc. Am impresia că-mi paralizează gândurile, voința, mă tulbură profund și mă...îmblânzesc. Asta numai în preajma ta mi se întâmplă. E ceva ce doar tu poți să faci. Tu și parfumurile tale...
- ...Dolce & Gabbana... îmi vine, calm și parcă de foarte departe, răspunsul tău. "Știu, știu...esti concentrat la drum" și zâmbesc cu o mie de subînțelesuri. "Ești zgârcit la vorbă. Așa ești tu. Bănuiesc că-mi simți zâmbetul, măcar așa, cu coada ochiului, pardon a ochelarilor de soare ultimul răcnet." 
- Și mai cum? insist continuând să adulmec. Mai mult, mă "cațăr" cu nasul pe umărul tău drept. Zâmbind în continuare...
- Miroase-l aici! Și-mi arăți, cu un gest simplu, atât de masculin, atât de "al tău", porțiunea dintre gât și urechea dreaptă, aplecându-te ușor spre mine.
Mă ridic de-a binelea să miros. Ai dreptate. Exact de acolo mă inundă valurile. Dar au coborât deja mult mai jos așa că...și unde miroseam eu era destul de bine.
- Light Blue... îmi răspunzi cu aceeași precizie, fără detalii inutile.
- Aham... Am simțit eu că e diferit. Nu semăna cu Gucci, cu Guilty, care e puțin cam dulce. Ăsta îmi place mai mult. Sigur l-ai mai avut și cu altă ocazie da' atunci am uitat să te întreb. Apoi mă gândesc că nu e neapărat foarte pronunțat masculin. Nota de masculinitate cred că tu i-o dai, se împacă bine cu pielea ta. Poate că și pe mine m-ar îmbrăca destul de bine, are în el ceva specific unui parfum unisex. "Poate că am să-l încerc. Cât de curând.", îmi mai zic.
- Habar n-am. Poate era celălalt. Mai am unul, simplu. 
- Cum simplu?
- Dolce & Gabbana. Seamănă...
- Ce să spun?!? Așa o fi. Le tot schimbi... 
- Tu folosești același parfum de când ne știm... și-mi arunci o privire scurtă pe care o ghicesc ghidușă... care, parcă, mă și miroase. Instantaneu.
- Da, eu sunt constantă. Același parfum...același bărbat... și ne umflă râsul pe amândoi. Se lasă tăcerea aia în care ne auzim unul altuia gândurile... Toate. Despuiate de orice falsitate. 
De fapt am mai folosit și alte parfumuri, ocazional. Dar dacă ție Vanderbilt ți s-a imprimat în memoria olfactivă și pe restul le-ai dat uitării...la ce bun???

Mașina rulează perfect pe șosea. Motorul, motan care toarce fără oprire, se aude clar în liniștea plină de înțelesuri dintre noi. Motan nemțesc... În stânga și în dreapta totul e verde.
- Cât vezi cu ochii e numai câmpie... îmi spui. 
Nu-mi dau seama de ce te miri așa, îmi zic pe silențios. Am fost amândoi pe drumul ăsta de nenumărate ori.
- Hai că mai sunt și denivelări. Uite, ca asta care chiar acum ne apare în față.
- Asta e adevărat munte pe-aici... și din nou îți apar criminalele gropițe în obraji. Care și ele mă tulbură...
- Cam așa. Știi? Îmi place grozav senzația pe care o am când coborâm o astfel de denivelare...seamănă cu coborârea când ești într-un roller coaster. Ei, ăsta e unul mic-mititel, bineînțeles... Și-mi dau seama, într-o fracțiune de secundă, că e exact senzația pe care mi-o dă iubirea mea pentru tine. Pericol și plăcere, irezistibil îngemănate. Doar gândul mă face să amețesc. Aproape orgasmic.
Ori o fi, totuși, de la parfumul tău amețeala mea?!?! Oricum, mie parfumurile cu note citrate îmi zăpăcesc simțurile și Light Blue, de la D&G, e citrat cât se poate. Probabil de la bergamotă și suratele ei, altoite pe notele de tâmâie, mosc... 
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Oricât ar părea de incredibil, am crescut într-o casă unde a lipsit complet preocuparea pentru mirosurile nobile, pentru parfumuri. Mama n-a folosit parfumuri niciodată deși, cadru didactic fiind, mai primea câte un cadou primăvăratic sub formă de parfumuri ori ape de toaletă...
Din prima copilărie îmi amintesc de faimosul parfum de violete...apoi de unul într-un flacon cu vaporizator, numit Ghepard. Și de care eram fascinată. Mirosea fantastic de bine, era special. Pacat că nu mai există. În plus, până ce am scris aici, credeam că numele lui mi s-a șters complet din memorie. Apoi am adus în casă primul spray. Eu. În viața mea au urmat noi provocări, descoperiri: Magnolia, Chanel no.5, Giordani, Vanderbilt (Gloria Vanderbilt), Paloma Picasso și altele...și altele. 

Nu, nu posed solide cunoștințe despre lumea parfumurilor. Le iubesc însă cu pasiune iar, oricâte am încercat, vechiul, deja clasicul Vanderbilt mov rămâne în topul preferințelor mele. 
De ce? Poate și pentru că tu...pentru că noi... Și pentru că my love for you is like a roller coaster. 
Încă.
Cred că nimic nu e întâmplător. Exact în anul 1982, anul lansării parfumului Vanderbilt, o aproape anonimă trupă olandeză lansa o piesă superbă. Un așa-zis one-hit-wonder: "Like a Roller coaster" având și acum, peste mai bine de trei decenii, culoarea și parfumul inconfundabile ale acelor ani...



Această poveste parfumată a fost posibilă datorită Clubului Condeielor Parfumate, găzduit cu grație de Mirela, iar tema numită Parfumurile din viața mea îi aparține Danei.

 

8 comments:

  1. Cred ca nu exista femeie careia sa nu ii placa parfumurile.Eu le ador, ca si tine imi place sa descopar, sa experimentez, nu sunt ce-i drept constanta folosesc un anumit parfum in functie de starea de spirit. Frumoasa povestioara ai creat! Toate cele bune!

    ReplyDelete
  2. Mi-a placut referirea puncatarea faptului ca esti constanta, la parfumuri cat si in materie de parteneri. A fost un moment foarte bine imbinat. Dolce and Gabana mi s-a parut intotdeauna un produs high class.
    Vanderbilt am auzit si am incercat prin testare dar nu am fost vreodata tentata sa il incerc. Mai degraba un Pret a Porter sau BU....de asemenea de la Yves Rocher in ultimii ani.

    ReplyDelete
  3. Am unul identic. Mai putin sticla. A mea e mai transparenta. :) Altfel nu-i chiar favoritul meu. :) Nici Vanderbilt sau Paloma (de Giordani nu auzisem). Probabil pentru că francezii, deși nu l-au inventat, l-au desăvârșit. Guerlain și-a botezat parfumul Voilà pourquoi j’aimais Rosine. Unul. Altele le-a numit Bouquet de la... urmat de numele altor femei.
    Am avut o profesoară de psihologie, de care îmi este dor de 2 ori pe zi. :) N-am cum să-i uit cuvintele: bărbatul e suficient să miroase a săpun bun (haine curate) și eventual tutun de calitate. Era în urmă cu 20 de ani. Acum poate să încerce și un parfum. Suficient de subtil cât să nu-l estompeze pe al femeii de lângă el.

    ReplyDelete
  4. :) te pup... Sunt bine. Am terminat vacanţa şi-ncerc să mă conving de asta :)
    Sper că-ţi este bine acolo.... mă gândesc foarte des la tine :)
    weekend plăcut! te-mbrăţişez şi eu cu drag!

    ReplyDelete
  5. Nu prea stiu ce (pot) sa comentez... :) As comenta, da' mi-e greu sa-ncerc o abordare cosmetica... Adica, n-as vrea sa risc anumite pareri dincolo de graniţa literara, da' nici sa-ti spun ca te pup si ca sunt bine... :))
    Minunata 'povestirea'... Ma bucur enorm ca ai optat si tu pentru o calatorie cu masina.
    Nu ma arunc in aprecieri in legatura cu parfumurile, pentru ca-mi prind mainile singur =)) ...sunt praf la capitolul asta. Stiu doar ca-mi plac cele de aer si apa, detestandu-le profund pe cele dulci, de pamant sau foc. :D
    M-as referi totusi la personajele acestui text literar... :) ...spunand doar atat - niciun parfum (indiferent de nume...imi pare rau pentru Vanderbilt-ul tau :)) ) nu poate egala caruselul simturilor, intrucat inima bate nasul. :) Iar daca doamna din povestirea asta (domnisoara din momentul smuls din timp si depanat de tine aici), reuseste sa-si pastreze sentimentele nealterate, ferindu-le te timp si alti stimuli perturbatori, inseamna ca soferul merita statornicia, suferinta si devotamentul... Acel 'Încă.' (propozitie simpla) reprezinta cheia... ;)

    Remarc, foarte placut surpins, faptul ca n-ai spus 'motagne russe', ci 'roller coaster'. Urasc din ficati exprimarea in franceza, pe care insa, din prea mult zel si debilitate extrema, Romania (in general) o foloseste la rupere, chiar si cand e vorba de 'roller fucking coaster'. Daca vreo stirista ar transmite ceva din Las Vegas, de langa un <<< roller coaster >>>, sunt convins ca i-ar spune tot 'montagne russe'... :)) De fiecare data cand aud la televizor exprimarea in franceza, racnesc din toti borjocii catre ecran, sperand ca fufa respectiva imi aude ragetul de animal -ROLLLERRR COASTEEER, făăăăă, 'tu'z gatu' ma-tii!!!! =))
    M-ai dat gata si cu melodia. :) N-o mai ascultasem de vreo....hmmm... trei decenii, cred...

    ReplyDelete
  6. Din plin si frumos parfumata mai e dragostea! :)
    Am avut un parfum Giordani si imi amintesc ca mi-a placut tare mult... M-a surprins parfumul de la Oriflame asa cum m-a surprins Perceive de la Avon... :)
    Imi plac parfumurile de la D&G foarte-foarte... (cele pe care am avut ocazia sa le cunosc, evident).

    Mi-a fost dor de povestile scrise de tine, povesti cu final... dus-intors. :)
    Zile fericite iti doresc, cu drag!

    ReplyDelete
  7. Nu mă pricep la parfumuri, deloc chiar; nu-mi amintesc de parfumuri din copilăria mea, dar sorb fiece cuvânt de aici, poate, poate imi intră şi mie in cap vreo denumire nouă. Dar asocierile tale sunt fantastice..

    ReplyDelete
  8. După căsătorie, viața mea a fost atât de grea, încât soțul meu a început să urmărească alte femei pentru că nu i-am dat un copil după ce am așteptat câțiva ani. Mi-am văzut căsnicia dispărând. Am făcut tot posibilul pentru a schimba situația, dar nimic nu a funcționat până l-am întâlnit pe Dr. DAWN, un vindecător spiritual. Dr DAWN mi-a salvat viața și căsnicia. acum am 3 copii. Sunt recunoscător Dr. DAWN și de aceea îmi las mărturia oricărei persoane care suferă de probleme conjugale și de fertilitate. E-mail de contact: dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp:+2349046229159

    ReplyDelete