Wednesday, January 25, 2012

Adio, domnule Emil Hossu...

Ca-ntr-un flashback imi revin in memorie franturi de scene...scene de teatru...scene din cateva filme...o imagine recenta ...dintr-o emisiune TV...toate avand in prim-plan unul dintre cavalerii scenei romanesti...
Franturi de scene...dintr-o o piesa de teatru inregistrata pentru TV spre sfarsitul anilor '60...poate una dintre cele mai frumoase piese de teatru vazute de mine de-a lungul timpului la TVR...cu un barbat tanar si fermecator, avand-o ca partenera pe Mariana Mihut, foarte tanara, delicata si fragila...ma refer la Ciuta, de V.I. Popa...
In acea piesa ambii actori...la inceput de drum, au dat intreaga masura a talentului care-i stapanea...ori pe care il stapaneau...nu am sa stiu niciodata cum e corect spus...
Scene din filmul Secretul lui Nemesis...cu acest actor intr-o scena de neuitat alaturi de maestrul Gheorghe Dinica...regretatul Dinica...
Imi revin in minte scene superbe dintr-un musical de exceptie, "Buna seara, domnule Wilde"...asa cum numai Alexandru Bocanet stia sa faca ...alaturi de un alt mare disparut, Stefan Iordache...
Toate acestea le vad acum cu ochii mintii...lucruri pe care le credeam cumva uitate...ori "asezate" cuminte in niste sertarase ale memoriei...

....Daca nu le "revedeam" azi...probabil le revedeam altadata...insa speram cat mai tarziu...
Dar a fost sa fie azi...si nu cu o ocazie fericita.
Asta-seara, inaintea spectacolului in care ar fi trebuit sa joace...EMIL HOSSU a plecat dintre noi.
Si "a ales sa plece" chiar de pe scena care i-a fost "casa" zeci de ani...
Eu cred ca n-a plecat de tot...doar s-a dus putin ca sa re-joace cateva scene cu Gheorghe Dinica...cu Stefan Iordache...si cu alti mari disparuti ai scenei romanesti ...cu care deja s-a reintalnit de vreo ora...
R.I.P.

25.01.2012...ora 20,27


1 comment:

  1. Dumnezeu să-l Odihnească în Pace !
    ~
    Pe scurt: dacă vei citi comentariul meu (ştii unde-l găseşti !!!) vei înţelege despre etichetare.
    ~
    Cornelius, :)
    PS: eu mai trec prin etichetele vechi, încercând să le reduc la câteva, dar îmi consumă mult timp ~,

    ReplyDelete