Abia am scapat cu zile din valurile de reclame si emisiuni din perioada Sarbatorilor de iarna. Mi-am zis ca, in sfarsit, voi respira usurata, ca s-a terminat ofensiva televiziunilor. Da' de unde !
Televiziunile au si ele planurile lor, bataliile lor...trebuie sa faca rating...si bani...sau invers?...ma rog, tot aia...
Au urmat protestele din Piata Universitatii apoi, peste noapte m-am trezit in isteria declansata de nesimtita de iarna romaneasca care si-a gasit sa vina tocmai in ianuarie (?!)....
Trebuie sa va spun ca la mine acasa televizorul e un fel de "mobila" din care mai "sar" imagini si vorbe...dar asta numai atunci cand se-ntampla "chestii" si reusesc sa-l observ...
Iar in ultima vreme, il observ destul de des. Nenorocirile par sa tot curga: ceva taxe suplimentare... impozitele care bat la usa... ingrijorarile legate de ACTA despre care majoritatea inca nici nu s-a dumirit ce este... mai nou, "iarna lui Igaş"... care-a bagat spaima in cei mai panicosi de-au ajuns sa goleasca magazinele de produse alimentare...
Printre toate astea, ni se mai pregateste ceva.
Ceva care in comparatie cu nenorocirile celelalte...e cu mult mai putin inspaimantator.
Actiunea Valentine's Day a inceput ! Se da liber la indragosteala. Pentru toti. De scapat, scapa cine poate.
"Pacat" c-o sa pice-ntr-o marti. Bine ca e 14, nu 13. Si-asa e de ajuns ca indragosteala si cele "trei ceasuri rele" nu prea se pupa.
Deja televiziunile, de
la cele mai vizibile pana la cele carora daca le iei pulsul juri ca-s
moarte, ne-au pregatit "surprize minunate"...pe care au
inceput, cu vreo doua saptamani inainte, sa le promoveze.
Sunt in stare sa pun pariu ca n-o sa fie decat niste emisiuni care mai de care mai penibile,
in care multi se vor acoperi de ridicol...in numele iubirii, cica... deci
totul va fi scuzabil.
Comerciantii de orice, agentiile de turism si industria
HR, la
randul lor, ne-au pregatit reclame pe TV, pe internet...din care aflam
precis ce si cum trebuie sa daruim...tot felul de "nimicuri", nu tocmai
ieftine, perfecte sa ne exprime iubirea...
E trist, fiindca se pare ca nu mai stim sa iubim. Parca iubeam altfel
candva...
Cu sufletul...cu inima, nu cu portofelul... Iubirea insemna vorbe alese, o floare, un cadou simbolic...
Cu sufletul...cu inima, nu cu portofelul... Iubirea insemna vorbe alese, o floare, un cadou simbolic...
De altfel, la originea ei, sarbatoarea americana pe care-am adoptat-o in graba de parca ramasese orfana, exact asta propunea: ca acei ce se considerau indragostiti sa isi ofere flori si mici cadouri cu valoare sentimentala...
Banuiesc ca nu vom
mai scapa vreodata de "sarbatoarea" asta a "iubirii". S-a "lipit" destul de bine de
romani.
Ceea ce inseamna ca multora ne place, place, place...
Vi se pare o sarbatoare potrivita spiritului romanesc ?
05.02.2012
http://bciprianmp.wordpress.com/2011/02/11/spiritu-valentines-si-dileala-romaneasca/
ReplyDeletehttp://bciprianmp.wordpress.com/2010/02/14/nene-valentin-mata-aveti-gagica/
Io mai multe n-oi zâce, că mă enervez și am auzât că enervarea face rău la nervi! :D
da' de ce sa ne enervam ? mai bine facem haz ;) ...de necaz :)
DeleteNe-am cam obisnuit sa luam de la altii si sa uitam de obiceiurile noastre strabune.
ReplyDeletec-asa-i romanul! mai ales cel postrevolutionar ;) :))
DeletePrefer sa primesc o floare decat un cadou scump :|
ReplyDeleteCat ar fi de efemere, intotdeauna florile ma fac mai fericita decat un cadou-surpriza scump si care, de multe ori, se dovedeste si inutil... :)
ReplyDeleteSti care e ironia? Pe criza asta, si femeile au ajuns sa se casatoreasca din dragoste.
ReplyDeleteSi partea proasta este ca sarbatorim cu sfintenie Valentine's day, si am uitat cu totul de Dragobete.
Esti tare rau cu femeile ;) :)
ReplyDeleteSper totusi ca Valentine's Day sa fie o "moda"...s-ar putea (si sper) sa treaca...
(in legatura cu Dragobetele, am o parere: "Dragobete" nu suna deloc comercial, atractiv (suna arhaic, ceva gen Baba Dochia, asa... poate si din acest motiv a pierdut "cursa")