Thursday, August 2, 2012

CCR amana decizia privind referendumul pana pe 12 septembrie


Dupa referendumul din 29 iulie, in sfarsit o veste buna.
Mult hulita Curte Constitutionala a Romaniei (CCR) de la care, cu sufletul la gura, s-a asteptat timp de doua zile taierea nodului gordian in problema validarii referendumului, a luat astazi, in sfarsit, o hotarare. Poate ca este prima hotarare inteleapta luata de catre CCR in ultimii ani.
Pe scurt, CCR a amanat, in urma cu cateva minute, decizia cu privire la referendumul pentru demiterea lui Traian Basescu, din 29 iulie. 
Pentru cine poate nu stie, prezenta la urne a fost de 46,24% din populatia declarata pe liste la momentul declararii referendumului si din acest cvorum aproape 88% dintre participanti au votat "DA". Adica in favoarea demiterii lui Traian Basescu.
Se pare ca cele patru contestatii care s-au facut au fost luate in considerare.
Decizia CCR a fost amanata pana pe data de 12 septembrie, cu indicarea de catre CCR ca toate judetele sa-si reverifice si corecteze listele de alegatori.
Ca o concluzie, Crin Antonescu ramane presedinte interimar al Romaniei pana pe data de 12 septembrie.

02.08.2012, ora 16,28

UPDATE:
16,36: Judecatoarea Aspazia Cojocaru, membra a CCR, a declarat ca, dupa parerea sa, referendumul ar trebui anulat nu validat/invalidat. Pentru ca totul s-a construit pe premise false, datele de input fiind viciate de incorectitudini. Expresia exacta a doamnei judecator a fost: "Totul s-a bazat pe date false."

39 comments:

  1. Eu am fost putin rupta de realitate zilele aste, probleme cu jobul, acum le-am rezolvat si aflu vestea asta de la tine. Habar nu aveam ce se mai intamplase cu referendumul. Hm, asta nu imi place deloc, incertitudinea si razboiul vor persista pana in septembrie?! Ma gandesc si la soarta leului... Nu, categoric nu imi place aceasta amanare, vreau ceva sigur, vreau stabilitate!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Credeam ca doar mi s-a parut ca ai cam disparut ;)
      Poate ca aceasta hotarare aduce tot o perioada de instabilitate, fireasca de altfel, insa eu sper sa fie de bun augur ceea ce va urma. Macar dupa aceea sa avem putina liniste. Sa putem si sa construim ceva in tara asta.
      Cred si sper ca si leul isi va reveni. Sunt totusi 40 de zile pana atunci.

      Delete
  2. DOAMNE AJUTA - POPORULUI ROMAN-....CU RESPECT IOAN FLENCHEA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doamne ajuta, Ioan! O speranta trebuie sa avem intotdeauna :)

      Delete
  3. Asta e o decizie tipic romaneasca.
    Nici nu mai conteaza care va fi decizia finala.

    Pana atunci mai este aproape o luna si jumatate, timp in care se va mentine blocajul am intrat. Adica, lucrurile rele merg inainte, doar solutiile cele bune sunt tinute in loc de incompetenta clasei politice.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poate ca este desi n-as fi asa de sigura. Pentru ca poate sa fie si de bine.
      Cum am zis mai sus, instabilitatea va continua, eu sunt constienta de asta. Dar imi doresc si o farama de speranta.

      Delete
  4. baiiii ...Ce stat reformait si modernizat avem !!!Nu stim cati suntem :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bine zis!
      Dar ma mir cum de e asa, fiindca de vreo 8 ani ne tot reformam si modernizam ca stat ;)

      Delete
  5. Nu vreau sa fiu negativista, dar mi se pare tare ciudat cum de au nevoie de atatea saptamani ca sa ia o astfel de decizie! Atunci cand ne platim CAS-ul, atunci cand ne platim impozitele, toti stiu cati suntem "peste 18 ani"! acum au nevoie de saptamani intregi! si in plus, daca doamna judecatoare vede astfel lucrurile, ce sa ma mai astept sa gandeasca rational o decizie atat de importanta?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Mona, era si anularea referendumului una dintre variantele posibile. Dar ar implica alta nebunie, alta campanie, alte cheltuieli. De care tara nu are nevoie.
      E nevoie de timp pentru ca este vorba de curatarea listelor de oamenii care nu mai exista. Daca in localitatile mici asta s-ar rezolva oarecum repede, in orasele mari e greu. E si perioada vacantelor...Problema e ca bazele de date ale diferitelor institutii sunt varza, neconcordante si functie de interese. Trebuia sa se intample nenorocirea asta cu cvorumul impus ca sa-si dea seama cu totii ca exista o problema. Grava.

      Delete
  6. Initial, am rasuflat usurata cand am auzit decizia CCR. Pe urma, m-am gandit ca e vorba de o tergiversare (o amanare motivata spun ei)care nu face decat sa mareasca tensiunea si asa prea mare. Pe de alta parte in rastimpul de o luna si ceva se pot intampla multe, si nu dintre cele mai bune. Incercam sa nu fim pesimisti, totusi... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da...e posibil orice. Eu incerc sa mai am o speranta ca va fi bine pana la urma. Incerc varianta optimista.

      Delete
  7. in sfarsit o veste buna, cum spuneai si tu! acum, vedem ce ne mai rezerva viitorul :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, pare buna la prima vedere. Sper sa si fie.
      E drept ca multe se pot intampla in acest rastimp de 40 de zile. Ramane de vazut. Putem spera macar.

      Delete
    2. Vorba Geaninei, o veste bună!
      DA, tu știi părerea mea. ;)
      Numai bine, dragă Elly! :)

      Delete
    3. :) Multumesc, Mirela! Sa fie!

      Delete
  8. au furat la fiecare votare au furat si acum..ce rost aveau sa amane?spune frate cine este asa zisu; "viitor" si gata...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Florea, tu pe cine esti de fapt atat de suparat? Ca esti mereu foarte revoltat :)
      Esti foarte tanar, ar trebui sa fii mai optimist ;)

      Delete
  9. Ca sa nu mai vorbesc de judecatoarea Aspazia care s-a antepronuntat: "Referendumul trebuie anulat..."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu stiu daca in cazul asta inseamna chiar antepronuntare. Probabil ca poate fi considerata asa...
      Ce sa mai zic? Trag nadejde intr-o limpezire a lucrurilor pana la urma...

      Delete
  10. Asa le mai place joaca :))) ei chiar nu se gandesc ca tot conflictul asta intern cel mai bine isi arata efectele extern? Trist!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vor aparea tot felul de interpretari in aceasta perioada. Cert e ca si USL-ul a dat dovada de neprofesionalism, pentru ca trebuia sa pregateasca mai bine referendumul.
      Pe de alta parte cred ca e bine si ca s-a intamplat scandalul asta cu listele. Trebuia si buba asta sa se sparga odata si odata.
      Vom vedea...

      Delete
  11. Asta e de fapt un verdict clar pentru Base, oricum ne-ar numara suntem cu 2 milioane mai putin, deci referendumul e valid.Dar nu inteleg cum naiba n-au spus chestia asta inainte, nu era prea greu de aflat cati suntem ,de fapt.Halal guvernare.Dar e bine si asa, in toamna vom avea alegeri si macar o sa stim cati suntem.Parca am fi intr-o manea, fara numarrrr...Asa ca n-am votat degeaba:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macar de-ar fi asa! Asa sper si eu.
      Dar mi-e teama de ceva. Multi au interes sa pastreze populatie mai multa, din motiv de reprezentativitate. Sa speram ca primeaza interesul tarii nu interesele lor meschine, de politicieni.
      In 40 de zile se pot intampla destule...

      Delete
  12. Mai fratilor, îi dam pe nemti afara de pe liste, spunem ca nu madam Merkel voteaza, ca Barosso-i politruc, ca America n-are dreptul sa se amestece în trebile noastre (dupa ce i-am pupat în fund si i-am asteptat vreo 50 de ani!), leul e în vrie, seceta în floare (suna frumos si cinic!), Mittal face ce vrea muschii lui si toate astea de vreo doua luni, n-ar trebui sa zicem gata?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prefer sa fiu putin mai optimista :)
      Adevarul e ca nimeni n-ar trebui sa se amestece in treburile noastre dar toti o fac. Si nu cred ca e bine.
      Le transmit politicienilor si celor de la CCR revolta ta. Poate-si baga mintile in cap ;)

      Delete
  13. Nu imi miroase deloc a bine aceasta amanare. Noi, cei de rand, suntem si vom fi singurii afectati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu prea bine, e drept, dar vreau sa sper.
      Desigur ca vom fi afectati cu totii de instabilitatea care se va mentine.

      Delete
  14. Ca la noi la nimeni!Tara arde,babele se piaptana(sau se periesau,sau se coafeaza)!
    Am ajuns de mult la o concluzie:Cand e vorba despre politica si fotbal discutiile si numai discutiile pot dura zile,saptamani,ani,decenii,ere....fara sa se ajunga la un rezultat.
    Daca ne-am putea "hrani" cu asa ceva am fi cel mai BPOGAT popor din lume.
    In rest...tacere.
    Zi frumoasa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai dreptate, desi au si altii uscaturile lor dar nu cred ca-si pun poalele in cap asa cum se face la noi ca sa stie tot mapamondul ceea ce se intampla.
      Nu avem ce face decat sa speram ca lucrurile se vor lamuri si totul va intra intr-un firesc.

      Delete
  15. Comentariul meu îl găsiţi aici: http://burgulmeu.blogspot.ro/blatul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Te-am citit si comentat :) Multumesc. Liviu!
      Vom trai si vom vedea...
      O zi faina!

      Delete
  16. Draga Elly, weekend-ul bate la usa :) ore m-am prea grabit?! nu gasesc tabelul de saptamâna aceasta...
    http://vis-si-realitate-2.blogspot.de/2012/08/furtuna-si-ploaie-cu-grindina.html
    Pupici :-*
    Sa ai un sfârsit de saptamâna minunat! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc, Carmen! Am preluat ;)
      Da, a fost cam devreme. Postez intotdeauna in jurul miezului noptii (daca nu gasesti postarea, inseamna ca s-a intamplat ceva la mine. Am incercat sa fac postarea automata, nu functioneaza, din pacate).
      Motivul pentru care postez la miez de noapte e acela de a nu ne muta cu HAPPY WEEKEND! care trebuie sa fie sambata si duminica, in ziua de vineri :)
      Multumesc pt. urare! La fel!

      Delete
  17. Mi se pare o prostie, e o lupta gen "Care pe care", insa noi cetani suferim doar pentru ca ei sa fie mai ... tari.
    E pacat ca si cei din afara tari sunt cu ochii pe noi, unii profita la maxim de asta, insa in defavoarea noastra...
    Ce prosti pot fi unii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dupa cum deja se deruleaza ostilitatile...nu prea e semn bun. Dar...vom vedea.

      Delete
  18. Am citit saptamana trecuta despre America ca incearca sa isi rezolve problemele oamenilor iar noi nu avem nici macar un presedinte stabil.Ce sa zic?Am ajuns de rasul curcilor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca ieseam ceva mai multi la vot...aveam sansa sa avem si un alt presedinte curand si stabilitate in tara. Din pacate, ne lasam manipulati. Mai avem multe de invatat.

      Delete
  19. :)... ma distreaza si ma intristeaza, in acelasi timp, vehementa cu care oricine isi aroga competente peste CCR, judecand in termeni bun sau rau, fara macar sa citeasca constitutia... elementar atat timp cat CCR, prin aceasta prisma judeca.

    in opinia mea referendului va fi anulat, iar aceasta amanare nu a folosit nimanui, nici macar organizatorilor, care vor mai pierde niste puncte.

    au ajuns sa ne conduca niste cabotini, ce nici aceasta conditie nu o pot sustine:
    - hahaitul lui Basescu castiga puncte
    - palagitul lui Ponta este dat uitarii, reducand cu cateva grame bune greutatea diplomei mele
    - voluptatea cu care Antonescu (revolutionarul bunului simt, de acum 4 ani) tine sa se faca de ras, este de neinteles

    oameni buni, nu faceti raiting unui astfel de comportament... :(

    ReplyDelete