Monday, August 27, 2012

Vine Toamna... Din nou


Dorm descoperită. Cât dorm. 
În dimineața asta, pe la 6,00, m-am trezit în frig. Atat de frig că aproape tremuram. Mai mult adormită, m-am ridicat și am tras de fereastră, s-o închid. De când a venit vara am dormit doar cu fereastra deschisă. Nici nu știu cât e de bine că s-a făcut deodată atât de frig. Pe de-o parte nu-i bine, înseamnă că a venit toamna. Chiar de vremea va mai fi caldă, ăsta e semnalul.
Pe de altă parte mă săturasem și de atâta cădură. Știu însă că, foarte curând, voi plânge chiar și după căldura infernală de până ieri.
N-am mai putut dormi. Am mai încercat vreo 10 minute și plictisindu-mă să încerc, m-am ridicat din pat.

Cum în weekend n-am avut prea mult timp nici de blog, nici de răspuns la comentarii, de mai nimic... Îi rog pe toți prietenii să mă ierte c-am fost destul de absentă. Voi încerca să recuperez ce se mai poate.

Când m-am trezit, bătea puțin și vântul. După puțin vânt a început să și plouă. Tot puțin. Să nu ne răsfețe, așa, deodată. Înainte de ploaie însă, am dat o fugă prin vie, unde, la fel, se vede că toamna a sosit. S-au înmulțit frunzele ruginii de viță-de-vie. Iată ce v-am adus din vie. Și ei, strugurii, anunță iminența toamnei. Culoarea lor o dovedește din plin. E o imagine frumoasă, nu-i așa?


46 comments:

  1. Nu cred ca voi plange niciodata dupa canicula din vara asta sau dupa gerul naprasnic din iarna trecuta. Din punct de vedere climatic, 2012 nu a fost prea bland cu noi.
    Te invidiez putin ca te-ai trezit in frig. As fi vrut si eu, insa nu a fost sa fie nici in dimineata asta. Nici macar o adiere de vant...
    Gata, ma duc sa-mi cumpar niste struguri. De masa. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adevarul e ca dorm descoperita, cu ferestra deschisa si imbracata foarte sumar :)) Nici nu se putea sa nu ma ia cu frig.
      Imi place vara, sigur nu caldurile care tocmai ne-au parasit, dar sunt sigura ca atunci cand imi vor ingheta "nasul si picioarele", imi voi aduce aminte de caldura asta si mi-as dori macar o zi-doua sa revina. Atunci, iarna :) Ca tot omul nemultumit ;)
      Hamburg?

      Delete
  2. Arată bine, numai buni pentru must! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multam!
      Cam asa. Le mai trebuie vreo 2 saptamani ca sa fie si dulce ;)
      Bun venit pe-aici! :)

      Delete
  3. Frumosi :X Ma faci sa ma duc in gradina sa dau atacul >:)
    O zi minunata! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fugi mai repede! :))
      Acum sunt buni, cat inca nu sunt prea copti! Cel putin mie asa imi plac.
      O zi frumoasa, draga mea!

      Delete
  4. Da, si eu am simtit ca vine toamna si, culmea, asta ieri, mergand pe strada, cu soarele in cap. S-a iscat un vanticel racoros care a imblanzit deodata arsita si care mirosea a toamna. Am zambit cumva dandu-mi seama ca deja mi-e dor cumva de vara, nu de vremea insuportabil de torida, ci de vara ca stare de spirit... Toamna mi s-a parut intotdeauna trista.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, Dana. Vine. Si eu am regrete, deja mi-e dor de vara. Toamna e destul de trista. Ce sa mai spunem despre iarna?

      Delete
  5. Eu cred ca tu traiesti in alta tara.
    Eu stau cu toate geamurile deschise si nu intra o unda de aer in casa si tu spui ca trebuie sa te invelesti.

    Trebuie sa fii in alta parte.
    Ori ai termostatul defect...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Era bine sa fiu in alta tara. Continua sa crezi! Poate devine realitate :))
      Stau la casa...e cu totul altceva. Imediat se simte diferenta.
      I-auzi la el! Termostat :)) I'm Not A Robot :))

      Delete
  6. Foarte frumoasa poza! Mi-ai facut pofta de struguri...ia sa-mi cumpar si eu :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uite cum le aduc eu azi clienti celor care vand struguri :))

      Delete
  7. Daca ai sti cat am asteptat aceasta perioada din an :)) .. aoleu! :D

    Intuneric: nu sta in alta tara, sta la casa ... iar la casa se cunoaste clar diferenta. Si eu cand ma duc la bunici si dorm acolo, in plina vara cand sunt 40 de grade, uneori simt nevoia sa ma invelesc deoarece ma ia frigul. Nu se compara nici pe departe casa cu blocul, unde mai pui ca daca ai si ceva copaci in jur, aerul se schimba cu siguranta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iti place toamna?
      E frumoasa acum, cat e cald inca. Dar cand incep vantul, ploile nesfarsite si frigul...nu ma mai joc! :))
      Da, stand la casa asa este, exact cum spui stau lucrurile. Cum le stii, ca un om mare ;) :)

      Delete
  8. e o imagine de-a dreptul gustoasa :))
    srugurii sunt fructele mele preferate...nu ma satur niciodata de ei :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu de ce crezi ca am fost prin vie? :))
      Sa-i pap direct de la sursa. Chiar nespalati...sa stii ca asa sunt cei mai buni. Noi nu stropim via, ramane ce ramane, asa, cat mai natural.
      Si mie imi plac strugurii foarte mult :)

      Delete
  9. Toamna a venit nespus de frumos la tine pe blog.

    Imi place toamna...poate pentru ca m-am si nascut in acest anotimp,Imi plac culorile toamnei...te fac sa pari mai bland, mai cald!
    O zi minunata iti doresc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. M-a izbit schimbarea brusca de vreme...si strugurii care au devenit o frumusete, prin toata seceta. Din pacate nu sunt toti asa, unele vițe aproape s-au uscat. Ma bucur mult ca ti-a placut toamna de la mine :)
      O zi superba si tie!

      Delete
  10. Dacă la tine a venit toamna, te rog din suflet, trimite-mi-o și mieeee!!! Momentan mă 'delectez' doar cu vânt și cloceală. Nu ploaie, nu frig...:(
    Da, superbă poza! De fapt e cam singurul fruct care n-a suferit deloc din cauza căldurii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ti-am trimis-o prin intermediul fotografiei. Mai mult...nu pot :)
      Eu stau la casa...intr-o zona cu multa verdeata.
      Merci, dar s-au mai ofilit unele vițe, unele chiar s-au uscat...

      Delete
  11. A plouat bine la noi, e plin de nori cerul, dar ventilatorul nu-l pot opri, e inca foarte cald in casa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. De pe-o zi pe alta vremea s-a schimbat. In bine, chiar foarte bine, as spune.
      La noi chiar si in case s-a racorit. Dar in zona e si foarte multa verdeata...multi copaci, plante. E firesc.
      Pana mine va fi bine si la voi :)

      Delete
  12. superb....multumiri....da,vine toamna dupa cum stim si vedem....frumosi struguri.Abia astept sa merg la tara....mmmm....o zi frumoasa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca ti-a placut postarea. Multumesc si eu! O seara placuta!

      Delete
  13. sincer dabi asteptam putina racoare..vreau zapada..o sa regret frigul dar parca e mai bine decat 67000 de grade,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tie iti place iarna. Imi place si mie s-o privesc pe fereastra si uneori, cand e zapada proaspata si alba. Daca ar fi ceva mai cald...nu temperaturi sub zero grade (desi stiu ca nu-i posibil), poate mi-ar placea mai mult.

      Delete
  14. Vai cat ma bucur ca am scapat de canicula.
    De la o vreme am inceput sa iubesc toamna.;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, e bine ca am scapat de canicula, a fost exagerat de cald anul acesta.
      O s-o iubim pana incepe sa semene a iarna :)
      Mie doar pana atunci imi place.

      Delete
  15. Si mie îmi este ciuda ca vine toamna, oricum eu aici vara nu prea am avut, mai degraba o primavara mai lunaga, asa ca sper ca macar toamna sa nu fie asa ploioasa! Strugurii tai îmi aminteste de curtea de acasa de la mama soacra!
    O seara faina Elly si o saptamana frumoasa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stii ca ti-am mai spus de domnul olandez care mai venea din cand in cand la firma la care am lucrat. Spunea ca ploua aproape zilnic in Olanda. Atunci imi era cam greu sa cred :) Era ingrozit de caldura din Romania, cand venea aici. Si, de regula, venea vara, cand era canicula. Ce bine ca fotografia iti aminteste de ceva frumos! :) Multumesc!
      O zi minunata si spor la renovare!

      Delete
  16. Am inchis si eu geamurile in noaptea asta, pentru ca era cam racoare. Nu imi pare rau ca s-a mai racorit, pentru ca imi place si toamna, cat este vreme buna.
    Asa arata si strugurii din curtea mamei mele. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) In sfarsit s-a racorit si la bloc :)
      Da, cum spuneam si eu mai sus, cat e vreme buna, e OK. Dar cand incep ploile...nu mai vreau sa vad nici toamna :))
      La fel, la fel? Ma bucur!

      Delete
  17. Da, da, toamna asta... E o doamnă colorată în toate nuanțele și se asortează după cum o taie capu'...
    Dar strugurii, soiul lor mă refer, sunt din aceia tămâioși, aromați sau mă înșel (curiozitatea asta a mea... tu ești ”de vină”, cu aromele tale... :*)?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa e toamna...cam zaluda ;) :))
      Strugurii din fotografie sunt un soi destul de comun, ananas i se spune. E un soi foarte parfumat si foarte bun de facut vin negru ;) Merge si de masa cat de cat. E dulce si parfumat, aromat.

      Delete
  18. Dragă Elly, nu vine încă nicio toamnă! Nu încă...Da, ieri a plouat și a bătut vântul, dar azi soarele e sus, strălucește briliant, afară sunt 28 de gr C și e uscat, ceru-i ca oglinda, niciun nor! A fost doar o păcăleală. Normal că va veni ea, toamna, dar nu, nu încă. Mi-e dor deja de vară! ;)
    Frumoși struguri, ieri am mâncat o grămadă, erau parfumați și dulci dulci!
    Grădina ta e de vis! :)
    O săptămână absolut minunată, draga mea. Mama îți transmite complimente! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sigur, nu vine inca. Dar...e la poarta! :) Asteapta sa se furiseze in curte.
      Voiam sa arat ca s-au cam copt strugurii. Acestia sunt chiar copti, gata de mancat, de vin insa nu. In cca 2 saptamani trebuie sa-i culegem. N-ar fi timpul nici atunci, calendaristic, dar incep sa-i atace pasarile...graurii. De acum deja, vin in stoluri. Gradina mea are cate un pic din toate :)
      O saptamana cat mai frumoasa si tie! Multumeste-i mamei tale din partea mea si transmite-i toate cele bune!

      Delete
    2. Toate bune si frumoase, dar anul tot cu doua anotimpuri ramane: vara si iarna. Restul e asa, apa de ploaie.

      Delete
    3. Pesimistule! Asa se vede de acolo, din intuneric :)) De la mine se vad patru totusi ;)

      Delete
  19. :) eu am racit azi noapte, da nu ma plang, sa vina toamna! e anotimpul sufletului meu! :)
    strugurii, pe langa faptul ca sunt frumosi sunt si tare buni! nu? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imi pare tare arau ca ai racit.
      Strugurii sunt foarte buni, foarte dulci si parfumati. Sunt printre primii care se coc. Ai auzit de ananas? Acestia sunt. Boabele au o coaja groasa, care insa plesneste destul de repede pe ploaie. Atunci sunt invadati de albine si viespi fiindca sunt foarte dulci :)
      Sanatate, draga mea!

      Delete
    2. eh...nu e nimic grav! asa imi trebe daca dorm sumara :))
      daraga Elly cu dieta asta a mea, anul asta am pierdut toate fructele, nu am avut voie sa le gust in a 2 a etapa a dietei. in a 3 a am voie, un fruct pe zi, un mar o para etc, dar nu struguri :(. da nici de asta nu ma plang, eu am ales si ma bucur ca acum sunt o schiloada :))

      Delete
    3. Mi se pare destul de trist sa nu poti manca fructe. Dar daca e nevoie, daca simti ca a dat rezultate, ca esti multumita...ce sa mai zic? E OK. Pacat ca nu poti manca struguri. Mai ales acum, ca-i vremea lor :)
      Iti doresc ca dieta sa fie eficienta in continuare. Noapte buna! :)

      Delete
  20. Mie imi place toamna! Foarte-foarte!
    In BV, in aceste ultime doua zile, a fost rece bine, noaptea! Dar si ziua! Ieri a plouat cu simt de raspundere! Dar geamul tot deschis il tin! Miroase a toamna, nu gluma! :)

    Unchiul meu are casa aproape imbracata in vita, dar strugurii - anul acesta - abia-abia se coc... Dar in fiecare an a reusit sa faca must dar si... ce vin!!! Delicios!
    Strugurii din foto seamana cu cei pe care ii are si el - iar daca or fi la fel ("carnosi" - n-am idee ce soi, desi mi-a zis candva...)- tare-s buni. De fapt, cam toate soiurile sunt bune! Toate fructele! Toate bune! :)

    O noapte frumoasa, senina iti doresc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toamna e frumoasa la inceput. Pana la ploi :(
      Desi nascuta toamna, prefer totusi vara din multe considerente, principalul fiind ca sunt o natura solara, aleg marea oricand si chiar, intre o zi de toamna ploioasa sau una de iarna crancena si una de vara caniculara, cred ca tot ziua de vara as alege-o :P
      Au nevoie si de apa ca se coaca. Se vor coace, e devreme inca.
      Am scris mai sus ce soi sunt strugurii: un soi destul de comun, numit ananas. Sunt foarte buni, chiar de mancat la masa, desi sunt perfecti pentru vin.
      Multumesc. La fel!

      Delete
  21. Mmmmm...frumoasa fotografia, dar mai frumoasa recolta ! Sa nu inviti la cules ! :)

    ReplyDelete
  22. Si cand ma gandesc ca vine 2013, un an asa de simbolic din punct de vedere al cifrelor parca ma i-a putin groasa nu alta...

    ReplyDelete