Sunday, December 29, 2013

Doctorul mă înșelase cu o zi înainte...



Sunt feluri de mâncare și dulciuri care poartă o anume încărcătură, un fel de o simbolistică proprie. Pe lângă cozonaci, care nu puteau lipsi, anul ăsta am stabilit că de Crăciun fac prăjitura televizor. Sunt îndrăgostită de ea încă din copilărie și mă tot reîndrăgostesc de două-trei ori pe an. De Paște, de Crăciun sau poate de Anul Nou. Nici nu mai țin minte când și cum a ajuns rețeta în casa noastră. Cum mama e pe lângă mine o întreb dacă mai ține minte proveniența. Spune că e de la o doamnă din Zalău, cu care a fost cândva colegă. De doamna respectivă, ca prezență fizică, încă îmi amintesc... 

Cum anunțasem și pe FB că o fac, trebuia să mă țin de cuvânt. Acțiunea "Televizorul" a debutat cu o surpriză: amoniacul unui doctor renumit a dat chix. Foile cu cacao n-au ieșit deloc cum trebuia. Am mers mai departe cu blatul, din care eu am eliminat de ani de zile același amoniac. Toate bune și frumoase, în afara celor două foi care-mi stăteau în gât și ca un gunoi în ochi... Drept urmare, nu m-am decis s-o asamblez. Am trecut mai departe, la salata de boeuf. 


Nici măcar pe la miez de noapte nu mă hotărâsem să fac prăjitura un tot. Așa a prins-o Crăciunul: foi, cremă, sirop.

Noaptea fusese un sfetnic bun. Dimineața, pe la ora 9,00, am plecat pe fugă și cu o bănuială, la magazinul de la colțul străzii, să iau niște amoniac. Noroc că n-am fugit în papuci fiindcă la ușa magazinului era lacătul cât plosca. La fel la altele două din apropiere. Tot numărând uși închise cu lacătul, din aproape în aproape am ajuns în centru. Cred că eram pentru prima dată în viață prin oraș în dimineața de Crăciun. M-am uitat atent: nici măcar un Moș întârziat pe nicăieri. Noroc cu străzile aproape pustii, doar ici-colo câte-o femeie care împărțea. Îmbrăcată doar de-o ieșire pe lângă casă, păream și eu cam la fel, doar că fără tava cu pomană. 

Da, toate magazinele erau închise. Până la urmă am reușit să găsesc o mică prăvălie unde proprietara, o doamnă în vârstă, dădea cu mătura prin fața ușii. Avea doar două pliculețe din același amoniac al doctorului. Le-am luat de teamă că nu voi mai găsi altceva. Însă la cât sunt de încăpățânată, am insistat și-am ajuns la un alt mic magazin de cartier unde am găsit altă marcă de amoniac. L-am înhățat și pe ăla și am plecat victorioasă acasă, cu gândul să-i ofer televizorului o a doua șansă. 

N-am avut nicio dilemă. Fără ezitare l-am ales pe Cosmin. Doctorul mă înșelase cu o zi înainte...
   


47 comments:

  1. Dublu Wow ! Ce salata de boeuf ! Ce poveste ! Zau, chiar am rams ff placut impresionat !

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Stiu ca esti super sincer asa ca si eu iti apreciez reactia. Salata e fotografiata cu telefonul mobil, de fapt a aratat mult mai bine. Si a mai fost una, cu alt model...
      Rudolph, daca vrei sa vezi un alt model de salata, mai sofisticat, iata-l AICI !
      Desigur, sunt facute de mine. :)
      Multumesc!

      Delete
  2. Hihi!
    Cum sa cauti de Craciun amoniac!?:))
    Si culmea l-ai si gasit!
    Si eu am facut o prajitura , Alba ca Zapada, ca de, trebuia sa se asorteze cu tema Craciunului....
    Si avea in distributia de ingrediente si amoniac. O lingurita stins cu cateva picaturi de otet. Stiu din experienta mea de gospodina ca amoniacul in exces face ca blatul sa miroase intepator a amoniac. Si atunci, de fiecare data tai din gramajul amoniacului. Asa ca lingurita a devenit jumate de lingurita, am mai dat si pe masa din el, in concluzie foiele au iesit minunat iar prajitura excelent....:))
    Felicitari pt decorul salatei! Eu nu am rabdare.....

    ReplyDelete
  3. :) bună dimineaţa...
    am avut şi eu surpiza să văd deschise câteva magazinaşe de cartier în prima zi de Crăciun.
    Cum ai petrecut? Eşti bine?
    pup şi o duminică frumoasă!
    (eu voi fi plecată toată ziua - biserică şi apoi o vizită care se va încheia cu lampioane în parc! abia aştept.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Burniţează :( şi ne-am întors fără să lansăm lampioane :(
      pup.

      Delete
  4. Wow ce bine arata salata! Si eu am facut un platou, e si mancat deja, dar mai am pregatita o compozitie pentru revelion. ;)
    Sa ai un an nou mai bun, plin de sanatate si bucurii!
    Te imbratisez!

    ReplyDelete
  5. Ehe, te-ai pregatit pentru Craciun nu gluma... "prajitura televizor" am savurat-o si eu adica am inghitit tot ce au dat astia pe la tv.
    Salata de Boeuf ti-a iesit impecabil... Yummy ce buna e
    Eu in diminetile in care magazinele erau inchise, cautam un butic sa imi iau tigari :D
    Sarbatori fericite!

    ReplyDelete
  6. Vreau o poză cu "televizorul" ! :)

    ReplyDelete
  7. Salata arată foarte bine, dar sunt curioasă cum arată și ,,televizorul” :) .

    ReplyDelete
  8. Salata ta de boef imi face cu ochiul, dar gata, azi am programat numai si numai salata de fructe si de legume, cu un dresing simplu, gen lamaie si ulei de masline. Ca de Craciun au fost prea multe si exagerat de bune! Si pentru ca Enya mi-a cerut sa-i fac nachos, da, cred ca intuiesti cine va fi printre... oaspetii ei, daca vrea ceva atat de exotic, i-am facut si tortilla de bază, dar si sosurile salsa si de branza cu condimente. O sa pun poze pe facebook. Asta este, nachos si salata de fructe exotice! Și dreaduri, categoric! ;)
    Te pup, sa ai un An Nou fericit, cu sanatate si iubire, cu noroc si fericire! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)))))
      http://25.media.tumblr.com/dd1ab20bf4cd8c1c811ab27641a411cb/tumblr_mjfem393sx1rid8sdo1_500.jpg
      Ca sa nu cauti prea mult, hahahaha, sa ne si amuzam un pic! Sa te distrezi, te sun ca sa ma asigur ca razi, ca nu mergem in vacanta II decat dupa anul nou, asa am hotarat si avem motive frumoase! :)

      Delete
  9. Modelul de pe salata m-a lasat "paf"! E stilizat foarte frumos, zici ca-i mozaic! Cat despre prajitura am auzit de ea, dar n-am experimentat-o niciodata. Am renuntat sa-mi mai bat capul cu chestii facute in casa. Inainte munceam la cate un tort cate o dimineata intreaga. Prefer sa cumpar!

    ReplyDelete
  10. Salata arata tare bine:> O poza cu "televizorul" buclucas pe cand vedem?:)

    ReplyDelete
  11. toate sunt minunate! Sa ai un sfarsit de an placut si linistit! La multia ani!

    ReplyDelete
  12. Pe-aici aceasta prajitura se mai numeste Budapesta sau Lepa Brena dupa numele unei cantarete din Serbia.
    Pot spune ca e o bomba calorica si ca doamnele din familie se vaitau ca au pierdut reteta :) Le-o voi arata pe a ta .Cred ca se vor bucura.

    ReplyDelete
  13. Salata arată foarte bine, deşi personal prefer mai multă maioneză, peste care, dacă e cazul, presar piper negru, măcinat fin.
    Aşa-zisa prăjitură televizor (cu Protv cu tot) mai e cunoscută şi drept prăjitură supraetajată. Din cocă poate lipsi cacao, dacă pe lângă cremele de diverse culori, faci şi un pic de cremă de ciocolată. Iese foarte bine şi dacă iei un blat de tort din comerţ şi îl însiropezi. Este delicioasă, e una dintre preferatele mele, dar n-am mai mâncat de câţiva ani.

    ReplyDelete
  14. Sarbatori fericite, Elly, si un An Nou cat mai bun!

    ReplyDelete
  15. Ce bine de mine!Eu n-am incredere in niciunul.Nu fac nimic,dar am o cerere de sarailie pentru Anul Nou.Intr-un an odata mai merge.

    ReplyDelete
  16. Ce ți-e și cu sărbătorile astea ! Parcă ar veni cu bâta.
    Să ai parte de un sfârșit de an frumos și liniștit.

    ReplyDelete
  17. Arata bine salata ! Si eu am facut , si acum toata lumea se lupta s-o termine! :)
    Am facut cam multa ...uitand ca nu mai suntem multi care sa consume. Obisnuinta! Cat despre "doctor "... mai bine sa-l evitam , nu! :)
    Sarbatori fericite , draga Elly ! Anul viitor sa-ti aduca doar lucruri bune !

    ReplyDelete
  18. :))) Excelenta povestire cu suspans! Si totul pentru un praf de amoniac. Nu stiam ce e cu doctorul. M-am prins de ce te inselase. Si daca te inselase trebuia inlocuit. Asa ceva e de nepermis! :D
    Sarbatori fericte, Elly! Ganduri bune si impliniri pe toate planurile in anul care sta sa inceapa!

    ReplyDelete
  19. un start bun în ultima saptamâna a anului!
    iti doresc sanatate si fericire si sa pasesti cu voie buna si încredere în noul an! fie ca anul 2014 sa fie si mai bun si mai bogat in realizari! La multi ani!

    ReplyDelete
  20. Eu tot cu salata votez.
    Sa plutesti de fericire si norii toti sa ti se astearna scara vrajita sub talpi, sa poti ajunge la coltul de luna de care stau agatate toate implinirile tale! LA MULTI ANI SI BUNI! :)

    ReplyDelete
  21. Cat de simpla ar fi viata omului fara atata mancare in jurul sau... :|

    ReplyDelete
    Replies
    1. P.S. LA MULTI ANI si numai ganduri bune din intuneric, pentru anul care vine!

      Delete
  22. Bună Elly!
    Eu tot cu salata votez!
    Îți doresc un An Nou plin de bucurii,sănătate și tot ce-ți dorești să se împlinească!
    Pup cu mare drag!
    LA MULȚI ANI,2014!

    ReplyDelete
  23. Draga mea, astept sa vad si eu prajitura aceasta tv, cu siguranta a iesit delicioasa. Iti urez un an nou cat mai linistit, multa putere de munca, sa dea Domnul sa gasesti , sau poate ai gasit deja pe acea persoana speciala, care sa te iubeasca asa cum meriti. Fie ca toate visele tale sa se implineasca si mai presus de toate sa fii sanatoasa!

    ReplyDelete
  24. Let your dreams come true ....
    Un an nou plin de bucurii si realizari!
    La multi ani!

    te pup!

    ReplyDelete
  25. Oh, Elly, ce experienta ai avut in ziua de Craciun. Totul e bine cand se termina cu bine, nu?
    La fel ca si tine am avut cateva zile departe de net. Nu am mai intrat deloc nu pentru ca nu mi-as fi dorit, dar nu am avut cand. Asta e, bine ca am ajuns si acum, desi nu toata lumea a fost incantata de abandonul meu temporar. :(
    Profit de ocazie sa-ti doresc un 2014 perfect, minunat, frumos, cu multe surprize si intamplari placute, extraordinare, fantastice, cu dorinte implinite si sufletul plin de bucurie si satisfactie. Dragostea, norocul si sanatatea sa-ti insoteasca mereu pasii si sa ai parte de tot ce e mai bun. :) La multi ani! :*

    ReplyDelete
  26. Bine ca se termina cu bine... Sper ca anul 2014 sa fie lipsit de orice fel de eveniment neplacut! La multi ani.

    ReplyDelete
  27. În doctori nu mai am de mult încredere, indiferent cine s-ar crede ei şi cum i-ar scoate alţii în faţă. ;-)

    Îţi doresc să nu mai ai niciodată nevoie de doctori, de nici un fel; cu alte cuvinte sănătoase să fie şi prăjiturile tale şi gospodina care le prepară! :-) Iar anul ce vine să-ţi ofere multe satisfacţii şi bucurii, dar şi suficient timp de respiro ca să poţi fi aproape de cei dragi şi ei de tine! ;-)

    La Mulţi Ani, Elly!

    ReplyDelete
  28. Deci e mai bun Cosmin la casa omului! :)
    Draga Elly,
    iti dau un pup mare si o imbratisare pe masura si-ti doresc muuulta fericire in noul an! si sa vina la pachet cu belsugul, sporul in toate, bucuriile si sanatatea!
    Te pup cu drag!

    ReplyDelete
  29. :)))...
    La multi ani ! Sa ai un an plin de bucurii si realizari...pe toate planurile! :)

    ReplyDelete
  30. La multi ani, Elly!
    Un an nou plin de iubire si zambete iti doresc! :)

    ReplyDelete
  31. Elly,iti doresc ,inca din prima zi din acest an nou-nout sa ai parte de mult bine,mult soare ,zambete,bucurii,impliniri,noroc(i) si stranse la un loc sa ai un La Multi Ani!
    Pupici!

    ReplyDelete
  32. La Multi Ani Elly!
    Un an plin de sanatate si bucurii iti doresc!

    ReplyDelete
  33. tare bine cred ca a...mers televizorul :))
    salutari pe 2014! :)

    ReplyDelete
  34. La mulţi ani fericiţi, draga mea! Îţi dorim şi noi un an nou mai bun ca cel ce a trecut. Să fie plin de speranţă, bucurie şi împliniri! Şi să-ţi aducă realizarea celei mai importante dorinţe pe care o ai tu!
    Calde îmbrăţişări!

    ReplyDelete
  35. La mulţi ani, Elly! Anul nou să-ţi aducă tot ce-ţi doreşti! Să fie plin de frumos! ;)

    ReplyDelete
  36. tu esti o adevarata invingatoare Elly, chiar daca este vorba doar de amoniac :)

    am trecut ca sa-ti urez un 2014 in care sa gasesti ce cauti, sa adaugi ce-ti lipseste si sa te bucuri de ceea ce primesti, la multi ani iti doresc cu tot dragul, Elly!

    ReplyDelete
  37. Iti doresc sanatate, fericire, sa ai parte de impliniri si cele mai tainice dorinte sa ti implineasca !!

    La multi ani 2014 !!

    ReplyDelete
  38. La multi ani! Un An Nou mai bun! :)

    ReplyDelete
  39. La mulţi ani, bucuroşi şi luminoşi! :)

    Ce s-a întâmplat? Ce-i cu tine?
    te-mbrăţişez, o zi frumoasă!

    ReplyDelete
  40. Nu cred că este grav, dacă ... doctorul nu-ţi este şi soţ!

    ReplyDelete
  41. Eu nu m-as fi incumetat sa plec in ziua de Craciun in cautarea unui magazin deschis. Poate iti amintesti cand povesteam ca nici macar intr-o zi normala, la 6 dimineata, nu gasesc tigari daca nu strabat o jumatate de cartier, desi avem magazine din metru in metru. :)
    Am mers pe link si am vazut iar prajitura televizor. Mi-e pofta de ea, dar astazi nu ma simt in stare sa migalesc prea mult... Cred ca voi face niste clatite. :))))

    ReplyDelete
  42. După căsătorie, viața mea a fost atât de grea, încât soțul meu a început să urmărească alte femei pentru că nu i-am dat un copil după ce am așteptat câțiva ani. Mi-am văzut căsnicia dispărând. Am făcut tot posibilul pentru a schimba situația, dar nimic nu a funcționat până l-am întâlnit pe Dr. DAWN, un vindecător spiritual. Dr DAWN mi-a salvat viața și căsnicia. acum am 3 copii. Sunt recunoscător Dr. DAWN și de aceea îmi las mărturia oricărei persoane care suferă de probleme conjugale și de fertilitate. E-mail de contact: dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp:+2349046229159

    ReplyDelete