Saturday, July 13, 2013

Un eșec reușit


HAPPY WEEKEND! - Ediţia 27 este gata de start! Deci, dacă este weekend, este:
Happy Weekend
Tot ceea ce trebuie sa faceţi este să postaţi, în cursul weekend-ului (SÂMBĂTĂ şi DUMINICĂ), fiecare pe blogul său, la alegere:
- o fotografie sau o mini-galerie de max. 5 fotografii, preferabil cu legendă (descriere) sau
- 2-3 glume/bancuri/anecdote ori un clip amuzant sau
- 1-2 citate/replici care v-au impresionat/amuzat şi pe care doriţi să le împărtăşiţi şi altora, eventual ilustrate cu o fotografie elocventă.
_________________________________________________________________


            Am niște copii tare arătoși...          



Aveți triskaidekafobie? Cum nu știți ce înseamnă?!?...  E ceva cu fobie, asta dacă reușiți să citiți cuvântul până la sfârșit. Grecii s-au gândit că ar fi un cuvânt tocmai potivit să descrie frica de numărul 13. 
E-n 13 azi. Deci vă mai întreb o data: 
Aveți triskaidekafobie? 
Mai bine să n-aveți. Încep să cred că, mai degrabă ar fi justificată teama de cuvintele ciudate, care nu se pot pronunța.
Logo misiunea Apolo 13


Americanii nu sunt deloc de acord cu mine. N-au etajul 13 nici în blocurile de locuit, nici în hoteluri iar în lifturi butonul 13 nu există. Dacă ar fi un etaj 13, ar rămâne nelocuit. 

În 1970 americanii s-au gândit să sfideze superstiția. Pe 11 aprilie la ora 13:13 CST a fost lansată misiunea Apolo 13. 13 pe linie. Doar două zile mai târziu, deci pe 13 aprilie, când misiunea se îndrepta spre Lună, are loc o explozie la rezervoarele de oxigen. Fiindcă echipajul ajunge totuși teafăr pe Pământ, paradoxal, misiunea a fost considerată un „eșec reușit”. 
Cred că numai americanii se puteau exprima așa.

O fi azi 13 dar măcar nu e vineri. Marțea și sâmbăta ar fi chiar invers, adică sunt zile cu noroc.

Rodney Dangerfield
O fată m-a sunat ieri şi mi-a zis să vin pe la ea pentru că nu e nimeni acasă. M-am dus pe la ea. Nimeni nu era acasă. Spunea Rodney Dangerfield, un celebru comedian american. 
S-o fi dus vinerea... Înclin să cred că da pentru că tot el spunea:

Sunt atât de ghinionist, încât dacă aş cumpăra un cimitir, oamenii ar înceta să moară.

Pe de altă parte, Dangerfield a avut și noroc:
Am niște copii tare arătoși. Slavă Domnului că mă înșeală nevasta.

Deși...
Norocul bate la uşă o singură dată, dar ghinionul are mai multă răbdare. (Laurence J. Peter)

Umberto Eco e de părere că Superstiţia atrage ghinionul. 

Dar parcă am stabilit deja că sâmbăta nu e niciun ghinion, cât ar fi de 13. Mai bine să ne amuzăm de ceea ce americanii numesc misunderstanding. [Recunosc, azi m-au obsedat americanii.]

După o seară romantică am condus-o acasă. Chiar înainte să treacă pragul, s-a întors către mine, m-a sărutat şi mi-a şoptit:
- Ce-ai zice să rămâi aici peste noapte?
- Nu, mulţumesc, i-am zis în timp ce mă îndreptam către staţia de autobuz.
Acum, între noi fie vorba, ce era să fac eu singur toată noaptea în faţa uşii?
 
******

- Mânca-l-ar mama de căţel deştept, cum aduce el ziarul, dimineaţa!
Soţul, iritat:
- Deştept, pe naiba... Câinii vecinilor fac la fel!
- Da, dar noi nu am fost abonaţi vreodată la ziar!
******
Ion şi Maria dormeau împreună:
- Ioane, îţi miros picioarele... 

- Dacă tu vrei...

                                   ******
Ca și săptămâna trecută, am cercetat calendarul evenimentelor notabile ale zilei.
Pe 6 iulie observasem că se năștea pictorița mexicană Frida Kahlo. Azi văd că a și murit pe 13 iulie. Nu știu când a avut timp să trăiască 47 de ani în doar șapte zile... 
Asta așa, că prea vorbisem doar despre americani, fobii și paradoxuri. 
================================================
 
Nu uitaţi! La sfârşitul postării voastre faceţi trimitere către această pagină, nu către linkul blogului, specificând:
"Postarea participă la  jocul HAPPY WEEKEND! - Ediţia 27."
ATENȚIE! Dacă ediția curentă n-a fost încă publicată la momentul când vă pregătiți postarea, rog preluați link de la ediția anterioară a HAPPY WEEKEND! "
Introduceţi în formularul de mai jos nume şi link (acestea vor apărea în tabelul ce se va genera automat).




41 comments:

  1. Nostim grupajul pe tema numarului cu ghinion (zic unii).
    Inca de pe cand eram eleva de liceu mi-am propus ca numarul 13 sa reprezinte pentru mine un numar norocos, numai asa, din spirit de contradictie. Coincidente: multe lucruri bune mi s-au intamplat intr-o zi de 13, iar examenele date in zilele de 13 au fost incununate, toate, cu nota 10 ! A ajuns, deci, tot o superstitie, dar una pozitiva, daca pot spune asa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc, Zina!
      Eu n-am nici cea mai mica problema cu el, nici macar nu observ cand este in 13 :))
      Dar era pacat sa nu fac o postare despre. :)

      Delete
  2. Elly, sa ma ierti ca ajung atat de greu la tine in ultimul timp. Nu stiu cum de m-am lasat acaparata de atatea probleme, incat sa nu mai am timp nici sa dorm...
    Mi-ar placea sa fie toti atat de ghinionisti, incat sa isi cumpere cimitire si sa le tina goale. :))))
    Buna asta cu 47 de ani in cateva zile. Este de retinut si de spus altora la momentul oportun. :)))
    Sa ai un weekend minunat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stiu ca ai multe pe cap. Am vazut :)
      Asta cu cele 7 zile...mi-a venit asa. Pur si simplu se potrivea ;)
      Multumesc, Vienela!

      Delete
  3. Oh, draga mea, dacă nu-mi aminteai de triskaidekafobie, uitam că azi e 13, atât de bine mi-a mers și-mi merge, am râs cu prietenii nonstop și am găsit o frumusețe de sandale, exact modelul meu preferat!
    Așa cum spune și Zina, mai degrabă tind să-l văd cu noroc și să mă bucur de weekend! Fain de tot bancul cu rămasul peste noapte, tare! :)))
    Te pup, happy happy 13 weekend și să ne revedem... cu de la foarte bine în sus! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu uit, Mirela! Daca nu se nimerea sa fie sambata si sa am de facut HW...poate ca nici nu realizam :)
      Nu stiu daca e cu noroc sau nu, n-am facut niciodata vreo statistica personala :)
      Multumesc mult!

      Delete
  4. Haioasă postare!
    Mai curând cred că 13 îmi poartă noroc...
    Weekend plăcut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Probabil ca n-are nicio legatura. E un mit. Multam!

      Delete
  5. Ce-mi place cum faci tu legaturi intre lucruri, ti-am mai spus?O imbratisare pentru tine si un click in dreapta paginii la un tarif inimaginabil de mic :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mi-ai mai o data ;) Multumesc frumos!
      Cat priveste chestiunea din dreapta...e incredibl ca doar 0,01/click. Asta este...Unele sunt si mai mult. 0,1 uneori. Habar n-am de ce si cum.

      Delete
  6. Nu prea sunt superstițioasă, dimpotrivă, îmi place să fac exact altfel decât majoritatea, din sprit de contradicție, cum spunea cineva mai sus. Chiar numărul 13 m-a tot urmărit până acum, dar nu cu ghinion. Sper să nu se facă de rușine nici de acum încolo :. Un weekend fără ghinioane să ai, Elly!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oho, spirit de fronda cam avem cu totii. :) Nici pe mine nu ma ocoleste.
      Cat despre superstitii e de discutat. Poate ca aici nu sunt superstitiosi printre noi dar in lumea reala exista multe persoane care sunt.
      N-am avut ghinioane :) Merci, Irina!

      Delete
  7. Chiar m-am destins cu postarea ta. Weekend plăcut. :)

    ReplyDelete
  8. Ha, ha! Foarte amuzante toate cele postate de tine azi, într-o zi de 13! Cred că toate superstiţiile se pot "vindeca" doar cu...mult umor!

    Îţi doresc un weekend frumos şi vesel! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred ca, pur si simplu, dau sare si piper vietii. De ce am mai fi facut noi azi haz?!!? Umorul e un panaceu universal. Multumesc, Alex!

      Delete
  9. Raman la parerea ca frica de numarul 13, tine de niste superstitii nefondate…
    Teoretic e vorba de autosugestie, crezi,il vezi pste tot, nu crezi, este un numar ca oricare altul,totul vine din obsesia oamenilor pentru superstitii de genul si programarea mintala pe care si-o fac.
    Mi-a placut articolul tau!
    Weekend vesel iti doresc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Desigur ca asa este (sa asa credem noi) insa exista si multe persoane care considera ca exista legaturi intre umere si diverse situatii. Adevarul nu-l cunoaste nimeni. Logic insa pare sa nu existe niciun fel de corespondente. Ma bucur ca ti-a placut. Multumesc!

      Delete
  10. N-am fobii, grecesti sau de alt fel...Pe Rodney actorul il stiu, l-am vazut in roluri care exprimau exact umorul sau putin cinic si autoironic. Poanta cu Frida Kahlo e cu inteles, poate ca viata noastra chiar poate fi comprimata in cateva zile si doar noi avem senzatia timpului indelungat care se scurge.

    ReplyDelete
  11. Si ca sa pastrez atmosfera intreb: stiti cum ii mai spune unei persoane care scrie urat (de mana) si/sau cu greseli? Va spun eu: cacografa. Vedeti mai multe in postarea in care povestesc despre trelingul meu albastru, din saltarul de la dulap... :)
    HW!

    ReplyDelete
  12. :) Foarte haioasă postarea! Mulţumesc, Elly.
    pup, draga mea.

    ReplyDelete
  13. Te vaiti de timp, dar zilele tale par sa aiba 28 de ore... ;)
    Nu stiu cand iti faci timp si pentru asemenea articole. Nu stiu cata lume apreciaza asa ceva si cati isi dau seama ca nu e vorba de copy/paste...
    Jos palaria pentru efort si pentru inspiratie! :)

    ReplyDelete
  14. Eu de la un timp nu mai stiu intotdeauna data zilei,ca azi.Pentru mine 13 e cu noroc.Ma leaga multe de 13.Am zis sa vad si m-am martitat pe 13.Am aproape 40 de ani ,deatunci...si nimic rau.Glumele sunt bune.Seara buna !

    ReplyDelete
  15. Bai, eu nu aveam o problema cu numarul 13. Mai mult in italia 13 e cu noroc. Dar anul asta am avut o aniversare cu 13 si nu a fost tocmai bine....
    Ziua de azi insa a fost ok, pana acum....;)
    Sa ai seara faina!

    ReplyDelete
  16. Superstitia atrage ghinionul. Daca crezi in superstitii. Ei bine eu nu cred si pentru mine 13 e un numar ca oricare. Nici nu-mi dau seama cand trece ziua de 13, fie ea marti sau vineri. ei dar daca americanii sunt atat de superstitiosi sa le fie de bine cu tot cu fobia lor, fobie denumita cu un cuvant de mi se incalceste limba in gura.
    Happy weekend, Elly draga. te pupacesc!

    ReplyDelete
  17. Hm, mama e nascuta pe 13 si e norocoasa familiei. Singura din cele patru surori care a reusit sa-si intemeieze o familie frumoasa, in care nu s-a intamplat o tragedie...
    Eu, intr-o zi de 13, am reusit sa fentez moartea. As putea concluziona precum americanii, un esec reusit. :D
    Weekend minunat in continuare, Elly. :)

    ReplyDelete
  18. Dangerfield asta are acelasi tip de umor ca Woody Allen!

    ReplyDelete
  19. astazi a fost ziua nepotelei Marlene (cauza pentru care am întârziat cu postarea de astazi), deci, 13 iulie este întotdeauna zi cu noroc! ;))
    Excelente glumele :)) mi-a placut cel mai mult inocenta Mariei ;)))
    Un weekend minunat iti doresc , Elly draga!

    ReplyDelete
  20. Relaxant.
    Happy Weekend! Sau ca a mai ramas din el... :)

    ReplyDelete
  21. ai o editie foarte interesanta pentru acest weekend si foarte ingrijita. ma fascineaza de cate ori ajung la tine pe blog.
    imi plac toate glumele si citatele pline de talc si umor
    Happy Weekend!

    ReplyDelete
  22. E verificat la mine, 13 e o zi bună!
    Happy Weekend!

    ReplyDelete
  23. Frumoasă postare! Pentru mine, însă, 13 e zi norocoasă. Nu am ţinut cont niciodată de superstiţii şi poate din cauza asta ghinionul mă ocoleşte în această zi. :)
    Weekend frumos!

    ReplyDelete
  24. Nu cunosteam termenul; pare olandez...
    PS. Tot cautand prin dictionare m-am ales cu a 2-a postare pe ziua de azi:
    http://daurel.wordpress.com/2013/07/14/paraskevidekatriaphobia/

    ReplyDelete
  25. Nu sunt obisnuita sa dau vreo importanta superstitiilor in general dar imi amintesc cum foarte multi colegi s-au impotrivit atunci cand o teza a fost fixata pe o data de 13.Sunt in total de acord cu ceea ce a spus Umberto Eco.

    ReplyDelete
  26. Ce caine destept! Auzi, sa fure ziarul zilnic de la vecini! :)))

    ReplyDelete
  27. "O fată m-a sunat ieri şi mi-a zis să vin pe la ea pentru că nu e nimeni acasă. M-am dus pe la ea. Nimeni nu era acasă."
    Sa stii ca pe mine nu ma prinde umorul unor comedianti :D Asta e chiar sec ...

    O seara placuta si calda/calma Elly!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hapi, eu il am in fata ochilor pe Rodney Dangerfield cand citesc aceasta gluma. Poate de aceea gust gluma lui altfel :) Era un actor minunat. L-am vazut in doua filme, unul chiar de exceptie, aproape genial. Si eu nu ma entuziasmez de comedii aproape deloc.
      Multumesc! La fel sa ai!

      Delete
  28. Salutare draga mea, vad ca esti foarte inspirata ca de obicei. Un articol fain, ai stofa de scriitoare.

    ReplyDelete
  29. :)Eu,13angi,ce samai zic?
    Chiar asa,cum sa ramana in usa toata noaptea...:)),iar norocul de a avea copii aratosi,e tare nu gluma.:))
    ...si pentru ca tocmai am rontait o punga de pufuleti(jaj ce-mi plac!:)),bonus e gluma de pe pachet:
    "-Tatal meu e inginer aeronautic.El face sistemele de zbor ale avioanelor!
    Al tau ce face?
    -Ce zice mama!!!"
    Saptamana frumoasa sa ai!

    ReplyDelete
  30. Pentru mine nr 13 a devenit cel mai norocos... fiul meu fiind nascut pe 13 ... iar de supersttitii nu am avut niciodata teama...

    ReplyDelete
  31. "noroc ca ma inseala nevasta" :)) foarte tare asta:)) iar "Norocul bate la uşă o singură dată, dar ghinionul are mai multă răbdare" este un adevar ..
    Foarte inspirat si placut articolul, ca de obicei, desigur :)
    Vin cam tarziu, weekendul a trecut, dar nu am fost acasa in weekend si nu am avut suficient net pe telefon pentru a face vizite. Probabil o sa fac un articol cu motivul pentru care am lipsit, dar intai trebuie sa primesc niste poze de la evenimentul respectiv, un eveniment care mine m'a umplut de mandrie si fericire :)

    ReplyDelete