Friday, September 21, 2012

Fantana de ciocolata


E sezonul nuntilor. Vecinii de la apus au facut nunta saptamana trecuta. Am avut capul mare de cata muzica s-a auzit timp de doua zile. Si nici macar n-au facut-o acasa. A fost la restaurant, dar au vrut sa fie siguri ca aflam si noi, vecinii, (de parca n-am fi stiut!), asa ca muzica a urlat doua zile, la foc continuu.
N-am mai fost la o nunta de un veac, adica de mai bine de doi ani. Nu-mi plac nuntile din mai multe motive si incerc sa le ocolesc cat de mult pot. Reusesc, pentru ca n-am obligatii. 
Sora mea insa, nu. Pe langa ca familia sotului ei este destul de mare, au mai si nasit vreo trei cupluri. Asa ca, in fiecare toamna are cateva nunti.
In timp ce eu ma "distram" acasa, cu muzica nuntii vecine, sora mea era la o nunta "pe bune".

Asa credeam. Si-am tot crezut pana ce a venit marti pe la noi si a povestit.
Cand au intrat in restaurant au fost primiti de o "printesa" imbracata in alb, care i-a servit cu sampanie fumeganda, paharele fiind decorate cu putina zapada carbonica. O fiță pe care n-au mai intalnit-o pana acum, desi auzisera. Curgea peste tot sampania. Oamenii nu s-au zgarcit, de parca aveau un izvor. Aranjamentul salii era si el OK. Toate bune si frumoase.
Cand au fost puse la masa aperitivele, n-au mai fost. Aperitivul era doar bogat. Salamul innegrit, semana cu parizerul, rosiile desi taiate si ornate frumos erau trazvite.  Somonul afumat si icrele negre erau puse pe dreptunghiuri de paine crocanta-uscata unsa cu margarina (?!?).  Au mai
fost icre obisnuite, masline. Noroc ca au fost, fiindca au fost singurele care s-au putut manca. Impresia generala a fost ca aperitivele fusesera pregatite de cel putin 10 ore...
"Ei, hai, fie! Mai sunt destule de mancat la o nunta." si-au zis sora-mea, cumnatu-meu si fratele lui cu sotia.
Nici macar muzica nu ii imbia sa se simta bine. Era de doi lei, niste lautari care cantau orice dar fara pic de talent, ca-ti statea maslina in gat. Nici nu se ridica lumea de pe scaun sa incerce macar sa danseze.
A urmat aperitivul cald, o bucata de peste pane, care, din fericire a fost bunicel.
Una calda, alta rece! 
Sarmalele au venit insotite de niste mamaliga ca pentru cei ce tin regim si cu o lingurita, nu mai mult, de smantana. Aruncata acolo, in scarba si din saracie, parca. Sarmalele, trei, mici, delicate, cam fara gust, mai mult varza. Si sampania tot nu se mai terminase.
"Printesa" se daduse de trei ori peste cap sau cam asa ceva. Acum semana cu o dansatoare de cabaret imbracata in frac negru, ciorapi, palarie, si-i servea cu "frigarui" de fructe pe care le punea in nestire ciocolata din fantana de ciocolata.
"Lasa, ca mancam friptura!" s-au incurajat ei, cu totii. Pe la 2,30 a fost adusa friptura: o bucata de carne de porc la gratar plus partea superioara a unei pulpe de pui, facuta la cuptor. Ca garnitura, ardei copt si rosii crude. (!!) Comestibil a fost doar puiul. Gratarul era ca un fel de talpa de pantof. Asa ca au ramas cu curajul.
Li s-a servit si niste apa calda, pe care gustand-o, din curiozitate, si-au dat seama ca e cafea. Daca ar fi avut gust de naut sau de nechezol era mai bine. Dar n-avea. Erau resemnati. 
Tortul insa arata superb! L-ai fi mancat cu ochii, cu glazura lui de martipan si ornat cu trandafiri superbi. Frumos, dar cald, iar pentru glazura aveai nevoie si de dalta nu doar de lingurite. Gustul era atat de "bun" incat semana cu un cauciuc foarte moale si atat.
Iluziile au incetat complet la inghetata. De cacao + pepene + lamaie, care se asortau ca nuca-n perete, iar dedesupt ananas cubulete, din compot. Cu betisoare cu pampoane infipte in ea, desigur!
Fantana de ciocolata si sampania tot nu se terminasera desi invitatii incepeau sa plece.
Asa ca au dat si ei darul cu acelasi chef cu care au mancat si-au plecat. 

Nu li s-a intamplat niciodata sa mearga la o nunta de la care sa plece flamanzi si sa regrete ca n-au stat acasa. Doar vinul si coniacul au fost bune. Si mireasa frumoasa. Macar atat.
Na, ca uitasem! S-au mai ales cu ceva. Sotul sora-mii si cumnata lor, cu o pântecăráie de toata frumusetea. 


23 comments:

  1. :))))) ma rog sa nu nimeresc niciodata la o astfel de nunta. Acum nu stiu ce sa zic. Sa fi fost organizarea proasta? Veniturile nu stiu ... adica atat tam-tam si tocmai ce e mai important (mancarea si muzica) sa fie jalnic? Sau ar mai fi o varianta :D ... parinti in contradictoriu. Fa-o asa, las-o asa si a iesit de balta! :)) Eu recunosc, n-am fost decat la trei nunti, dar nu regret, a fost superb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iti doresc sa nu nimeresti. Nici ei nu-si dau seama ce a fost. Cred ca n-au functionat bine mai multe... de aici rezultatul asta. Nu au fost doar ei dezamagiti. La fel si altii...ca oamenii mai schimba impresii ;)

      Delete
  2. Ce bine ca pe mine ma fereste Dumnezeu de aceste "evenimente"! O fantana de ciocolata am si eu acasa, primita într-un pachet de craciun si nefolosita!
    O zi frumoasa Elly!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ferice de tine! In general eu vad nuntile ca o risipa fara sens si nici macar distractie nu este. Mai ales, ca, in majoritatea cazurilor la o nunta te duci din obligatie.
      Merci, Minnie. La fel!

      Delete
  3. Urata intamplare! Si pentru invitati si poate, cine stie si pentru miri...poate nu s-or fi asteptat sa iasa asa...Mie imi place sa merg la nunti, dar fireste ca astept sa fie ceva de bun gust si dragut organizat. Adica eu zic ca mai bine faci o nunta mica si buna, decat sa te intinzi, vorba aia mai mult decat te tine plapuma. Parerea mea. In plus nu imi place sa merg la nunti din obligatie si ma bucur ca nici n-am fost nevoita. Nu am un neam mare si nici sotul meu, asa ca daca mergem, o facem de placere la oameni apropiati care ne sunt dragi.Dar, fiecare cu obiceiurile lui...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nici ei n-au mai patit asa ceva. Si au fost la foarte multe nunti.
      Probabil ca a fost si ceva dezorganizare si zgarcenie intr-o parte si risipa in alta...oricum, destul de aiurea. Ca aspect, nunta a fost buna de tras in poza...dar doar atat :)

      Delete
  4. Si muzica? Manele, valsuri clasice sau ce? De ce n-au terminat ciocolata din fantana? Puteau sa ia la pachet cativa litri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ba a cantat formatia aia de toate, cica. Manele doar doua :) Dar nu le-a placut. Lautarii cred ca au fost si ei alesi sa se potriveasca cu calitatea meniului. Ca sa nu se faca niste comparatii ;) :))

      Delete
  5. :)) E asemanator cu ceva ce am patit eu si sotul meu acum o luna... numai ca nunta era undeva la sat... insa se anunta o nunta cu pretentii pentru ca mirii erau stabiliti in franta de ceva vreme si noi abia astetam nunta... gandindu-ne ca va fi ceva special...
    Am ramas cu gandul... a fost cea mai oribila nunta posibila.. meniul cam asa: aperitiv rece foarte sarac, ca la pomana, aperitivul cald: doi crewusti pusi pe o farfurie de unica folosinta, au urmat sarmalele cu mamaliguta (astea bunicele) iar la friptura: un gratar de porc rece, cu niste cartofi nature la fel de reci si, cireasa de pe tort, o garnitura de salata de varza amaraaaa...de nu te puteai lipi de ea..la prajituri nici nu am mai stat...
    Aaaaa, si sa nu uit... ne-au intampinat cu niste pahare pentru sampanie, cu picior dar.... de plastic..si piciorul se mai si desuruba :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deci se mai intampla....
      Cred ca cei la care ati fost voi au organizat o nunta de unica folosinta ;) Nu am mai auzit asa ceva. Poate ca au venit cu ea la pachet din Franta :) Am facut glume dar e destul de ciudat si denota o lipsa de respect fata de invitati. Atata plastic nici la un picnic nu cred ca am vazut :)

      Delete
  6. O fantana de ciocolata as vrea si eu:))) Stiu ca si ai mei au fost la o nunta toamna trecuta la care mancarea a lasat rau de dorit, iar tema a fost :rock'ul ...a cantat numai muzica rock, mare parte a invitatilor (exceptie rudele-familia) erau roackeri inraiti:)) iar mireasa in loc de pantofi avea bocanci:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Se gasesc si de cumparat :)
      Ai tai macar s-au amuzat vazand o mireasa in bocanci :)) si multi rock-eri...chestie de care o sa-si aminteasca toata viata.
      Asta era o nunta clasica ce s-a dorit mai de fite dar n-a iesit nimic... :(

      Delete
  7. Daca aveau fantana de ciocolata ce le mai trebuia :)) Glumesc ... Aiurea asa o nunta, doar prima impresie a fost frumoasa apoi .... urat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce bine ai sintetizat situatia! Da, a fost doar asa, de poza :)
      Nici nu-ti dai seama ce dezamagiti au fost sora si cumnatul...

      Delete
  8. eu nu am avut ocazia sa-mi bag boticul intr-o fantana din aceasta :).
    ce zic eu boticul, macar o tepusa cu o capsunica :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa stii ca nici eu, am vazut doar pe internet cum sunt. Nu prea umblu pe la nunti, ai vazut. Lor nu prea le-a placut ciocolata peste fructe. Cica nu e chiar asa grozava.

      Delete
  9. Nuntile....orice ar exista pe masa si sub rochia de mireasa, nu stiu ce sa comentez la subiect pentru ca.....e o traditie care s-a pierdut oarecum si de fapt fiecare incearca sa ceva mai "special" decat vecinul, prietenul, etc :)
    Uniunea in sine, simplitatea, bucuria nu prea sunt scoase la iveala. Doar partea comerciala
    Poate sunt subiectiva

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nici nu e ceva ciudat ca nu poti comenta :)
      Eu nu le vad decat ca pe ceva strict comercial si chiar o chestiune de orgoliu.
      Ai comentat foarte bine, nu esti subiectiva. Cel putin eu te inteleg foarte bine.
      De fapt, pe mine m-a uimit cat de prost a fost pregatita mancarea. Ascultam pe sora mea povestind, notam pe o ciorna din asta virtuala (ea nestiind ce fac) si radeam de situatia in care au fost pusi. Ce sa fac altceva? :))

      Delete
  10. Nunta este ceva special, unic, un eveniment de care sa iti amintesti cu drag toata viata. Merita sa faci eforturi considerabile ca totul sa iasa perfect. Ideal ar fi ca mirii si familiile lor sa inteleaga faptul ca intotdeauna este mai bine sa ai putin si bun, decat mult si prost.
    Pacat de timpul pierdut si de banii cheltuiti. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa ar trebui, insa stiu cazuri in care, dupa nunta, oamenii au ramas cu datorii foarte mari. Si in general, nuntile nu mai sunt ceea ce se presupune ca ar trebui sa fie. Sunt, in general, doar e etalare a bogatiei sau a prostului gust...din pacate.

      Delete
  11. Ha, ha! Dar cu cât umor ai descris "faimoasa" nuntă! Au mai păţit-o şi alţii. De-asta nu mă omor deloc după nunţi. Au unii "grijă" să strice bieţilor tineri bucuria acestei zile speciale, cu...nepriceperea lor. Mă refer la organizatori. Şi e păcat. Iar să mai mergi acasă şi cu burta-n pioneze...e chiar culmea! Păi mai vine cineva la ...botez?
    O zi bună, Elly!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chiar asa s-a intamplat, am transcris tot ce a povestit, du lux de amanunte, sora mea. Si mie imi sunt foarte dragi :)
      Si, da, e posibil sa nu mai vina dupa impresia proasta lasata la nunta.
      Multumesc, Alex!

      Delete
  12. Fantana de ciocolata este ceruta din ce in ce mai des la nunti si pe buna dreptate. :D Niste capsuni cu ciocolata in loc de mancare... ca si asa este prea multa.
    Dar bineinteles ca nu inlocuieste tortul miresei, tort care o sa fie facut de o cofetarie din Brasov... sincer de abia astept nunta. :D

    ReplyDelete