Sunday, May 27, 2012

Aller guten Dinge sind drei...vorba neamtului




Neamtul are o vorba: "Aller guten Dinge sind drei" ceea ce se traduce prin "Toate lucrurile bune vin cate trei". 
In Romania ar putea fi invers, adica o zicala ca aceasta pe invers. Ceva cu toate lucrurile rele. 
Doua deja au venit, unul dupa altul. Dupa atata vorbaraie, atat locul 12 "reusit" de trupa Mandinga la Eurovision 2012 - Baku, cand deja unii vedeau Romania organizand anul viitor Eurovisionul, cat si esecul lui Lucian Bute in fata englezului Carl Froch, la Nothingham, sunt doua dintre aceste lucruri. 
Ca sa fie tacamul complet, ar mai fi si al treilea, adica ar putea fi. 
Azi, la Cannes, vom afla ce se va intampla cu filmul lui Cristian Mungiu, "Dupa dealuri".  Despre care, din nou s-a vorbit, ca de obicei, cam prea mult inainte... 
Nu ca mi-ar parea bine pentru vreuna dintre aceste nerealizari, departe de mine acest gand, caci, sunt suficient de patrioata ca sa fi sustinut Mandinga, desi n-a fost printre favoritele mele la selectia romaneasca pentru Eurovision, de pilda. La box nu ma pricep si nu pot sa imi dau cu parerea.
Toate astea insa nu demonstreaza decat ca, iata, nu ne invatam minte sa exageram, sa vorbim prea mult despre ceva...inainte...

Cele trei lucruri despre care am scris sunt:
- Trupa Mandinga s-a clasat doar pe locul 12 la Eurovision 2012, desfasurat la Baku.
- Lucian Bute a pierdut, in aceasta noapte, la inceputul repizei a cincea, centura IBF la categoria supermijlocie in fata englezului Carl Froch, care si-a facut conationalii sa fie mandri de el, castigand centura acasa, pe Capital FM Arena din Nothingham.
- Regizorul roman de film, Cristian Mungiu, participa cu lungmetrajul "Dupa dealuri" la Festivalul de film de la Cannes. Azi, 27 mai, 2012.

27.05.2012


UPDATE:  Din fericire, filmul lui Cristi Mungiu a primit la Cannes Premiul pentru scenariu si Premiul pentru interpretare feminina, acordat celor doua actrite principale. O raza de soare in toata vremea ploioasa din ultimul timp.

28.05.2012

14 comments:

  1. Echilibrată şi onestă postare ...
    Glumind, cât de cât, scriu "Aller guten Dinge sind drei, indeed!"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna, Doru!
      Multumesc mult pentru apreciere.
      Sa ai o zi frumoasa!

      Delete
  2. M-a trezit din somn sotul meu sa imi dea vestea proasta despre Bute. Pacat!
    Mi-am schimbat complet parerea despre Eurovision. O porcarie la care vin sa cante toti nebunii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Putea sa-ti spuna si dimineata o veste asa proasta. Macar eu nu dormeam :)
      Despre Eurovision am in general pareri negative pentru ca s-a denaturat sensul acestui concurs. Insa, cate unii dintre participanti merita atentie. Din pacate, chiar de unii ajung sa razbata putin, e o intreaga masinarie care are grija sa-i termine. Rapid.

      Delete
    2. Am spus-o si pe alte bloguri, iti spun si tie: nu cred ca ar trebui sa trimitem tigania aia sa ne reprezinte tara.

      Delete
    3. Ai spus-o foarte bine :) Si bine ai facut!

      Delete
  3. Nu mai astepta al treilea "rau", cu el am inceput si este cel mai neasteptat... ratarea calificarii la JO a echipei de handbal feminin... DEZAMAGIRE.

    Eurovizion... facem raiting unor indivizi ce isi promoveaza interesele personale, daca as fi fost in presa nu as fi scris nimic despre show inca de la rezultatul preselectiei nationale. In acest domeniu, in care toti se numesc "artisti", sistemul de valori este atat de puternic bulversat, incat polivalentul, Gigi Becali, ar putea sa se reprofileze oricand catre acest segment de piata, cu sanse mari sa-l vedem dupa un an la Eurovizion... cuvantul de ordine INTERESE.

    Box... cand uriase interese financiare stau in pumnul unui singur om, acesta se poate inmuia cu usurinta, motiv pentru care prefer sporturile ce nu suna a circuit inchis, cu challengeri nominalizati de comisii si comitete.
    Ca roman imi este greu sa diger cele vazute astazi dimineata si nu imi pot explica cum la un asemenea nivel diferenta poate fi atat de mare, iar al nostru, cu o precizie de secundar, sa atace meciul exact cum manualele de specialitate spun sa NU o faca. Daca este un mare campion si are o echipa puternica va reveni, daca nu, s-a vandut ieftin... SUSPECT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bine-ai revenit!
      Vezi ce inseamna sa te pricepi la sport? Eu nu ma pricep si am spus si in articol. Nu stiam despre echipa de handbal, nu a fost atat de mediatizata. Adevarul este ca articolul face referire la evenimente carora li se face o mediatizare excesiva si in termeni exagerati, triumfalisti. Lucru ce ma deranjeaza. Si cred ca nu numai pe mine.
      Peste tot unde este "spectacol" sunt interese banesti foarte mari.
      Despre Bute, tot mai multe voci suspecteaza ceea ce sugerezi si tu. Poate fi si asa...

      Delete
  4. fan erovision nu sunt insa am privit spectacoloul...tot de patriotism cred ca tine :). mungiu am inteles ca a castigat un premiu...toate felicitarile mele. bute insa...mare dezamagire. am avut o cadere de calciu de ciuda...ma uitam la tv si nu imi venea sa cred ce vad! tare trista mai sunt ...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Am ratat calificarea alor nostri. Dar i-am vazut sambata si nu mi-au placut. Fata de ceea ce a fost in concurs, solista a fost rigida, cam urat imbracata iar agitatia facuta de cei 6 indivizi imbracati in alb, nici macar n-a ajutat-o. Ca si vocea. In fine, rar reusim sa trimitem acolo voci bune iar melodii bune chiar si mai rar. Mi s-a parut si locul 12 prea mult pentru prestatia lor.
      Nu te mai necaji asa din pricina lui Bute. Desi, cand pui suflet...e dezamagitor, ai dreptate.
      O zi buna!

      Delete
  5. Si mai este un lucru remarcabil .Echipa masculina de gimnastica ,bronz la Europene si aur la sarituri .Hai ca de Bute nu comentez ...Antrenorul sau ar trebui sa explice...si,totusi eu l-as concedia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, am aflat si depre gimnastica masculina. M-am bucurat.
      Dar nu ma refeream aici decat la cele mai mediatizate evenimente. Ca nu puteam sa mai dau drumul la TV si aparea o stire despre unul, altul sau despre toti deodata! :))

      Delete
  6. si inca o raza...parca auzisem ca ne-am intors cu medalie de aur de la Londra !

    ReplyDelete
  7. aaa... scuze...acum am citit comentariile... :))

    ReplyDelete