Sunday, May 13, 2012

Stevie Wonder - Copilul-minune al Americii



Pentru ca azi nu am avut timp pentru o postare mai consistenta pentru ORA MWB, am sa scriu cateva cuvinte despre Stevie Wonder.
Stevie Wonder s-a nascut la 13 mai 1950, la Saginaw, Michigan, U.S.A. Pe numele adevarat Stevland Hardaway Judkins, isi schimba mai tarziu numele in Stevland Hardaway Morris.
Canta vocal, compune, canta la mai multe instrumente si este si producator. Este un cantaret, compozitor, multi-instrumentist si producator american.
S-a nascut prematur, la nastere producandu-se o desprindere de retina fapt ce a facut sa ramana orb. 
Canta de la varsta de 11 ani, cand a semnat un prim contract cu casa producatoare Motown, casa producatoare careia i-a ramas credincios.
Descoperirea sa ca artist i-o datoreaza unui component al unei trupe americane, care in 1961 descopera un baietel orb cantand la un colt de strada.
De atunci, succesul nu l-a ocolit. Cel mai mare succes din cariera il cunoaste in perioada anilor '80, asa-zisa sa perioada "comerciala".
Are un stil inconfundabil, melodiile sale fiind greu de reprodus si tocmai de aceea foarte apreciate. Desi, in general canta pop, muzica sa are pasaje foarte interesante specifice mai degraba jazz-ului.
Am sa ilustrez cu o frumoasa melodie stilul sau de compozitie si de interpretare:


"Este ora 21:14, este Ora MWB!"

Articol publicat pentru "Ora MWB" - un joc interactiv.

13.05.2012

10 comments:

  1. Replies
    1. Da, e o melodie care a facut cariera...
      Am dorit altceva...omul asta a scris si interpretat si altceva... :)
      O noapte buna sa ai!

      Delete
  2. biiig like:D seara faina:D pupici:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca ti-a placut :)
      E o melodie foarte frumoasa...
      Te pup si eu si sa ai o saptamana frumoasa iti doresc!

      Delete
  3. Cate amintiri imi trezeste omul asta, cata nostalgie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Este? Cred ca multora, de aceea EL a fost alegerea mea de ieri pentru categoria "Evenimente"...
      Duminica am, de regula, acest tip de articol, care deja e traditional :)

      Delete
  4. Imi place alegerea ta: o personalitate deosebita si o melodie pe masura !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, si un om care in ciuda unui handicap major, si-a faurit o cariera de mare succes. Multumesc :)

      Delete