Monday, September 30, 2013

Lungă, slabă şi zăludă...



Cad ploi aproape diluviene... Soarele a disparut complet de doua zile. E frig. Vremea a semanat in aceasta saptamana cu cea din "Balada unui greier mic"...
Ieri a fost ziua mea de nastere si facand o simpla paralela imi amintesc ca in alti ani pe 29 septembrie era o vreme frumoasa, de vara tarzie. Temperaturi de peste 25 de grade Celsius.

O ultima dalie bosumflata si zgribulita din pricina ploilor nesfarsite

Saptamana care s-a incheiat am postat pe blog cu frecventa obisnuita insa altceva n-am prea reusit sa fac. Adica sa-mi mai vizitez prietenii, sa ma mai pun la curent cu ceea ce au mai scris, cu ceea ce li s-a mai intamplat. Stiu ca o parte dintre ei m-au inteles. Altii isi pun probabil intrebari.
Am cateva blogroll-uri cu bloguri care ma intereseaza. Destul de putine bloguri, comparativ cu numarul total, sunt pe sistemul link exchange.
As dori sa stie cei pe care ii vizitam ca nu am avut timp. Deja de doua-trei luni de zile se cam intampla asta. N-as vrea sa creada ca nu mai vreau sa-i citesc, ca am vreo suparare. Nu este cazul. Au oarecum noroc cei care posteaza mai rar sau chiar ceva mai des dar articole mai scurte sau din genul vizual. Mai reusesc sa trec fiind nevoie de timp mai putin sa le citesc. Cei care scriu zilnic sau chiar si mai des si articole lungi...imi pare rau, chiar nu pot. Inseamna timp mult de care n-am dispus. Situatia pare sa se prelungeasca. Dar deocamdata nu pot sti.

Ce-am facut in saptamana care a trecut? Multa tuica. Doua zile ale saptamanii, de dimineata pana seara. Si mai am de facut dar astept sa treaca ploile. Am mai tras si vinul in damigene... Sper sa iasa ceva. Deocamdata e ceva tulbure, care nu te imbie nici macar sa-l gusti.
Am ajuns si pe la policlinica mai spre finalul saptamanii cu mici probleme de sanatate dar nu pentru mine. 

La cazanul de tuica....

Tot saptamana aceasta a fost vant, a fost soare, a fost din nou vant, apoi ploaia despre care spuneam la inceput. Ploaie care nu se mai opreste. Meteorologii ne-au amagit ca peste vreo doua zile s-ar putea sa fie bine, sa ne reintoarcem temperaturi mai potrivite cu calendarul. Habar n-am, nu prea mai cred. La fel ne-au anuntat lapovita pentru perioada aceasta cam prin toata tara si nu este. Nu ca m-as fi intristat ca nu e.

In incheiere va ofer cu drag cateva imagini din cursul saptamanii. Si ele stiu sa povesteasca si chiar foarte frumos. Curand trebuie sa fug la bucatarie.


Anul trecut am fost invitata sa fotografiez dovlecii uriasi ai unui vecin. Am si postat imagini de Halloween cu ei. Anul acesta am si eu astfel de dovleci, doar un cuib, care a produs doi dovleci. Acesta e cel mai mare. Nu l-am masurat dar va puteti face o idee cat este de mare facand o comparatie intre el si frunzele de vita de vie. Oricum, n-a crescut cat ai vecinului neavand conditiile optime.

Am si dovleci albi, care pot creste atarnati dar si pe pamant. Noua ne convine sa-i tinem suspendati, ocupa spatiu pe verticala. Acest cuib a produs cinci dovleci. Patru sunt atarnati de o parte si de alta a acestui gard de sarma, desigur legati de niste intarituri din lemn...

...iar al cincilea, mai rebel, sau poate doar oleaca mai nazdravan, s-a cocotat pe un acoperis. Acolo s-a si copt. Pana ieri au fost in aceste locuri. Unul din cei patru a dat semne ca vrea jos si a facut "țup!" de acolo, pe pamant. Ieri i-am taiat pe toti si i-am depozitat acasa.

Alte povești din săptămâna de abia finalizată, aici, la Anastasia.



23 comments:

  1. Pe când un concurs de crescut dovleci? :)
    Se pare că până joi nu prea sunt şanse să se oprească ploaia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu se opreste. Poate abia la sfarsitul saptamanii... :(

      Delete
  2. Ai avut o saptamana plina bag seama...:) Si urmeaza alata..
    Da nu -i bai , stiu eu sigur ca o.sa fie bine....:)
    Dovlecii sunt tare fotogenici...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mai mult sau mai putin plina. Putea fi mai mult.
      Dovlecii asa i-am considerat si eu si-am zis ca v-ar placea sa-i vedeti. Macar catorva dintre cei ce ma vizitati :)

      Delete
  3. Pe vremea cand nu erau calculatoare si internet,faceai treaba mai linistit.Acum vrei sa le rezolvi pe toate si nu se poate mereu.Parca timpul s-a micsorat intr-o zi,saptamana,luna,etc.Deci,tu hotarasti prioritatile!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa stii ca ai dreptate. Timpul pare tot mai putin. Incerc sa rezolv cat mai multe cat timp pot. Cand nu voi mai putea... o sa recurg la ceea ce spui, desigur! :)

      Delete
  4. Ce draguti sunt dovlecii, eu ii ador si tare as mai vrea sa am ocazia sa-i fotografiez. Din pacate nu-i vad decat in piata. :)) Trec pe langa ei si ma uit lung... Daca as gasi si eu o gradina...

    Azi am mers bolnava la serviciu. Acolo, un frig de crapau pietrele. M-am suparat si de dimineata ca nu mi-a mers cum trebuie blogul. Mie, ca ceilalti au putut posta pe el. Mi-am facut niste planuri pentru un nou articol, dar raceala m-a doborat. Cu ultimele forte am trecut pe la toti cei care mi-au lasat comentarii sau au postat ceva nou. Moarta-coapta eu comentez pe bloguri. Pe al meu l-am abandonat. Uneori intarzii la serviciu, alteori ma culc la doua noaptea desi trebuie sa ma trezesc dis-de-dimineata. Dar nu las niciun blog necomentat. Nu pot. Poate ca ar trebui sa-mi pese mai mult de al meu decat de al altora. Iubitul meu e disperat, nu mai suporta blogul...
    Vad ca a aparut la tine in blogroll ca am scris un nou articol, ree. :)) Nici vorba, faceam niste teste, m-am mutat.

    ReplyDelete
  5. La multi ani! Poate dovleacul se transforma intr-o caleasca, mai trebuie gasiti soriceii:)
    Sanatate si fericire!

    ReplyDelete
  6. Elly, oricine scrie ştie ce greu e să te plimbi prin articole care poate nici nu intra in targetul omului respectiv, care binevoieste sa-ţi deschida blogul. Mi se pare nefiresc să te scuzi pentru că trăiesti intens. Să fii sănătoasa şi să te ocupi de tine cum simti!

    ReplyDelete
  7. Stai linistita draga Elly, te intelegem ca nu ai timp. Adica eu cel putin te inteleg perfect, pentru ca adesea am si eu astfel de perioade cand raman in urma cu blogosfera.

    Si pe aici este vremea destul de urata, insa din cate citesc si aud, cred ca de data asta este mai frig la voi :D.

    Sunt geniali dovlecii, mai ales primul, acela galben. Foarte "de efect"!

    Te pup si-ti doresc o saptamana usoara!

    ReplyDelete
  8. Asa cun am scris la articolul precedent, ziua de 29 septembrie a fost o zi superba, doar ca Elly draga, te-ai aflat la timpul respectiv in locul nepotrivit ;) In Bavaria a fost o zi superba de toamna, cu soare si muuuuulte flori colorate si parfumate! :) - extra pentru ziua ta! :)
    PS : am impresia ca din cauza "turului de forta" facut pe bloguri printre sute de postari, nici nu ai observat ca postarea pe care am mentionat-o iti este dedicata :)

    ReplyDelete
  9. Elly dragă, ieri am fost plecată din Cluj, business, dar azi trebuia neapărat să descopăr cine-i lungă, slabă și zăluda, hahaha! :))
    Mă bucur că ți-a plăcut felicitarea din postarea ”balanțelor”, tu fiind prima sărbătorită, precum și ideea, așa că sunt în măsură să te anunț că printată arată și mai bine, surpriză! ;)
    E toamnă, dar când te gândești că la noi vara a venit în luna mai, când au fost temperaturi de peste 28 de grade C, nu ne putem plânge. A fost o vară generoasă și lungă, foarte caldă, caniculară uneori, la noi chiar uscată, așa că unii au așteptat vremea asta. Noi fiind niște estivale, așteptăm mereu timpul frumos! Se spune că dacă vara e timpurie, toamna vine din august.
    Mi-ai dat o idee bună cu dovlecii frumoși de aici. Azi am musafiri din Bruxelles, așa că pe lângă ce-am pregătit, voi pune un dovleac la copt, special pentru ei! Te îmbrățișez și spor la toate, dar mai ales cald să-ți fie! :P

    ReplyDelete
  10. eu vreau doar o juma' de dovleac sa fac placinta pana ma satur :))

    ReplyDelete
  11. La mulţi ani plini de sănătate, bucurii şi împliniri!

    La cât de mare e dovleacul ăla, îl poţi transforma în caleaşcă :)

    ReplyDelete
  12. La multi ani fericiti si sanatosi... sa ne incanti cu articole la fel de frumoase...
    Vremea se pare ca nu da semne de schimbare... din pacate... pe la munte a si nins...

    ReplyDelete
  13. Dovleacul pare desul de mare :)) Si probabil de la anu' o sa fie din ce in ce mai mare asa ca astept o poza cu el cand va ajunge aproape cat tine >:) :)) Snow nu l'a vizitat deloc? sau acum se ascunde de ploaie?

    ReplyDelete
  14. Imi place gradina ta, unde s-a asternut toamna, desi acum cred, mai mult ca sigur, e un peisaj de iarna
    Activitatile specifice anotimpului se incadreaza si ea in categoria oamenilor gospodari
    Dovlecii sunt imensi :))
    Sper ca ai petrecut frumos de ziua ta
    O saptamana buna

    ReplyDelete
  15. Cand vad dovlecii si mai ales tulpinile, imi imaginez ce petrecere ar face acolo porcusorul meu de guineea

    ReplyDelete
  16. Inspirat poetul... văzut-a toamna prin ochii noştri.... :)
    Urâtă, dar bogată...

    frunză galbenă, uscată, frunză ce-ai fost verde odată
    ştergeţi ochii de rugină, c-a intrat toamna-n grădină
    şi-a intrat ca o stăpână, cu vântul şi ploaia-n mână... astăzi a fost ziua internaţională a muzicii! :)

    pup!

    ReplyDelete
  17. eu am crezut ca pe langa toate treburile de gospodina pe care le faci (nu am facut in toata viata mea nici pe sfert din cate faci tu....si asta pt ca nu am norocul de a avea neamuri care sa locuiasca la casa..) in peisaj r mai fi si un print pt domnita :) e o dorinta a mea, pt tine, doar pt ca meriti si tu un rasfat :)
    in rest, noi ne bucuram de fiecare vizita de-a ta! :) doar faptul ca faci asta pt toti prietenii tai mie mi se pare....uimitor! faptul ca iti sacrifici atata din timpul tau, e de respectat, nu de judecat! :)

    ReplyDelete
  18. Atâtea poze, dar fără pisoi?! E scandalos!

    ReplyDelete
  19. Ce de dovleci! :) Ii scobesti pentru acea sarbatoare specific americana?! :)
    E bine sa fii ocupat in afara PC-ului! Parerea mea! Viata e acolo, afara, nu in langa monitor! Stiu aceasta pentru ca a inceput sa mi se reproseze ca stau prea mult la PC in detrimentul oamenilor - asa ca m-am hotarat sa... imi schimb atitudinea! :) E fain in blogosfera dar as minti sa spun ca-mi place mai mult decat... afara! :)
    Repet: in ceea ce ma priveste, sa nu-ti faci probleme! Vii cand poti, stai cat vrei! :)
    Zile fericite! Spor in cele ce ai de facut!

    ReplyDelete
  20. La frigul de afară, e numai bună o ţuiculiţă fiartă. Merge şi cu plăcintă de dovleac, nu?
    Numai bine, Elly!

    ReplyDelete