Friday, May 4, 2012

Keith Haring - Pictorul de la metrou

 
Lucrare Keith Haring
Daca deschideti astazi Google, si cred ca nu este om care are conexiune internet sa n-o faca cel putin o data pe zi, veti avea surpriza sa vedeti un logo foarte original si care mi-a dat o usoara senzatie de deja-vu pentru ca am realizat ca am mai vazut candva, absolut intamplator, imagini asemanatoare.
Doodle - Google
Dand click pe logo-ul Google aflam si ce l-a inspirat, astazi, 4 mai. Aflam un nume: Keith Haring.
Daca numele nu va spune nimic...nu-i nimic.
Pana astazi, va marturisesc, nici mie.
Este un desen in stil graffiti, desenat in stilul caracteristic al lui Keith Haring (04.05.1958-16.02.1990), pictor american, reprezentant de frunte al culturii pop. Diagnosticat cu AIDS in 1988 se stinge din viata, in 1990, la numai 31 de ani.
Keith Haring pictand
Inca de copil a fost pasionat de arta, face studii in domeniu iar la 19 ani ajunge in New York. Intalnirea cu marele oras si dorinta de a se afirma acolo unde existau o multime de artisti si unde numai daca veneai cu ceva absolut original reuseai sa iesi in evidenta, ii dau ideea de a "expune" prima sa lucrare la metrou. Pe un panou publicitar pe care l-a gasit gol, Keith Haring a desenat cu creta alba prima sa lucrare ce-l ajuta sa fie cunoscut.
Magazinul Pop Shop

Datorita acesteia si altora ce i-au urmat, artistul va fi supranumit "pictorul de la metrou".
Cu aceeasi pasiune insa, Haring a pictat manastiri. A mai fost numit si "copilul lui Isus".
Cu Madonna




Arta sa definitorie ramane graffiti, intr-un stil simplu, aparent jucaus si copilaresc. Isi deschide si un magazin, Pop shop, in cartierul SoHo, New York, unde expunea si vindea obiecte create de el. 
Reprezentant al culturii gay, Keith Haring a fost unul dintre cei mai buni prieteni ai Madonnei.
Lucrare Keith Haring




Pentru ca este autentica, originala si inspira in continuare alti si alti artisti, chiar si din alte domenii cum ar fi creatia vestimentara, arta sa ramane vie.

12 comments:

  1. Vazusem logo-ul, dar n-am stat sa ma uit despre ce e vorba. Parca stiam ca voi gasi explicatii la tine...
    Ce tanara era Madonna!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca le-ai gasit. Facea o arta speciala, deosebita, care m-a provocat. Mi-a facut o mare placere sa scriu despre el. Pacat ca a plecat atat de devreme...
      Da, era atat de tanara Madonna...erau nascuti in acelasi an...1958.

      Delete
  2. explicatia e simpla... nu stiu nimic pentru ca nu am mers niciodata cu metroul aici, in Cugir, e prea scump!
    zi buna sa ai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. :))) M-ai facut sa zambesc.
      Pai daca n-aveti metrou in Cugir eu zic ca tre' musai sa va faceti ;)
      Sa aiba si pictorii astia in graffiti unde sa-si exercite talentele :))

      Delete
    2. rezolvat!
      http://gramofon-gramofon.blogspot.com/2012/05/in-duel-cu-elly.html

      Delete
    3. Da...Vazut...Zambit... ;) :)
      Multumesc!

      Semnat: Fiica lui D'Artagnan ;)

      Delete
  3. :))Chiar ai dreptate cu,Cugirul Elly..:>:P Dar deh,e bine ca este la Bucuresti:D:>

    ReplyDelete
    Replies
    1. buna dimineata, vin in vizita, nu sunt pretentios, ajunge o cafea, un whisky, un restaurant, opera si mai vedem...
      am luat masuri, viziteaza te rog metroul de aici:
      http://gramofon-gramofon.blogspot.com/2012/05/in-duel-cu-elly.html

      Delete
    2. uf...
      nu m-am descurcat, mai rau ca la metrou! cand a ajuns prima data "cugireanul" in bucuresti, m-am ratacit la "unirii", oricum ma invarteam nu puteam sa ies de acolo... l-am sunat pe fratele meu sa vina sa ma salveze, el era in new-york, se descurca cu metrourile, nu ca mine...
      asa si cu "vizita" la tine, habar nu am avut cum sa intru, ai un "interfon" necunoscut mie...
      o zi buna! (normal ca e, daca ai scapat de musafirii nepoftiti)

      Delete
    3. Cred ca nu-i grav. S-au ratacit altii in orase mult mai mici ;)
      Si vorbesc de mine acum :))

      P.S. - Despre ce "interfon' este vorba? Sa stiu si eu :)

      Delete
  4. Artistii mor repede, insa raman nemuritoti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, Tudor, ai perfecta dreptate. Arta este nemuritoare. Istoria ne-o dovedeste din plin.
      O zi minunata sa ai!

      Delete