Friday, May 18, 2012

Simbol: FB - Facebook pe Bursa


Cca. 900 de milioane
Aprox. 100 mld. de dolari
421,2 milioane
38 dolari
Cca. 115 dolari
Locul 29 in topul miliardarilor lumii.

Ce inseamna aceste valori?

Este vorba despre numarul aproximativ de utilizatori (cca. 900 milioane de persoane) ai celei mai mari retele de socializare din lume. Care este Facebook, desigur. Incepand de azi, Facebook este tranzactionat pe Bursa, pe piata Nasdaq de la New York. 
Cca. 100 miliarde de dolari valoreaza oficial Facebook acum, la listare.
38 de dolari pretul de achizitie al unei actiuni FB pe bursa. Si ieri s-au  "aruncat" pe piata bursiera nu mai putin de 421,2 milioane de actiuni la 38 de dolari.
Cca. 115 dolari ar valora in acest moment, teoretic, un cont FB.
Locul 29 este locul pe care se plaseaza acum fondatorul si directorul general al Facebook, americanul Mark Zuckerberg, in ierarhia miliardarilor lumii.
Impresionant!

In anul 2004, la Universitatea Harvard, niste studenti, in frunte cu Mark Zuckerberg, fondeaza ceea ce va deveni cea mai mare retea de socializare pe plan mondial, Facebook. Aceasta detine acum un numar de aproximativ 900 de milioane de conturi considerate active, adica acele conturi accesate cel putin o data pe luna.
Listarea la bursa s-a dovedit un succes, cel putin deocamdata, insa ,deoarece din partea investitorilor exista asteptari uriase, Facebook va trebui sa faca fata multor provocari.

Dupa ce a dat lovitura pe bursa, managementul Facebook cauta noi surse de a face bani. O veste nu foarte imbucuratoare pentru utilizatori ar fi ca aplicatia "Highlight" ar putea sa fie pe bani. 
Aplicatia a fost testata pe utilizatorii din New Zeeland, unde pentru postarea unui mesaj s-au cerut 2 dolari. Aceasta aplicatie ar insemna ca daca platesti cei 2 dolari, mesajul sau fotografia postate de tine vor fi prioritare in fluxurile de stiri ale prietenilor tai. Fara aceasta taxa ai putea constata ca mesajul tau fie nu se regaseste in acel flux, fie poate aparea pentru un timp extrem de scurt, disparand la fel de rapid.
De unde se vede ca banii vor sa atraga alti bani, cu cat mai multi, cu atat mai bine. Nu si pentru utilizatori insa.

Ultima ora: 
In Germania au fost inregistrate oferte de 58,20 euro pentru o actiune Facebook, ceea ce echivaleaza cu 74 de dolari, dar nu se stie daca s-au efectuat vanzari la acest pret, noteaza agentia Bloomberg. 

Surse:

18.05.2012

6 comments:

  1. Am auzit si eu ceva vag despre asta la radio si aveam de gand sa scriu si eu un articol :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pai poti s-o faci :)
      Poate ca tu faci vreo interpretare putin deosebita, o noua abordare, de ce nu? :)
      Mi s-a parut f. interesant si lucrurile de acest gen vreau sa imi ramana consemnate printr-un mic articol pe blog. E un eveniment :)

      Delete
  2. am vazut si eu stirea la tv! intradevar impresionant, dar daca s-ar folosi fb cat il folosesc eu, domnul Zuckerberg nu ar exista in top :))). trebuie sa recunosc ca nu sunt fan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, este.
      Nu sunt nici eu mai bun client al FB, stai linistita! :))
      Mi-am facut cont de FB abia prin februarie, sau cam asa ceva si numai pentru ca aveam nevoie de el pentru a fi prezenta pe grupurile pentru bloguri, caci trebuie sa recunosc, din punctul acesta de vedere mi-a fost cat de cat de folos. Dar intru rar, uneori si la 3-4 zile. "Arunc" pe wall postarile mele direct din articol, de pe Blogger...si nici nu ajung pe FB decat daca am ceva important de comunicat, cum este treaba cu postarea pentru HAPPY WEEKEND!, caci e nevoie de putin promo :)
      Deci, nici eu nu sunt fan :P
      O zi buna iti doresc!

      Delete
  3. Nici eu nu pierd timp pe FB, dar ar fi o lovitura serioasa daca ar trebui sa platim pentru ceea ce postam. Sau probabil va veni din urma alt "FB" mai putin avar. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da.
      In plus, actiunile au scazut ieri... deja unii sunt cam suparati. Dar asta e Bursa. O loterie :)

      Delete