Monday, January 7, 2013

Efect secundar pervers




Sâmbătă dimineața, la scurt timp după ce am dat drumul primei ediții din postarea mea săptămânală Happy Weekend!, mama a dat și ea drumul la ceva. La televizor. Din obișnuință, pentru că îl ține pe canalele de știri, ca să fie cât de cât la curent cu ceea ce se mai întâmplă în lume.
Nu prea era mare lucru pe respectivele canale. Pe toate se lăfăia subiectul zilei: controversata ceremonie de la IML pentru regizorul Sergiu Nicolaescu. 
Eram obosită și întristată de tot ceea ce se petrecea pe ecrane, deja de miercuri seara, de când hienele amuşináu deși omul era în viață, în spital. Încă nu mă gândisem atunci ce se va întâmpla când nu va mai fi. Adevărul e că, a doua zi dimineața, în momentul când am aflat că a încetat din viață, nu am avut o foarte mare surpriză, dată fiind vârsta și starea de sănătate din ultima vreme, dar cu toate astea, o senzație de pierdere a ceva important, am avut. În al doilea rând, am avut și o strângere de inimă: aproape că îl credeam nemuritor...și dacă și nemuritorii se duc...

Seara anterioară (vineri seara), mă iritase Corneliu Vadim Tudor cu obsesiile sale, cu mahalagismul său și A3, prin Dana Grecu, care a învățat cam prea multe și deloc bune dar mult prea bine de la Dan Diaconescu. Toată seara pusese paie pe foc, întreținând un scandal legat de presupusul fiu al regizorului. Și dacă există și dacă nu există acest fiu, nu știu care e problema televiziunilor. Consider că e doar problema familiei. Iar conexat cu asta, s-a tot discutat posibilitatea de a se opri incinerarea de a doua zi, fiindcă chipurile, altfel nu s-ar mai putea efectua o eventuală stabilire de paternitate pe baza probelor ADN. Mi-e teamă că A3 a manipulat situația dorind a fi un soi de unealtă...in interesul propriu. O înhumare obișnuită transmisă ore întregi...poate și cu drepturi exclusive...era mană cerească. Pentru orice televiziune. Astfel că s-a întreținut și încurajat acea situație controversată, fără a se gândi careva la efectele secundare...

În dimineața de sâmbătă tot A3 era pe metereze, ținând stindardul. Cea care era în studio, îi interoga pe cei pe care îi prelua telefonic, rând pe rând, și le dădea drumul numai după ce-i secționa bine de presupun că oamenii se simțeau ca eliberați dintr-un loc urât scăpând de ea. Îi întreba anumite chestiuni legate doar de incinerare, cu o curiozitate imbecilă, pe un ton inchizitorial, tendențios și cu o agresivitate repezită, ca un câine asmuțit pe străinul intrat în curte. A3 s-a tabloidizat complet. Observasem de ceva vreme, se întampla din timp în timp, așa, pe ici pe colo. Acum am primit pe tavă toate dovezile. 

Numai prin atitudinea total nepotrivită adoptată de către televiziuni și de media, în general, se poate explica ceea ce s-a întâmplat la ceremonia de incinerare. Nu cred că acolo ar fi îndrăznit cineva să strige ceea ce s-a strigat dacă nu ar fi fost creat precedentul prin discuțiile lipsite de orice respect și noimă de pe ecrane. Nimic nu s-ar fi întâmplat dacă acea masă de oameni n-ar fi fost întărâtată fără jenă.
Nu știu unde erau cei atât de "profund revoltați" atunci când s-au tăiat salarii, când s-a luat din pensii, când a fost furat un referendum, când s-au făcut nedreptăți mari...cu foarte mult mai mari decât acela de a le fi fost răpit un simbol, așa cum s-au exprimat unii. 

Ca o concluzie amară...
  • Televiziunile nu respectă nimic. Pentru ele, pentru oamenii lor, și viața și moartea sunt doar niște mărfuri...cifre de rating...
  • Anumiți oameni din mass media au găsit ocazia de a mai ieși, pentru o clipă în față, publicând articole care l-au redus la un mare zero pe Sergiu Nicolaescu.
  • Alții, exact în aceste momente, și-au adus aminte că ar avea niște răfuieli mai vechi cu artistul...
  • Reprezentanții cei mai înalți ai Bisericii m-au întristat cel mai tare prin încercarea de a întoarce hotărârea luată de către familia lui Sergiu Nicolaescu, oferindu-se să plătească jumătate din cheltuielile de înmormântare și să asigure un loc de veci la Cimitirul Bellu...
Oare viețile noastre să însemne doar bani?

Am fost întristată și siderată zilele acestea. Nu am avut nicio tragere de inimă pentru nimic. Mi s-a relevat, prin acel efect secundar pervers, că mulți români nu știu și nu pricep ce înseamnă respectul pentru viața personală a cuiva. Nu respectă nimic: nici moartea, nici viața... Și nici macar n-au înțeles că doar au fost manipulați de către toți cei interesați...



L.E. - Nici n-am terminat bine de scris articolul și a apărut altceva. Informația că persoana care ar fi depus cererea pentru stabilirea paternității s-ar fi folosit de un CNP fals. Deocamdată se pare că persoana căreia îi aparține acel CNP este un jurnalist sau fost jurnalist însă jurnalistul ar fi declarat deja că nu cunoaște nimic. Un furt de CNP și o altă manipulare. Exact ceea ce spuneam. Nu știu însă ce curs vor lua lucrurile...



39 comments:

  1. Prefer sa nu comentez ptr ca în fond si la urma urmei nu traiesc în Ro! Vreau doar sa-ti urez o saptamana frumoasa si cred ca daca ai sa tii tv deschis pe MTV va fi si una mia vesela! :))
    pupici draga mea!

    ReplyDelete
    Replies
    1. M-ai facut sa rad, Minnie! :)
      Nu ma intereseaza MTV... absolut deloc.

      Delete
  2. Nici unul din prea:) nu spune:''Suntem platiti din banii tarii si nu e drept, noi avem atatea miliarde''. Si la ce foloseste armata asta de fatalai(barbatii adevarati merg la munca)? Tara ''crestina'', dar se preda evolutionismul in scoli.
    Cu cat e mai mare crucea, cu atat e mai mica, credinta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. M-au intristat pentru ca au incercat si eu sa ameteasca poporul asta si asa debusolat...si e pacat.

      Delete
  3. Tocmai de aceea urasc televiziunile si am renuntat de mult sa mai ma uit la TV. Urat ce se intampla!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma uit alegand, criticand, nu inghitind ceea ce ofera. :)

      Delete
  4. Eşti prea blândă, Elly.
    Desigur, totul ţine de rating, dar mi s-a acrit!
    Nicolaescu în sus, şi-n jos, şi-n părţi.
    Toată stima şi mândria, dar ajunge!
    Şi o vor ţine danga până mai moare unu'.
    Se pregăteşte Mircea Albulescu, spune un tabloid...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blanda dar ferma. Cred ca e bine si asa. ;)
      Nu pe regizor il aparam in articol, ci trageam niste concluzii general valabile...
      Ce s-a intamplat acum se poate intampla oricui...aici e buba.

      Delete
  5. Eu nu ma mai uit la televizor pentru ca pur si simplu nu ai la ce...stirile nu se numesc stiri , iar filmele se tot repeta..insa evident ai mei se uita...si am ajuns si eu in sufragerie fix intr'un moment in care pe toate canalele se discuta depsre problema incinerarii si o doamna nu foarte in varsta, dar nici tanara cu lacrimi in ochi implora jurnalistii sa faca ceva pentru a opri aceasta decizie, spunea in continuu ca ea este un nimeni, dar ei (jurnalistii care o filmau si interogau) sunt mari si ei pot face ceva. PENIBIL! Cat despre presupusul fiu este exact la fel cum ma prosteam eu cu un grup de prieteni acum cativa ani in urma cand a murit Dolanescu (si acolo a fost o situatie de genul) si eu spuneam la toata lumea ca a fost tata. Care e diferenta? Sincer nici una...sau ba da, in prosteala si ironia noastra nu am implicat mass-media...in restu este exact la fel! PENIBIL, exagerat de penibil...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, ai zarit o scena emblematica pentru aceste zile. Cam asa s-au desfasurat...

      Delete
  6. Este o rusine.In tara asta toate televiziunile s-au scufundat intr-un penibil fara fund.Din pacate asta are influente negative si asupra telespectatorului..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu numai ele...dar de data asta au fost pe primul loc.

      Delete
  7. ce bine ca nu urmaresc stirile la televitiunea româna!
    iti doresc o saptamâna minunata, nepatata sau influentata de mahalagismele tvr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Televiziunea romana nu s-a implicat la modul asta. Ma refer la televiziunile private dar nu numai la ele...
      Multumesc, Carmen!

      Delete
  8. Eu am fost parca putin mai asprun in exprimare. O adunatura de neica-nimeni s-a trezit la viata odata cu incinerarea lui Sergiu Nicolaescu. Cica nu aveau unde depune o coroana :))))
    Le-a trecut acum babuinilor... au trecut la aghiazma la 5 litri de Boboteaza :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu ai vorbit ca un barbat, era firesc. Cred ca ai dreptate, noroc cu alte evenimente :)

      Delete
  9. Elly, pentru prima oara simt nevoia sa te contrazic. Nu televiziunile au inventat declaratiile BOR-ului, ale lui CV Tudor, ale pretinsului fiu nelegitim. Ele doar au relatat fapte si vorbe ale altora. Ba mai mult, am putut vedea cu ochii mei vineri cand am fost la Cercul Militar cum diverse babutze, cred ca habotnice, incercau sa intarate spiritele comentand lipsa de crestinism a familiei care vrea sa-l incinereze pe Sergiu Nicolaescu. Romanii pupatori de moaste si muritori de foame sunt mai luptatori din gura pentru doctrica ortodoxa decat pentru drepturile lor...

    ReplyDelete
    Replies
    1. N-am subliniat in text si imi daua seama ca trebuia. Am subliniat acum. :)
      Televiziunea a fost cu treaba ei, ceilalti cu a lor...Impreuna au obtinut "splendidul" rezultat. Nu am spus ca ca au inventat ele acele lucruri. A incita e totusi diferit de a relata, sau cel putin, de la mine asa s-a vazut... Din pacate.
      Eu, de fapt, trageam niste concluzii generale. M-a intristat lipsa de respect, manipularea si faptul ca ceea ce s-a intamplat se poate intampla oricui...

      Delete
    2. Poate ca nu le-au inventat, pentru ca aia sunt in stare sa se faca de ras si singuri, dar le-au promovat la maximum... totul pentru audienta.

      Delete
    3. @Laurentiu
      Da...asta am scris si eu...

      Delete
  10. Ca sa scap de tot acest spectacol grotesc, am preferat sa tin inchis televizorul in ultimele zile. Total. Bine, puteam sa las deschis pe alte canale, des port si travel de exemplu, dar nu am vrut sa ajung din greseala pe posturile de stiri(mai fac zapping). Banuiesc ca s-a intrecut orice limita de esti atat de suparata...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, au depasit orice mi-as fi inchipuit. Sunt intristata, mai precis...
      La mine merge mereu televizorul, nu am unde ma ascunde de el. Nu pot sa ma izolez de ai mei. E imposibil. Cand mai reusesc sa-l inchid vreo 1-2 ore e o adevarata victorie pentru mine si linistea mea. Ar insemna sa am scandal in casa si nu vreau. Deci vad, vrand-nevrand, cam totul. Mai plec in alta camera dar conexiunea wireless nu functioneaza la fel de bine ca aceea cu fir...

      Delete
  11. Mă bucur tare mult că începi să-mi împărtăşeşti dezgustul vis-a-vis de media românească. Lamentările mele din ultimele 5-6 articole, cu privire la 'hoarda de zombălăi', dar mai ales în legătură cu societatea care promovează şi stimulează un asemenea arhetip de om modern, încep să le văd şi la alţi oameni a căror părere contează pentru mine - iar asta mă bucură. În primul rând pentru că-mi dau seama că nu-s eu nebun, şi în al 2-lea rând pentru că mă ajută să constat decizia înţeleaptă pe care am luat-o când am considerat că anumiţi prieteni pe care mi i-am făcut prin blogosferă, folosesc şi în alte scopuri conţinutul cutiei craniene, nu doar pentru subzistenţă. În cazul tău, nu articolul ăsta a fost capsa percutoare care m-a făcut să observ aşa ceva, dar e bine când apar noi şi noi confirmări în legătură cu asemănările dintre oameni care rezonează din multe puncte de vedere.
    Dana Grecu m-a scos din minţi în ziua de dinaintea incinerării. Îmi venea să intru prin televizor şi să-i spun eu opinia. Dacă ai observat, era neagră la faţă pentru că absolut toţi invitaţii aveau altă opinie decât a ei, niciunul nu-i împărtăşea setea de senzaţional şi încercarea ei disperată de a arunca căcatul în ventilator, aşa că singura ei scăpare a fost ideea de a-l suna pe 'medicamente'...pardon, Vadim. Fii sigură că ea le-a tastat pe mess producătorilor să-l sune, că nu putea s-o scoată la capăt cu invitaţii din platou care aproape-i râdeau în faţă.
    Pe lângă asta, eu sunt ferm convins că acea cerere a eventualului fiu nelegitim este făcută de ei, pe naşpa. Am spus asta încă de atunci, într-o postare pe Facebook. Este cu siguranţă contrafăcut acel scenariu, pentru a stârni acel val de indignare populară, pe care l-au alimentat, şi de care ulterior s-au delimitat, în cel mai perfid şi greţos mod posibil, în emisiunea lu' Gâdea de aseară. Atât de mult m-a scos din minţi Antena 3 zilele astea, încât nu mi-au ajuns Facebook-ul şi blog-ul, ci a trebuit să scriu aseară şi pe wall-ul de la 'Sinteza Zilei' unde am primit destule like-uri şi spre surprinderea mea, n-au şters ce-am spus. Oricum făcusem print screen şi urma să-i fut rău de tot dacă-mi ştergeau textul.
    Cât despre Dana Diaconescu Grecu, sunt convins că nu neapărat goana după rating a împins-o să facă acea emisiune infectă, ci convingerile religioase. Cred că a clacat cu gândul la ideea că Nicolaescu avea să fie incinerat, nu îngropat, are deja împământenită convingerea că ei la Antena fac ce vor şi toată lumea le respecta dorinţa, şi a vrut să nască ea o campanie de denigrare a văduvei şi a deciziei acesteia cu privire la incinerare, doar-doar l-or înmormânta. Astfel împuşca doi iepuri dintr-o lovitură. Era ea mulţumită că dogmele pe care le respectă orbeşte erau aplicate, şi s-ar fi dat mare+obţinut un eventual premiu APTR, pentru că la iniţiativa ei s-a oprit o 'nelegiuire' anti-creştină.
    Da Eli, totul ţine doar de bani. Viaţa, moartea, votul, compasiunea mimată, empatia pe hârtie, convingerile politice etc. Totul tine de cum fac ei rating. Acel circuit al banilor în media este tot ce-i ghidează. Rating -> zombălăi manipulaţi -> reclame -> bani -> faimă -> şi mai mulţi bani -> continuitate -> un porcoi de bani. Asta-i tot ce contează pentru ei.
    Eu am aproape 2 ani de când mi se ridică părul pe mine de scârbă doar când îl văd cum vorbeşte (tonul şi inflexiunile vocii), dar mai ales mimica şi gestica răspopitului ăla Adventist, cu lecţii de pian în copilărie şi capu' cât China. N-are nimic masculin în el, e plin de stereotipii şi clişee şi dă pe dinafară de inadecvat ce este.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ti-am spus deja, nu am de ce te contrazice. Asa este, au facut ce-au vrut si toti i-au ajutat: Vadim, cei care l-au tot muscat de undeva pe decedat din diverse motive care aproape nici nu mai conteaza si, cel mai trist, chiar unii reprezentanti ai Bisericii. Careia i-ar fi stat atat de bine si frumos sa se tina cat mai departe de scandal.
      Si pe mine m-a scos din fire Dana Grecu. Daca cititoarea de prompter de sambata dimineata primea prin casca intrebarile (am convingerea ferma ca e asa), Dana Grecu ar trebui sa gandeasca cu capul ei. Pe care il are dar il foloseste din ce in ce mai inadecvat. Da, si scrisoarea cred ca a fost tot o inventie. Eu inca cred ca si Vadim a avut o contributie...prea s-au legat. Doar orb sa fi fost sa nu fi observat. Despre sefu'...nici nu ma obosesc.
      Din pacate au depasit orice mi-as fi imaginat... de aceea s-a ajuns la ce s-a ajuns. Cred ca concluzia mea nu-i chiar eronata...

      Delete
    2. Stai că acum Gâdea începe să se desculpe fără să-l acuze nimeni. :))) Minunat!
      Dar în contextul în care ei se delimitează de orice rahat pe care-l propagă, îl întreţin şi ulterior îl aruncă spunând că nu le aparţine, acum tre' să fugă repede de acea cerere, pentru a nu se prinde lumea că ei au făcut-o. Pe ideea: hoţul strigă hoţii...
      Nu numai că nu-i eronată concluzia ta, dar este trist de adevărată. Îmi pare foarte bine că ai scris aşa ceva. Pe tine oricum te citeşte mult mai multă lume decât pe mine, şi poate...cine ştie, se mai schimbă o opinie, un gând, o influenţă negativă într-una pozitivă etc...

      Delete
  12. Doar in Romania se paote intampla ca niste oameni de pe strada sa cera unei familii ce sa faca cu persoana draga pe care tocami au pierdut-o.
    Oamenii nu mai stiu ce inseamna bun simt si decenta.

    Mass media s-a tabloididizat , mai ales A3 , majoritatea televiziunilor incep sa se otevizeze...Ce canal de stiri este acela care nu da nici o stire de politica externa , care incita lumea la diverse atitudini...

    Eu am evitat subiectul pentru ca am zissa nu ma enervez degeaba si sa nu intru in alte polemici cu alti bloggeri.Nu de alta, dar am si eu ale mele...

    SN a fost ce a fost, am vazut filmele sale, mi-au placut...ca facea jonglerii intre cenzura si ceva demn de vazut, a facut compromisuri, asta e.Trecutul nu il putem schimba, omul s-a descurcat, a avut si caeva productii internationale, nu cred ca il putem judeca.
    Am mai scris undeva ca mi-ar fi placut sa nu intre in politica, dar atractia politicii cred ca e irezistibila.

    Biserica s-a comportat nedemn , Peste tot in lume incinerarea este ceva normal numai BOR e mai cu mot.Explicatiile date sunt halucinante, trebuie sa ai imaginatie multa sa scornesti asemenea aberatii...

    Am impresia ca la noi nu esti bine vazut daca ai un minim de decenta, lumea vrea scandal si vulgaritate....

    ReplyDelete
  13. Cândva, într-un alt context scriam asta: http://bciprianmp.wordpress.com/2011/02/06/cand-moartea-face-rating/ Oarecum mă obișnuiesc cu ideea, dar mi-e scârbă rău... Vorba lui Mircea Badea: ”Mi-am propus ca țel în viață să nu mor în România”...

    ReplyDelete
  14. uimitor cat de repede se transforma oamenii in turma...de pastori oricum nu duc lipsa...
    pe langa jena pe care am simtit-o privind reactiile acelor fiinte urlatoare,m-a deranjat atitudinea celor care discutau prin studiouri,zambitori cu gura pana la urechi...nici un pic de compasiune si respect pentru omul acela care s-a dus...
    Vadim Tudor spunea cam peste tot pe unde era invitat "hai sa va zic una ca sa va ridic ratingul"...oribil in sinceritatea lui dar,in fond, exact asta a fost realitatea acestor zile...
    oricum nu aveam nevoie de inca un motiv in plus ca sa ma uit rar la televizor dar totusi acum il am...

    ReplyDelete
  15. Eu nu mă mai uit la tv de mult..!
    Pandhora, sunt de acord cu tine, păcat că oamenii nu se mai respectă...
    Comunsmul a realizat, abia la 20 de ani de la oficiala-i dispariţie, ceea ce şi-a dorit: omul nou!
    (nu săriţi la mine că voi sunteţi excepţii! Au existat şi atunci excepţii, există şi acum!)

    Cu scuzele de rigoare şi adâncă părere de rău, vă amintesc o afirmaţie de-a lui Ţuţea: "Un tâmpit mai mare ca mine nu există. Să faci treisprezece ani de temniţă pentru un popor de idioţi! De asta numai eu am fost în stare...".

    ReplyDelete
  16. Doamne, cat m-am satutat de povestea asta! Tare nu mi plac cei ce se baga in vietile altora....
    E trist tot ce se intampla....

    ReplyDelete
  17. Tocmai de asta mă uit pe Discovery, History şi Eurosport în principal. Sau la câte un serial pe Diva/AXN. Restul sunt nişte televiziuni penibile.

    ReplyDelete
  18. Vezi,Elly,a trebuit sa moara pentru a putea viziona,in avalansa,filmele lui,sau in care a jucat el.Demult nu le-am vazut,dar acum,fiind in vacanta,m-am pus confortabil la tv si am urmarit,cand pe un canal,cand pe altul,alaturi de Mark,filme,rand pe rand.Ceilalti au avut alte preocupari,dar nu stirile de doi bani.
    De ce numai acum?Si gata!Cenusa a fost aruncata,filmele se pun oare la "sertar"?
    Ca la noi,la nimeni!De cate ori tara arde,baba se scarpina.:(

    ReplyDelete
  19. Eu am obosit sa citesc, sa vorbesc ori sa aud despre Sergiu Nicolaescu. Asa cum foarte multi au spus, moartea e ceva firesc. Ceea ce se intampla dupa, in lumea noastra - pe care noi o consideram normala, e complet nefiresc.

    Cat despre mass-media romaneasca, ma repet, am renuntat de mult la ea. Ici-colo mai apar sclipiri vrednice de lauda, insa, privita in ansamblu, presa romanseasca e jalnica.

    ReplyDelete
  20. Ca sa nu ne mai uitam la lucrurile importante pentru noi ni se servesc tot felul de telenovele ieftine, de prost gust dar foarte gustate de public. Probabil ca vom afla acum fie ca a fost homosexual, fie agent secret strain sau colaborator al securitatii...

    ReplyDelete
  21. Elly, sunt dezgustată de media din țara asta demult, la mine nu-i ceva nou, de aceea nici nu deschid televizorul decât pentru a vedea un film bun, și chiar am văzut câteva destul de recent, sau pentru emisiunile istorico/științifico/culturale străine (nu, nu românești!), din care am ce învăța. În rest, nu-i simt lipsa! Dar știu ce se întâmplă, e ceva de speriat. Respectul pentru cei vii și cei morți ar trebui să existe pur și simplu. Sau să se impună prin lege. Ce neamuri or fi, de fapt, ăia care își permit așa impietate?! Asta-i întrebarea!

    ReplyDelete
  22. Elly, eu am ajuns la aceste concluzii de mult timp. Efectul: nu ma uit la tv (cel putin acum ...de 2-3 luni). De moartea lui Sergiu Nicolaescu, am aflat de la "gura lumii" . Mai stau la un film si atat.
    P.S. Ahhhh...acum am vazut comentariul Mirelei.

    ReplyDelete
  23. Pentru mai multe TV ceea ce are valoare este de bani.

    ReplyDelete
  24. Eu ma uit pe bloguri...Tv-ul pentru mine mai rarut si daca se poate deloc.din punctul meu de vedere in toate sferele exista oameni care ar trebui reeducati,evident si in media.Da,omul a devenit o marfa pentru ca asa vor cei ce au de castigat,caci banul domina creierele.Daca omul ar pune pe primul loc sentimentele semenilor si nu banul,am vedea ziaristi,doctori,popi,judecatori etc omenosi.Dar cel mai rau il face presa prin ridicarea in slavi si axarea pe stiri ce transforma omul in marfa.E trist dar e adevarul....

    ReplyDelete
  25. Prefer sa ma abtin de la orice comentariu legat de biserica si de nerusinarea cu care reprezentantii ei au manjit acele zile triste.
    Cat despre ceea ce jurnalistii ne ofera, inclin sa cred ca in mare parte este vina poporul ahtiat dupa mizerii si sange.

    ReplyDelete