Saturday, June 2, 2012

LATEST NEWS: blogspot.com a trecut in blogspot.ro


Gata! E realitate!
Nu stiu si daca va fi roza sau poate va fi gri. Dar de azi, e oficial!
Domeniul "blogspot.com" s-a transformat, asa, peste noapte, in "blogspot.ro". Avem terminatie personalizata la Romania.
Abia acum imi explic de ce, de vreo 2-3 zile, din cand in cand, eu ma vizitam pe mine (la blog ma refer). Si asta se intampla in 3-4 reprize pe zi.
Stiam ca exista "blogspot.fr" si "blogspot.es". Uite ca de azi exista si "blogspot.ro".
Ce va insemna asta pentru blogurile ce au ca host acest domeniu? Printre care, se vede, ma numar si eu. Greu de spus. Nimeni inca nu stie si deja au inceput supozitiile. 
Ceea ce am constatat deocamdata este faptul ca nu mai avem PR. Site-ul http://www.prchecker.info/ a ramas si el in urma. Va trebui sa-si adapteze widget-urile. Si pe ei i-a luat pe nepregatite Google. Pe bloguri, si al meu nu face exceptie, aveam acest widget instalat si aveam PR3. Acum, desi pare ca am tot atat, nu mai am.
Am verificat. Raspunsul este:  
"IMPORTANT: N/A (not available) - it is not possible to show any pagerank now."
Deci...PR necunoscut.
Posibil ca acum Blogger sa nu mai prezinte toate facilitatile anterioare, ca de exemplu tot felul de template-uri pe care le permitea. In parenteza fie spus, la un moment dat am incercat un template nou si nu am reusit instalarea lui deplina (nu stiu din ce motiv, pentru ca am facut tot ceea ce trebuia), asa ca am renuntat. M-am rezumat la o tema foarte simpla, infloriturile nefiind pasiunea mea, desi daca nimeresc un blog feminin mai "decorat" nu ma deranjeaza, unele chiar sunt frumoase, cat timp nu se depaseste masura.
S-ar putea sa apara noutati si in ceea ce priveste modul de indexare a paginilor.
Nu ma bate deocamdata gandul sa parasesc Blogger. Atunci cand am facut blogul nici macar nu stiam cate zile il voi tine, de aceea am si ales un domeniu free. Ca sa nu mai spun ca atunci inca nu stiam bine nici ce e ala host. Au trecut cateva luni si sunt tot aici. Posibil sa trec la domeniu propriu. Candva.
Pe moment sunt usor debusolata. Ca si alti blogeri cu blogul pe fostul blogspot.com, presupun. Pentru ca nu se stie ce urmaresc cei de la Google.

Ce credeti ca se poate intampla de acum incolo? Ce modificari pot aparea?

12 comments:

  1. Sincer nici nu am observat pana acum cand am vazut articolul la tine si am intrat si eu pe blogul meu sa ma conving...blogurile de afara au ramas cu extensiile lor am observat .blogspot.com.es de exemplu...hmm este neplacut totusi daca trecerea aceasta de la .com la .ro "sterge" din beneficiele cu care ne obisnuise...templates'uri, PR, etc. Sper totusi sa fie doar vorba de actualizare intarziata

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, nimeni nu stie inca. Google ne-a facut o "surpriza" neanuntata. Nu stiu de e buna sau rea. Asta e intrebarea. Pe internet, am tot cautat, insa inca nu gasesc nimic referitor la problema asta. Reactiile intarzie sa apara.
      Vom vedea. Ar fi pacat sa fie ceva care sa ne dezavantajeze...

      Delete
    2. nu e nicio problema, era ceva prevazut sa se intample inca de acum 8 luni de zile! Blogger intra intr.un con de umbra pt ca incearca ''cloud blogging'' un fel de ''cloud flare'' asa cum este pe wordpress.com, numai ca au impus prea multe interdictii si au anulat mult prea multe dintre functionalitatile de design, multe dintre ele, aproximativ 60% sunt disponibile doar pt templateurile blogger dinamic! Cat despre page rank, as zice ca e mai bine sa uitati de el, pt ca atata timp cat un blog nu are domeniu propriu si figureaza ca subdomeniu, asa cum sunt blogspot.com si wordpress.com, acel pagerank va fi cel iluzoriu pt webmasteri, el avand rol pozitiv doar pt robotii de indexare!

      Delete
    3. Liviu, nici nu puneam eu mare pret pe PR. Numai ca vad si eu in blogosfera ca lumea se agita mult legat de acest indicator. Nu acum, in general.
      Deci am intuit oarecum bine, caci am scris mai jos asa:
      "Probabil Google incearca doar sa tina pasul cu schimbari ce au loc in general in virtual."
      Nu sunt foarte ingrijorata cata vreme am intrat in blogosfera de relativ scurt timp si abia incep sa-mi devina mai clare unele lucruri. Cat despre domeniu propriu...cum am spus. Nu stiu. Implica niste costuri, pe care deocamdata nu stiu daca se justifica sa le platesc. Eu sunt realista.
      Multumesc pentru raspuns. Stiu ca tu chiar te pricepi :)

      Delete
    4. mie personal mi se pare ca Blogger merge intr-o directie destul de gresita, tocmai de asta m.am si mutat(iti dai seama, tocmai eu care reusisem sa exploatez la maxim ceea ce Blogger putea oferi)! Problema este ca se va ajunge in viitorul apropiat ca blogurile gazduite pe Blogger sa nu mai aiba optiunea de ''design personalizat'', toti bloggeri avand de ales doar din cele 50 si ceva de teme presetate si spun asta pt ca am vazut o foarte mare greutate acum in editarea corecta a html.ului designului...de fapt asta m.a si enervat pt ca mie Blogger imi placea foarte mult pt ca puteam sa fac ce vroiam in codul html, adica in ''culise''! Probabil, asa cred, ca in vreo un an sau doi, Blogger va reusi sa ajunga la structura actuala a wordpress.com de acum...si probabil atunci toate aceste modificari isi vor arata rostul, numai ca in tot acest timp multi vor alege sa migreze spre wordpress(care e chiar destul de simplu si eficient! Cat despre domeniu, am mai spus, nu merita in primii 2 ani de blogging, adica atata timp cat inca nu.ti gasesti drumul corect si nu cunosti lucrurile de baza! PR.ul are niste algoritmi foarte simpli si care cauta sa ''rasplateasca'' in primul rand vechimea unui domeniu(de asta bloguri de 2-3 luni de zile au PR3, pt ca blogspot are 11 ani, iar WP tot cam asa si toate acele bloguri figureaza ca subdomenii...deci derivate direct)...apoi mai sunt alti cativa care tin de continut dar si de numarul de linkuri externe(cu cat mai multe cu atat mai rau)! In fine, e mult de vorbit, eu am tot dezbatut astfel de subiecte :D

      Delete
    5. Nu stiu ce sa zic. Wordpress, pare mai rece...mai distant :)
      Pe cate un blog imi place, pe altele nu. Cred ca depinde mult de tema.
      Eu, de pilda, nu am o tema cine stie ce. E doar una din temele simple oferite de Blogger, la care am schimbat doar culorile de baza, ca sa se potriveasca cu simplitatea pe care mi-o doream. Am schimbat cateva teme pana m-am stabilizat. Dar acum sunt multumita si nici nu ma gandesc sa mai schimb ceva. Lucruri de baza cunosc, tot ce e pe blogul asta, e doar de mine facut, din prima secunda pana acum.
      Insa in ceea ce priveste blogul, la general, chiar nu stiu cat voi rezista. Depinde de multi factori.
      Multumesc din nou pentru detalii. Nu-mi ramane decat sa sper ca pana la urma va fi bine.

      Delete
  2. Rau n-are cum sa fie, zic. Nu ma pricep, dar un lucru e sigur: Blogspot face parte din familia Google si nu se va face de râs. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa sper si eu. De aceea nu ma grabesc sa cataloghez aceasta schimbare. Si eu sper sa fie ceva care sa ajute. Macar cumva, cat de cat.
      Toate schimbarile din ultima vreme nu au fost rele. Probabil Google incearca doar sa tina pasul cu schimbari ce au loc in general in virtual.
      Nici eu nu ma pricep, altfel nu mai scriam articolul ca sa pun intrebarile :)

      Delete
  3. Wow, asta da surpriză pentru cei care sunt pe blogspot şi n-au domeniu propriu. Eu totuşi pot să zic că-s norocoasă că mi-am luat domeniu la toate blogurile, altfel mă enervam rău de tot.
    Oricum, să sperăm că e doar o problemă de timp şi PR-urile pagubiţilor se vor recupera.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anittu...daca nu ma insel :) Buna!
      Cate bloguri mai ai? StolenUMG si acesta? Imi aduc aminte ca ai spus ca pe unul il inchizi...acum ceva vreme.
      Bravo tie! Poate tu scoti vreun ban din blogging. Eu nu, inca nici nu mi-am propus. Scriu mai mult de placere. Sau pentru ca ma angrenez in diverse...chestii.
      Si eu sper sa nu fie ceva care sa ne termine, pe cei de pe blogspot :)

      Delete
  4. Dar priveşte partea bună; chiar după ce am dat comentariul anterior am observat că dragosteoarba.blogspot.com este redirecţionat către dragosteoarba.blogspot.ro. Măcar nu-s aşa mari pierderile :-s
    Zic şi eu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pai cred ca redirectionarea e primul lucru la care s-a gandit Google cand a pus la cale aceasta transformare.
      Cat despre PR...eu stiu? Nici nu credeam ca e prea relevant cata vreme vedeam bloguri pe care nu se scria cu lunile si ele aveau tot PR3...Sau scaderi nesemnificaive in Zelist cu toata inactivitatea. Deci.. ramane de vazut. O seara buna!

      Delete