Tuesday, August 20, 2013

Nu mai avem nicio valoare acum!



Vară. În perioada de vacanță toate televiziunile sunt într-un relache aproape total. Peste tot, pe orice canal aterizează telecomanda zapacită de căldură, nu se pot vedea decât reluări. Mă refer la programele de divertisment sau culturale. Plictiseală de moarte.

Așa a fost în ultimele săptămâni pe toate televiziunile. În vacanță nu se întâmplă mai nimic, cred că în fiecare dimineață bieții redactori rămași de permanență pe metereze, fiindcă cineva trebuie să se sacrifice când majoritatea e in concedii, se întreabă cu ce naiba să mai aburească ei telespectatorii până seara. 
Nicio vedetă de carton sau de silicon nu mișcă, nimic nu se întâmplă, deci cu ce?

Chiar mi-am imaginat acum câteva zile cum până și abonații la scandaluri nesfârșite super mediatizate la emisiunile mai mult sau mai puțin mondene, s-au gândit să pună la păstrare orice mică sămânță de scandal până când se reiau grilele de toamnă. În mare suferință trebuie să se afle Ioana Tufaru care se vede nevoită să îngrijească turmele de gândaci, să-i aibă pregătiți pentru la toamnă, la fel faimosul Ogică care cred că momentan pregătește scenarii inedite pentru scandaluri eventuale cu Viespea sau cu alte insecte, resemnat bănuiesc că trebuie să fie și marele playboy Marcel Toader. Tocmai atunci, când începuse să ia avânt cariera lui de mini Chef și să se lanseze în paralel și ca interpret de folclor, emisiunile mondene au tras cortina. Bianca Drăgușanu măcar se zice că e ocupată cu nunta și mai ales cu negocierile pentru transmisiile televizate de acolo, negocieri aflate în impas fiindcă am înțeles că a cerut cam mult și deocamdată n-a obținut nimic. Trist, foarte trist...

Așa că infarctul lui Florin Cioabă, autoproclamatul rege al țiganilor a fost adevărată mană cerească pentru toate televiziunile. De duminică decesul regelui țiganilor nomazi a devenit cel mai recent "eveniment al anului', care a eclipsat orice altceva. 
Din durerea foarte firească a familiei Cioabă, au încercat și încearcă să tragă foloase televiziuni, oameni politici dar și lideri ai etniei, deopotrivă. 
Dar asta era de așteptat, nu m-a mirat. 
M-a deranjat însă opulența afișată, specifică etniei, m-a deranjat și mă deranjează atenția exagerată care se dă evenimentului. Nu neg că este un eveniment, mai ales într-o vacanță plictisită de vară, dar importanța i-a fost mult exagerată ca și personajului Cioabă.

Deseară sicriul în care odihnește Florin Cioabă va sosi în țară din Turcia, acolo unde a decedat. Se pare că nu este timpul fizic necesar pregătirilor pentru funeraliile programate pentru vineri la Sibiu, posibil să fie gata de abia sâmbătă. Deci pe televiziuni mai este suficient timp pentru mult, foarte mult spectacol.

Despre morți numai de bine și probabil că decedatul Florin Cioabă o fi avut unele merite, nu-s eu în măsură să fac aprecieri.
Azi însă m-a amuzat-impresionat declarația unei femei din etnia sa care a declarat:

"A murit regele nostru. Nu mai avem nicio valoare acum!" 
S-ar putea ca prin cuvintele ei simple femeia să fi exprimat un adevăr.



20 comments:

  1. Despre morti numai de bine cum ai spus si tu insa nu mai pot!
    Pai am inteles ca se va alege alt rege. Nu raman ei ai nimanui asa usor....:)
    O sa fie teribil zilele astea la tv!
    Nici mondenitatile alea penibile nu ma atrageau foarte tare insa parca mai aveai de unde alege...:)
    Trece si asta!
    Pop!

    ReplyDelete
  2. Valoarea unui om este data de memoria colectiva, atat de critici cat si de cei care l-au laudat. Vom vedea. Ei au alte obiceiuri,pe care nu le cunosc, in consecinta nu-mi dau cu parerea. Despre televiziuni, este doar problema lor cui promoveaza spoturile. Acesta e trendul pe care l-am acceptat cu totii! :(

    ReplyDelete
  3. Nu ma uit des la tv, dar fiind vara la mine in camera este exagerat de cald si ma mai retrag si eu in sufragerie, la televizor, pana se mai racoreste putin in camera...si pe bune ca imi venea sa arunc cu telecomanda in televizor ieri, dar imi era mila de saracul ca nu avea nicio vina. Pe orice program dadeam daca nu era vreun film sau program de muzica trebuia sa fie ceva despre Cioaba. Ba ca se cearta cu Ponta ca vrea bani, ba ca il numesc pe fi'su deja rege, inainte de inmormantare, ca vor sicriu de aur cu aer conditionat etc etc. Mai bine era cu mondenitatile alea...nu ca'mi plac, dar macar alea erau ceva mai multe, gaseai una pe un program, alta pe alt program si asa mai departe

    ReplyDelete
  4. a. Nimic nou sub soare : "Le Roi este mort, vive le Roi !" (sau...le Roy, ca în franceza medievală !)
    b. Nimeni nu e de neînlocuit. A se vedea alternativa : http://ro.wikipedia.org/wiki/Iulian_R%C4%83dulescu
    c. Din când în când, merită recitit chiar şi Ioan Budai Deleanu.
    "Prietenii ştiu de ce." :)

    ReplyDelete
  5. Mama este de ieri dimineata din nou acasa si... chair se întreba "oare ce s-o mai petrecut pe la noi cele doua saptamâni jumate cât am lipsit?" Ei iata, nu a pierdut nimic :))) spui ca nu s-a petrecut nimic deosebit.
    Cât despre "evenimentul" televizat, supermediat si tiganii, mama - pentru ca locuieste la Sibiu, se gaseste direct la "fata locului"! Chiar mi-a povestit la telefon, ca cei de la "casa regala" sunt asaltati de reporteri :) Intr-unul din interviuri, îmi povestea mama ca o tiganca spunea
    "- Ei las'ca nu mai suntem prosti ca alta data, am mai EVALUAT si noi!"
    La întrebarile "Cine va fi rege acum? cum va decurge încoronarea?" s-a raspuns "Ei cum?! Ii pune coroana lu' fi-su si îi spune - Ba, de-acu' tu esti regele!" :))) Râu'plânsu'!

    ReplyDelete
  6. Imi amintescca asa era si cand eram eu in tara. Vara nimic nou pe la televiziuni, numai reluari. Probabil asa o fi si pe aici, dar cum eu nu ma uit, nu stiu. In rest, nu prea mai sunt la curent cu evenimentele "mondene" din Romania, doar ce mai aud de la maica-mea, sau ce mai imi sare in ochi pe facebook. Sincer, nu-mi lipsesc.
    Dar, desigur ca nu mi-a scapt stirea despre decesul lui Cioaba. A ajuns vestea pana aici :))
    Seara placuta draga Elly!

    ReplyDelete
  7. O retrospectiva cu umor. Cred ca am mai zis ca nu m-am uitat la tv din '49:)) Glumesc, oricum demult.
    N-am nici timp sa intru pe net, e un august in forta, de foc. O sa incerc sa reiau vizitele pe la prietenii din blogosfera, in speta tu si altii, dar cred ca deocamdata la fel de rar. Sper sa ma intelegi. Din toamna revin la programul meu normal in care sa ma satur de somn si de net si poate si cu o vacanta.
    Te imbratisez draga mea si o vara frumoasa, atat cat a mai ramas din ea.

    ReplyDelete
  8. Nu am nimic cu nimeni dar cand se dau "coarne" unora , mi se pare stupid si vulgar.Interesul este unul singur :voturile a 3 (trei) milioane de oameni.

    Dar daca , domne f ereste, se intampla unui muritor de rand, ca tine, ca mine, ca oricui care se deplaseaza intr-un concediu , nu s-ar fi auzit nici pas..De ce? Pentru ca noi nu avem turnelete, au r si alte tampenii, nu putem duce la vot mai mult de doua - trei persoane....


    Trist , dar adevarat, chiar nu mai avem valoare !!

    ReplyDelete
  9. Evitam "cutia cu maimute", mai cu seama anumite posturi! ne ingretoseaza, ne sperie drumul pe care il aleg cei mai multi dintre noi...
    E imposibil sa fie mereu asa, sigur se vor destepta cei amortiti!

    ReplyDelete
  10. Ştirile mă îngrozesc. Pentru finalul acestei veri, mi-am propus să dau gata o colecţie de cărţi pe care mi-am cumpărat-o.

    ReplyDelete
  11. Tocmai din cauza asta nu mă mai uit eu la televizor de ceva timp. Nu am ce să văd aşa interesant. :)) Iar de veşti proaste şi morţi m-am săturat.

    ReplyDelete
  12. Ceea ce e interesant e ca nu am aflat despre regele asta atat de multe cat era in viata. Acum ca a murit tot aud. Si zau daca nu sunt satula de toate aceste morti mediatizate. Dar pana la urma oferta corespunde cererii, nu? paine si circ!

    ReplyDelete
  13. Sincer, la stirile cu moartea regelui nu am putut sa ma mai uit. Oricum, e deprimant sa privesti programele televiziunilor de stiri in miez de vara. Daca nu se discuta ultima sinucidere(zau ca sunt prea multe in ultima vreme), atunci e vorba de un accident de masina sau de autocar. Sau de tren, caci am avut si asa ceva. Cand nu ne "delectam" cu morti, suntem pusi la curent cu ultimele noutati din razboiul Basescu-Ponta. Mai apare si Udrea in costum de baie si iata programul e gata... Ah, dar sa nu uitam cele mai savurate stiri, cele despre vreme. Aici, cel putin pentru Muntenia, nimic nou sub soare:canicula pana in octombrie. Plictiseala mare... :( Si durere. Romania.
    Ma mir ca nu a aparut inca nimic despre sesiunea a doua a bacului. O fi liniste pe la Bolintineanu?

    ReplyDelete
  14. Ca monarhist, m-au emotionat cuvintele femeii.
    Parintii imi povesteau ca la alungarea Regelui de catre comunisti se simteau "ai nimanui"

    ReplyDelete
  15. din partea mea sa stea in vacanta...dar ti-ai gasit! ne facem de rasul lumii!

    ReplyDelete
  16. Omul a facut multe pentru etnia roma, asa ca sunt de inteles reactiile semenilor lui... insa televiziunile exagerea, blufeaza ca intotdeauna intr-o mare veselie.. nu cred ca ne facem de ras ca la urma urmei tigan sau roman tot om este dar mass media nu are pict de respect pentru astfel de situatii...

    ReplyDelete
  17. Cum televizorul nu mai e o sursa de informare sau de educatie demult, prin el imaginea e asa cum ii spune si numele "prin vizor", totul e umflat ca o gogoasa fara gust.
    Despre Cioaba, insa toata consideratia, era o valoare si un vector pt ai lui.

    ReplyDelete
  18. Valoarea răposatului se măsoară în aur.
    Valoarea celorlalţi, în cărţi citite.

    ReplyDelete
  19. Stiri de proasta calitate, divertisment nu mai e... deci televizorul este inutil in ziua de azi.

    ReplyDelete
  20. Pentru mine, acesti oameni chiar nu exista. Fac eforturi sa imi amintesc cine este Bianca sau Ioana Tufaru... La MasterChef mai aruncam cate un ochi, la fel si la Romanii au talent, ca te poti distra bine pe seama altora, dar in rest televizorul meu nu ajunge pe programele romanesti...

    ReplyDelete