Saturday, June 22, 2013

Așa mare și tot fără sutien...


HAPPY WEEKEND! - Ediţia 24 este gata de start! Deci, dacă este weekend, este:
Happy Weekend
Tot ceea ce trebuie sa faceţi este să postaţi, în cursul weekend-ului (SÂMBĂTĂ şi DUMINICĂ), fiecare pe blogul său, la alegere:
- o fotografie sau o mini-galerie de max. 5 fotografii, preferabil cu legendă (descriere) sau
- 2-3 glume/bancuri/anecdote ori un clip amuzant sau
- 1-2 citate/replici care v-au impresionat/amuzat şi pe care doriţi să le împărtăşiţi şi altora, eventual ilustrate cu o fotografie elocventă.
_________________________________________________________________


         Cum sa facă vaca me' așa ceva, bă?        


Povestind despre ferma de vaci, într-un comentariu am fost întrebată unde erau vițeii. 
La 1000 de vaci ar fi părut firesc să existe un oarecare număr de vițeluși. Același lucru l-am întrebat și eu când am ajuns acolo.
La finalul vizitei, i-am cerut domnului Iancu să văd și tânăra generație. Spre ușoara mea dezamăgire era reprezentată doar de acest mititel bălțat și cam somnoros.


Domnul Iancu l-a trezit ca să ne facă prezentările. Mai întâi vițelușul ne-a tratat cu spatele. 


Apoi, amintindu-și probabil că e un copil binecrescut, a venit să ne salute. 


L-am mângâiat pe botic, pe căpșor...cred că se vede cât era de drăgălaș.


Vițelușul, căci chiar era un el, avea pe atunci 2-3 zile. (pe data de 30 mai)

Nu eram singură, cu mine și la fel de curioasă să-l vadă pe junior era și Sara, reprezentanta Danone. 


Mângâindu-l am aflat că toți vițelușii masculi stau în fermă până la vârsta de două săptămâni, până le iese pașaportul. Apoi sunt transferați la o fermă care ii crește până la 6 luni. După care cred că bănuiți ce li se întâmplă. Sunt sacrificați.

Micile văcuțe însă sunt preluate chiar de către fermă și intră în circuitul firesc, cel pe care deja l-am expus în articolele mele. 
Un alt lucru care vă va bucura este că în perioade de repaus mamar, deci când sunt înțărcate, vacile sunt duse la pășunat pe pășunea din spatele fermei. Au nevoie, ca gestante, de mai multă mișcare. 

Cam asta a fost tot. 
Ne-am luat la revedere de la dl. Iancu, nu înainte de a îmi da numărul său de telefon, în ideea că ar fi posibil să nu fi reținut sau înțeles anumite chestiuni. Cred însă că m-am descurcat bine. Am să-l întreb cu proxima ocazie. Aici se îndrepta deja spre sediul fermei.


După vizită am rămas puțin de vorbă cu Sara și Sergiu. Pe care am plăcerea să vi-i și prezint acum. Asta pentră că, la fel, am fost întrebată unde erau. Tot timpul au fost cu mine.


Se observă că la fermă se lucra la anumite amenajări chiar în acel timp.

Și, ca orice fermă care se respectă, și ILYA are gard de fermă. Și superbi maci roșii. Care până acum vor fi făcut deja semințe...


Și ca să vă înveselesc puțin:

Un motan se plimba pe câmp.  O vacă îl întreabă:
- Așa mic și deja ți-a crescut mustața?
- Și tu, așa mare și tot fără sutien...


*********


- Îmi pare rău, vecine, de nenorocirea care ți s-a întâmplat: din cauza focului, ți-a murit și nevasta și vaca.
- Da, sunt amărât. Toți îmi spun: lasă, îți găsești tu altă femeie, ia-o pe văduva cutare, uite, cunosc eu pe una tare gospodină. Unul n-ar veni să-mi zica: na, mă, și ție altă vacă... 

*********

Doi țărani dădeau la coasă pe coama dealului : "Haarssh, haarssh ..."
- Bă Ioane, bre ! No, amu , vaca ta pipă?
- Cum bre Gheo' !?! Cum sa facă vaca me' așa ceva, bă?
- Bine, mă, cum oi zâce tu ...
"Haarssh, haarssh ..." 
Peste încă 10 minute:
- Bă Ioane, sigur vaca ta nu pipă?
- Bă Gheo' ! Tu te-ai zărghit la cap ? Un' s-o vazut o vacă să pipe, bre!?
- No' ghine mă ... am zis și io' ...
Peste alte 10 minute:
- Băă, tu ești sigur dă tot că vaca ta nu pipă?
- No ai înnebunit ?! Dă cate ori să-ți spun bă: vaca mea NU pipă!!
- No, atunci înseamnă că-ți arde grajdiul, mă!

================================================
  

Nu uitaţi! La sfârşitul postării voastre faceţi trimitere către această pagină, specificând:
"Postarea participă la  jocul HAPPY WEEKEND! - Ediţia 24."
ATENȚIE! Dacă ediția curentă n-a fost încă publicată la momentul când vă pregătiți postarea, rog preluați link de la ediția anterioară a HAPPY WEEKEND! "
Introduceţi în formularul de mai jos nume şi link (acestea vor apărea în tabelul ce se va genera automat).





24 comments:

  1. Ce drăgălaş era viţeluşul! Îmi pare că a ta aventură Danone nu a fost doar un prilej de a aduna informaţii, ci te-ai şi relaxat un pic.
    Haioase şi bancurile, mai ales ultimul. :))
    Happy weekend!

    ReplyDelete
  2. E o scumpete vițelușul acela, tare drăgălaș!
    Titlul e meseriaș, iar pisica are, ca de obicei, dreptate. ;)
    Îi salut pe tinerii tăi prieteni, sunt foarte drăguți. Ai avut o experiență de neuitat, mulțumesc că ne-ai împărtășit-o.
    Weekend frumos de tot, dragă Elly! :)

    ReplyDelete
  3. Eu am intrebat de vitelusi. Ma gandeam eu ca sunt separati foarte repede si despartiti definitiv.
    E superb bebelu vitelus...;)

    ReplyDelete
  4. Drăgălaș, vițelușul ! Iar bancul cu pisoiul și cu vaca, mortal ! Mulțumesc, Elly, happy weekend !

    ReplyDelete
  5. Ce ghinion! Sa vezi un singur vitelus, cand ei sunt de fapt farmecul vietii de fermier! dar a fost atat de dragalas, ca a suplinit lipsa celorlalti.
    Aveam o vecina care se plangea ca toata lumea il cinsteste pe sotul ei cu o bere, cu o vodca, dar nimeni nu ii da bani de o paine pentru copii... :))

    ReplyDelete
  6. Cat de bland si de dragalas poate fi ala micu'. :) Cel mai frumusel vitelus pe care il vad pana acum. :D

    Interesanta experienta ta la ferma Danone. :) Weekend placut, Elly. :)

    ReplyDelete
  7. Ma bucur ca taranii de la coasa nu sunt (explicit) ardeleni.

    ReplyDelete
  8. Zâmbeam la vederea vițelușului, dar mi-a pierit iute bucuria aflând ce soartă are. Ciudați suntem. Mereu conștienți că asta-i realitatea, când o vedem în imagini clare, ne stă în gât.

    Happy weekend!

    ReplyDelete
  9. Ei, da, masculii unor animale au o soarta tare trista, unii sunt mancati de femele, altii de alte specii...Dar saracutul e tare dragalas! Chiar ai avut o zi frumoasa la ferma aceea!

    ReplyDelete
  10. Elly draga, astazi sunt într-o goana nebuna si nu am timp de blog!
    Pe seara si maine se linistesc apele si voi putea comenta! Sper ca nu te superi pe mine!
    Iti doresc o zi minunata! pupici!

    ReplyDelete
  11. Ce simpatic este si bland vitelusul!
    Weekend placut draga Elly!

    ReplyDelete
  12. Tari viţeii! Reuşesc să meargă imediat după naştere.
    Intr-adevăr, viţelul e cea mai simpatică fiinţă de la fermă,
    dar fi sacrificat.

    ReplyDelete
  13. Elly draga, imi pare rau ca nu am timp sa particip la HW de astazi, maine e nunta fratelui meu si sunt prinsa cu treburi. Am 5 min doar ca sa te rog sa ma intelegi. Te imbratisez si promit sa ma revansez.
    Un weekend cat mai frumos!

    ReplyDelete
  14. Văd că făcut furori viţeluşul prezentat :)
    Mă bucur mult pentru tine că ai reuşit să ajungi la fermă, cred că ţi-am mai spus...
    Weekend plăcut, draga mea! pup

    ReplyDelete
  15. Eu din imagini am retunut ce am vrut eu: vitelusul. Am sa uit ce i se intampla. Puii sunt toti frumosi, indiferent ca sunt de om sau de orice animal. Interesanta experienta cu ferma. vand am citit despre campanie, tot la ferma ma gandeam. Pe urma m-am luat cu treaba si am uitat.

    ReplyDelete
  16. Viţeluşul e tare-tare drăguţ. Mă mir că nu erau mai mulţi, dar probabil nu era perioada.
    Pisica aia curioasă despre sutienul vacii o fi fost Horthy :D

    ReplyDelete
  17. Cand eram copilita, bunicul imi punea sare pe mana si ii dadeam vitelului sa linga. Eram atat de incantata! Imi place mirosul micii bovine- balegar amestecat cu iarba proaspata si lapte :)))

    ReplyDelete
  18. O vad cam tristă...ar trebui să aibă companie, nu? Weekend plăcut! :)

    ReplyDelete
  19. Ferma de om gospodar. De-ar fi toate la fel...

    ReplyDelete
  20. Felicitari, ai realizat un blogoreportaj interesant. Pe cand unul despre cai, te intreb? Happy weekend!

    ReplyDelete
  21. gata aventura? :)
    si tot nu am aflat cat lapte intra in produsele lor!.....:)

    ReplyDelete
  22. Să începi o nouă săptămână, cu dreptul ... de a zâmbi!

    ReplyDelete
  23. Sa ai o saptamana tare frumoasa!
    :))Nici vaca noastra nu fuma,dar nici grajdul n-a ars!:))

    ReplyDelete
  24. :)) foarte tari bancurile :)) Si vitelusul seamana foarte mult cu cel pe care il am eu la bunici acum :)

    ReplyDelete