Wednesday, June 5, 2013

Îți mai amintești?





Îți mai amintești? Sunt sigură că da. Sunt sigură că, la fel ca și mine, și tu te-ai gândit adeseori.
În ultimele două zile, mai mult ca niciodată, m-au năpădit nostalgii, bucurii trecute, amintiri de neuitat, melancolii... 
Anii aceia au fost extraordinari. Anii în care viața ne-a alăturat pe noi, două fete din două colțuri de țară, în același loc. Anii în care tot visam că, într-o zi, voi ajunge să vin să te vizitez acasă la tine, să văd și eu locurile acelea atât de faine cu care atâta te mândreai. Locurile acelea pline de o istorie atât de veche, veche cam cât țara. 

Cum e viața! Au trecut anii de facultate și n-am reușit... Luate cu una, cu alta, mai cu o restanță, mai cu alte probleme, ba chiar și lipsa de bani căci mereu apăreau alte priorități...toate m-au împiedicat să ajung acolo. Știu că în vara aceea, dintre anul doi și trei m-ai și așteptat dar s-a întâmplat ce s-a întâmplat și totul a picat. Apoi...s-a făcut așa că nu s-a mai putut. Niciodată. 
Am rămas cu un dor de a vedea Castelul. Mândrul Castel, unde ne imaginam amandouă niște castelane... 
Mai știi iarna în care a fost atât de frig încât am dormit multe nopți la rând în același pat, acoperite cu toate păturile ca să ne încălzim? Mai știi cum ne încurajam și ne felicitam că totuși nu trăiam în alte vremuri, în care puteam să locuim într-un castel uriaș, cum era Castelul din orașul tău și unde cu siguranță iernile erau cu mult mai reci? Și parcă ni se făcea cald...Mai ții minte?

Da, uite că așa am rămas cu dorul neostoit de Castelul Corvinilor sau al Huniazilor...superbul Castel al Hunedoarei tale. Pe care nu l-am văzut până acum decât la televizor sau în fotografii,  ori pe net.
Și-am mai rămas cu doruri multe. Am fi putut să mergem împreună să vizităm Castelul Kendeffy sau Sarmizegetusa, sau să mergem la Deva să văd Cetatea...Sau munții din zona ta... Desigur să vizităm pe îndelete orașul tău, Hunedoara...și multe, multe alte frumuseți de pe acolo. 

Nu m-aș fi gândit poate cu asemenea insistență la toate acestea dacă nu mă pregăteam să vin acolo. Nu mâine ci poimâine, adică vineri voi ajunge acolo. O întâmplare extraordinară face să vin în Hunedoara.  
Cu oameni extraordinari, într-o întâmplare extraordinară. 
Un weekend întreg voi fi acolo. Am și șofer. Vin cu un Ford B-MAX iar șofer o să-l avem pe cel mai chinez dintre români sau român dintre chinezi...whatever :)  Roman, chinez...totuna-i, că tot un om fain este. 

Știu că nu vei fi în oraș și asta mă întristează puțin. Știu că ești departe, că muncești pentru familia ta. Însă mă voi gândi tot weekend-ul la tine. Și la poveștile pe care le depănai tu pentru mine despre Hunedoara ta. 

“Vizită în HD 2013 este un eveniment organizat de Denisa şi Sebastian Bârgău şi HD Travel. Proiectul este susţinut de Primăria Oraşului SimeriaAgenţia de turism TOC InternaţionalBest Hotel HunedoaraCred ONG,CastelulCorvinilorHD.ro şi Webbusiness.ro

Am vrut neaparat să merg în această vizită o dată pentru că n-am fost niciodată acolo, apoi pentru că mi-am dorit să-i cunosc neapărat pe cei care organizează această vizită în HD și să beau o bere sau poate și mai multe cu ei și apoi și mai ales pentru că, oricât ți s-ar părea ție de ciudat, m-am răzgândit: îmi plac chinezăriile. Îmi plac chinezăriile Chinezului.

Am să-ți povestesc eu cum a fost. Dar sunt convinsă ca va fi super fain! 



13 comments:

  1. Si eu care am venit så citesc partea a 2-a la seria ... de la fermå :-) Dar nu-i bai, o så fie interesant de citit si inpresiile tale despre frumosul oras Hunedoara ( unde am avut si eu o prietenå) Excursie frumoaså si vå doresc vreme frumoaså :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Multumesc Ella, ma voi duce eu dar nu acum. Acesta este, partial, un text-fantezie. Doar partial :)
      Iar povestirea despre ferma va continua. Chiar azi. :)

      Delete
  2. Super fain! Nici eu n-am vazut pana acum Castelul Corvinilor, dar mi se pare interesant si cu prima ocazie chiar intentionez sa dau o fuga pe acolo. Pana atunci o sa admir pozele tale ;)!
    Have fun si astept povestile!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Partial, ceea ce am scris, este o fantezie :)
      Nu stiu exact cand ma voi duce, nu acum insa. A fost pentru o campanie si am legat totul de amintirile mele despre colega mea. :)
      V-ati obisnuit voi sa mai fac glume :)

      Delete
  3. Cu o asemenea companie.. sa ai un weekend minunat! :)
    Incep si au sa ma razgandesc... chinezariile Chinezului sunt tare faine, saluta-l de la mine! pup

    ps.
    faina postare!
    subiectiv, rau si cret cum este el, l-ai pacalit! :)

    ReplyDelete
  4. Eu nu am inteles! Ori o fi prea dimineata! Deci, nu ajungi acolo cu ai fi vrut sa o faci, insa ajungi cu altcineva si nu intalnesti persoana cu care inghetai sub paturi, nu?:))
    Oricum ar fi iti doresc un weekend minunat. Sunt convinsa ca ai sa povestesti!

    ReplyDelete
  5. Când l-am vizitat eu se numea al Huniazilor. Recent, a fost mama într-o excursie la Castelul Corvinilor! Oricum, e frumos și are atmosferă. ;)
    Weekend de poveste îți urez de pe-acum! Și o zi minunată! :)

    ReplyDelete
  6. Eu una nu am vazut nicio data acest castel, asa ca daca ajungi pe acolo fa multe fotografii!
    Iti doresc un weekend minunat!

    ReplyDelete
  7. ooooooof! chiar am crezut ca o sa mergi! ma si bucurasem!..........astept su eu continuarea cu Danone! :) pupici!

    ReplyDelete
  8. Sper sa ajungi intr-o buna zi acolo. Si eu mi-as dori sa vad Castelul Corvinilor, este chiar impresionat, imi place mult cum arata. Iti dai seama ce fotografii magnifice ar iesi aici? :D

    ReplyDelete
  9. Ma bucur nespus pentru tine.
    Daca ma ajuta Dumnezeu,vinerea viitoare merg eu la Hunedoare,la castel,la Deva ,la cetate,la Tebea,dar si la Manastirea Crisan ,dar alaturi de copiii mei,in excursie,deci agrement pentru ei,zi grea pentru mine.

    ReplyDelete
  10. Chiar am crezut pentru o clipa lunga ca vei pleca si m-am bucurat pentru tine. Stiu ca si eu mi-as dori sa vad castelul, dar este destul de greu de ajuns fara sofer personal. :)
    Apoi am intrat pe link si am vazut alesii. :(

    ReplyDelete
  11. Si eu am crezut ca o sa pleci...:(

    ReplyDelete