Saturday, June 15, 2013

Cel mai fără de țară steag din lume



HAPPY WEEKEND! - Ediţia 23 este gata de start! Deci, dacă este weekend, este:
Happy Weekend
Tot ceea ce trebuie sa faceţi este să postaţi, în cursul weekend-ului (SÂMBĂTĂ şi DUMINICĂ), fiecare pe blogul său, la alegere:
- o fotografie sau o mini-galerie de max. 5 fotografii, preferabil cu legendă (descriere) sau
- 2-3 glume/bancuri/anecdote ori un clip amuzant sau
- 1-2 citate/replici care v-au impresionat/amuzat şi pe care doriţi să le împărtăşiţi şi altora, eventual ilustrate cu o fotografie elocventă.
_________________________________________________________________


         La poalele Himalayei, multă fantezie        


Vă ofer o nouă întoarcere în timp și o mică provocare. Este vorba despre manualul de geografie de clasa a IV-a din perioada interbelică. Nu mai fac comentarii cu referire la felul în care se vorbea pe atunci. Vă las să vă delectați. 

Lecția a 26-a

"Populațiunea. Populațiunea [...] este de vreo 4 milioane de locuitori, adică de vreo patru ori și jumătate mai mică decât a țării noastre. [...] sunt de neam german și au însușiri alese. Sunt oameni harnici, cinstiți, economi, cumpătați și iubitori de învățătură. Au înclinațiuni către negoț. De aceea, s'au întovărășit și au format cooperative puternice. Prin mijlocirea cooperativelor, vând împreună, cu preț bun, produsele muncii lor. Și tot prin cooperative cumpără din alte țări: cereale, cărbuni, lemn de lucru, țesături și mașini.
Orașele. [...], așezată în insula [...], este capitala țării. Este totodată cel mai mare port, mare centru industrial și de negoț și centrul cultural cel mai de seamă.
Legături cu țara noastră. [...] fac comerț întins cu țările vecine. Din mărfurile lor, ajung în țara noastră sardelele și untura de pește iar dela noi se vinde în [...] petrol."


Cu textul reprodus este ceva diferit: faptul că am eliminat "datele de identificare" dar am păstrat anumite detalii care pot ajuta. Oare despre ce țară era vorba în text? Vă puteți da seama?


_________________________________________________________________


Curiozități despre steaguri 

Steagul cu stema cea mai neconvențională. Despre Guam știe cineva? Eu, mărturisesc mai aud despre el doar cu ocazia Jocurilor Olimpice. Și mai aflăm acum că are un steag cât se poate de interesant. Stema de pe steag e tocmai bună pentru un suvenir tip magnet.

Drapel Guam

Singurul steag care nu are formă rectangulară. Între India și China, se află înghesuit micul stat Nepal. Drapelul e unul foarte special, cu o formă unică.


Drapel Nepal

Cel mai inedit desen de pe un steag. Vecină cu Nepalul, tot la poalele munților Himalaya se află Bhutan, o țărișoară pe al cărei drapel se lăfăie o ființă ce seamănă cu un dragon. 

Drapel Bhutan

Cel mai vechi steag din lume are data de naștere azi. Se numește Dannebrog, și flutură încă din 1219. Este steagul Danemarcei.

Dannebrog, cel mai vechi drapel

Cel mai fără de țară steag din lume. Nu știu câți dintre noi știu că țiganii au steag deși nu au țară. Iar undeva, într-o mică localitate din Țara Galilor, numită Aberystwyth, steagul țiganilor se află printre cele 52 de steaguri ce flutură pe faleză.  

Steagul țiganilor

___________________________________________________________________________________


După lecția de geografie un pic de gramatică nu strică:

Cică un țigan se duce pentru prima dată la spovedit. Îl vede pe preot scoțându-și ceasul de la mână și punându-l pe masă.
- Cu ce ai păcătuit, fiule? 
Țiganul punând mâna pe ceas:
- Fur, părinte.
- Se zice "am furat". 
Țiganul, bâgând ceasul în buzunar:
- Am furat, părinte.
- Ai încercat să-i restitui obiectul proprietarului?
- Eu vi-l dau dumneavoastră, părinte.
- Nu mi-l da mie, dă-l proprietarului.
- Nu a vrut să-l primească.
- Atunci păstreaza-l tu.


================================================
  

Nu uitaţi! La sfârşitul postării voastre faceţi trimitere către această pagină, specificând:
"Postarea participă la  jocul HAPPY WEEKEND! - Ediţia 23."
ATENȚIE! Dacă ediția curentă n-a fost încă publicată la momentul când vă pregătiți postarea, rog preluați link de la ediția anterioară a HAPPY WEEKEND! "
Introduceţi în formularul de mai jos nume şi link (acestea vor apărea în tabelul ce se va genera automat).





44 comments:

  1. Replies
    1. Happy Weekend, Mirela! Suntem pe-aici :)

      Delete
    2. Pentru putin :) O sambata frumoasa, Liviu!

      Delete
    3. Știi cum este: primești un telefon de la o amică (!), anunți (aici) că vei reveni, ceea ce și faci...dar cu o oarecare întârziere! Esențialul este că distracția continuă și la tine e o totală relaxare și atmosferă de weekend. Nu știam de steagul țiganilor, dar e sugestiv: drum , nomad, roată-de-căruță! Bancul e super, o să-l spun azi. Happy weekend!
      Și...să tot fie Danemarca, zic așa, fără să caut pe gugăl, că n-ar mai avea farmec.
      Să ai un sfârșit de săptămână odihnitor și deconectant, dragă Elly! :)

      Delete
  2. Foarte interesant ca de obicei, chiar nu stiam ca romii au steag. Un week-end cat mai frumos si lipsit de ploaie sa ai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. As fi fost curioasa daca ai o opinie in legatura cu ghicitoarea ;)
      Nu ere greu...nu prea.
      Merci. La fel!

      Delete
  3. Foarte interesante informațiile despre steaguri. Nici eu nu aveam habar ca tiganii au steag, dar, ma intreb, ei or sti cu totii ?! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, sunt interesante. Dar as fi curioasa ce parere ai legat de acea tara misterioasa...
      Cred ca nici nu au habar :)

      Delete
  4. Nepalul are cel mai interesant drapel, doar ca are destule probleme cu autoritatile chineze. Cat despre tigani, ar trebui sa le oferim un loc ( de preferat o insula) unda sa se desfasoara :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, dar mie imi place si al Bhutanului :) E foarte animat ;) Daca dragonul era putin verzui era chiar superb.


      Delete
  5. Elly ! Vezi că ai pus link spre editia 22 ! Eu am corectat la mine.
    Happy weekend !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa e, inca n-am avut timp sa il introduc. Imediat! Multumesc! :)

      Delete
  6. Ştiam că ţiganii au steag, dar nu ştiam că este arborat în Ţara Galilor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chiar acolo! Sunt 52 de steaguri, ale mai multor natiuni. Fiind si ei considerati ca o natiune, dar fara tara...O situatie atipica, care a generat unele discutii...

      Delete
  7. :) Îl poate acuza cineva că nu a avut intenţii onorabile? :)

    Bună dimineaşa, draga mea.
    Chiar nu cunoşteam aceste steaguri, cu exceţia Danemarcei.
    Probabil nici nu le voi putea identifica vreodată, dar cu siguranţă voi ştii că există. :)

    O zi minunată să ai! pup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Erată:
      dimineaţa - rândul 2
      voi şti - rândul 4

      morala: graba strică treaba! .)

      Delete
    2. A, da, foarte onorabile :)))

      Buna dimineata, Anastasia!
      Pai sunt steaguri mai deosebite, care ies total din tipare. Cel al Danemarcei are azi aniversarea, e cel mai vechi steag din lume. Cel mai vechi steag atestat istoric :)
      Cat despre provocare, nu este grea, sunt convinsa ca cineva va avea putin ragaz sa se gandeasca si va ghici. Indicii sunt...mai multe decat pare la prima vedere ;)
      Multumesc mult! Te pup si eu!

      Delete
  8. Cel mai vechi steag are unul din cele mai simple modele. Ar fi putut adauga si ei un ceva, macar niste punctulete... :)
    Fac pariu ca romii (am inteles ca nu trebuie sa le spunem tigani) habar nu au de acest steag, altfel l-am fi vazut fluturand pe toate castelele cu turnulete de aur. :))
    Happy weekend, Elly!

    ReplyDelete
  9. Parte cu tiganul am citit-o de trei ori. Happy weekend ca tare m-ai amuzat, Elly!!

    ReplyDelete
  10. Cred ca în lectia ta de istorie te referi la Danemarca! Intre timp a mai crescut populatia ci un milion si ceva, acum sunt 5.571 milioane. Desigur si steagul este deosebit! :))
    Happy weekend draga mea Elly! pupici!

    ReplyDelete
  11. Irlanda...
    Populatia nu stiu sa fie de neam germanic...

    ReplyDelete
  12. ... imi place chestia cu steagurile , mai vreau ...

    ReplyDelete
  13. frumoasa si deosebita postare ne oferi astazi, draga Elly.
    nu ma pricep la deslusirea "lectiei de geografie" dar voi reveni sa aflu despre ce tara este vorba :) Oare Minnie are dreptate? ... cred ca da :)
    Iti doresc un weekend de vis! Happy weekend! :)

    ReplyDelete
  14. Cred că e vorba de Danemarca.

    Statul Guamului e frumos - exprimă totul despre ţara aia: plaje, mare, bărcuţe, ideală pt vacanţă.
    Ştiam că ţiganii au steag, dar tot de pe un blog am aflat.
    Dragonul Bhutanului mi-a amintit de capul de lup cu coamă al dacilor.

    Să ai un weekend frumos!

    ReplyDelete
  15. Imi plac lectiile tale, Elly! Sigur nu vrei sa intri in invatamant?! Poate-poate mai multo or da atentie la ore :)))

    Faine informatii ...uite cu steagul rromilor, nu stiam ca exista....mai aflu lucruri noi ....

    Cum ne mutam (si nu vom avea net vreo saptamana- RDS ul mamii lui) ....te pupam si iti uram Weekend placut si o saptamana faina pentru cea care urmeaza!

    ReplyDelete
  16. Pai cum altfel daca nu roata de caruta. Dar ce nu inteleg eu e de ce doar in Tara Galilor e afisat drapelul lor, numai aia o fi tigani ce se respecta ca natie?
    Happy Weekend, draga mea!

    ReplyDelete
  17. Cred că nici ţiganii nu ştiu de existenţa unui steag de-al lor.
    Alrfel, l-ar fi furat deja...

    ReplyDelete
  18. Articol de nota 10 ,foarte interesant ca de obicei!
    Weekend pe placul tau!

    ReplyDelete
  19. Am un hobby cu steagurile, de fapt am o colectie destul de mare de steaguri din diverse tari vizitate dar si primite de la prietenii care au fost plecati in diverse tari....Cele mai multe sunt steagulete de dimensiuni mici , dar am si steguri imense de 2 m de dimensiuni intermediare :))

    Din cele prezentate de tineC cl mai mult imi plac ale Bhutanului, Nepalului si al Danemarcei.

    Week end placut iti doresc !!

    ReplyDelete
  20. Interesantă lectia de geografie, Elly, ca de obicei. Totuși, eu nu te-aș sfătui să te orientezi spre învățământ, cum îți sugera cineva, spre binele tău o spun:). Toate cele bune!

    ReplyDelete
  21. Lecţia asta de geografie o citeam şi eu (acum vreo juma' de veac) în..."original" dintr-un manual interbelic.Cred că nu greşesc dacă spun doar că acest stat a rămas neutru în WW2, deşi Axa îi făcea mare "curte" să i se alăture măcar din cauza..."diagramei Fe alfa-gama - carbon" ! Doar cu "arme" bune şi bine ascuţite pentru...urechi s-a putut câştiga mult mai târziu bătălia omonimă pe care Napoleon a pierdut-o...

    ReplyDelete
  22. Am intarziat putin, dar mai bine mai tarziu decat niciodata. Elly, tara ascunsa printre randuri cred ca este Danemarca, zic si eu, dupa stiinta mea. Legat de drapelul tiganilor zic ca nu au nevoie de o tara pentru al lor steag, pentru ca tara lor este peste tot, ca niste nomazi vesnici ce sunt.

    Toate cele bune. Vezi ce fotografii verzi am pregatit.
    HAPPY WEEKEND

    ReplyDelete
  23. Danemarca are capitala intr-o insula, de aceea inclin spre aceasta varianta.
    Da, am inteles ca ne pandeste o mare amenda daca continuam sa numim romii tigani. Dar la fel de adevarat este faptul ca au o mare atractie spre...bunurile altora. Si nu pregeta in a intra in posesia lor daca li se ofera cea mai mica sansa. Simbolul lor este roata de la caruta sau nu descifrez eu prea bine la ora asta desenul dupa acel steag? Interesant!

    Eu nu aud nici la Olimpiada de Guam, pare un loc tare exotic, o sa ma informez de indata pe net. :))

    Weekend frumos in continuare, draga Elly. :)

    ReplyDelete
  24. O fi vorba despre Islanda? Raspuns final: Islanda!
    Mi- placut lectia despre steaguri.
    Pop!

    ReplyDelete
  25. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  26. HAPPY WEEKEND!
    Spanacul a reusit imposibilul, la ce articol interesant are si multe poze :)

    ReplyDelete
  27. Am intarziat... Dar sper sa fie o duminica amuzanta. Mi-a placut jocul de cuvinte din poanta cu tiganul. Cum te duce si te-ntoarce! Nu degeaba au o roata pe steag, e cu schepsis simbolul...

    ReplyDelete
  28. O postare marca Elly, din care am invatat ceva :)Chiar nu stiam ca exista aceste steaguri

    ReplyDelete
  29. Nici eu nu ştiam că rromi au steag. Şi cum spunea cineva mai sus, bat pariu că mulţi dintre ei nu ştiu de existenţa lui. :))
    Oricum, mi-a plăcut mult drapelul celor din Bhutan.
    Happy weekend, Elly!

    ReplyDelete
  30. In sfarsit un articol pe care l-am citit cu placere. Cat despre steagul tiganilor, l-am vazut prima oara in Assassin's Creed Brotherhood si mai apoi am cautat in wikipedia sa vad daca exista. :D

    ReplyDelete
  31. foarte educativa postarea, ca de obicei! eu zic Danemarca la ghicitoare :)

    ReplyDelete
  32. Eu m-am bucurat de articol luni, să am o happy week! :) De Bhutan știam de la Vienela, de steagul țiganilor aflu acum, dar cred că aș fi ghicit că-i al lor. Sugestivă roata aia. Ai bifat un articol foarte fain, din nou, mulțumesc pentru informații.

    ReplyDelete
  33. Hm,cum am ajuns eu dupa raspunsul la ghicitoare,ca imi imaginez ca a fost una,despre steagul Danemarcei.
    Apropo de steaguri,mi-amintesc ca eu si frate-miu,cand eram mici,ne uitam in Atlas la steaguri,ne placea, si constatam ca Romania si Chad au aceleasi culori,doar ca atunci Romania avea stema,acum cred ca steagurile sunt la fel,uite ca n-am verificat :D

    ReplyDelete