Saturday, June 29, 2013

Totul merge strună în sistemul sanitar


HAPPY WEEKEND! - Ediţia 25 este gata de start! Deci, dacă este weekend, este:
Happy Weekend
Tot ceea ce trebuie sa faceţi este să postaţi, în cursul weekend-ului (SÂMBĂTĂ şi DUMINICĂ), fiecare pe blogul său, la alegere:
- o fotografie sau o mini-galerie de max. 5 fotografii, preferabil cu legendă (descriere) sau
- 2-3 glume/bancuri/anecdote ori un clip amuzant sau
- 1-2 citate/replici care v-au impresionat/amuzat şi pe care doriţi să le împărtăşiţi şi altora, eventual ilustrate cu o fotografie elocventă.
_________________________________________________________________


         Nimic nu se obține fără sacrificii...       


Sistemul sanitar e în colaps spun mulți. Eu nu cred. La câtă inventivitate există, e imposibil. Chiar zilele trecute dintr-un cabinet am auzit o asistentă cam alarmată zicând:  
- Domnule doctor,  pacientul care tocmai a ieșit de la dvs. a murit pe hol.
- Schimbă-i repede poziția, să pară că tocmai intră! a răspuns pe un ton calm și profesionist doctorul.
Deci ce vă spuneam? Sunt speranțe de redresare. Mari.


Medicii se descurcă de minune, au tehnici care vor revoluționa chirurgia. Toate operațiile sunt niște reușite. Cu mici suferințe, firește, căci nimic nu se obține fără sacrificii.
- Doctore, după operaţia la amigdale, mă doare rău de tot în spate, jos, spre mijloc... insuportabil!
- E normal să te doară puţin, o vreme... Ţi-am scos un rinichi.
- Mie?!?!?! Dar eu nu aveam nicio problemă cu rinichii!!!!!
- Ştiu, aveam eu o obligaţie...


Apropos de operații reușite. Înaintea anesteziei, pacientul îl întreabă pe doctorul chirurg:
- Domnule doctor, ce șanse am?
- Fac operația asta a suta oară!
- Oh, atunci sunt liniștit!
- E și normal! Odată și-odată trebuie să-mi reușească!


Și i-a și reușit! S-a spart ghinionul.
Către proaspătul amputat:
- Domnule, am pentru dumneavoastră o știre bună și una rea.
- ... ?
- Aia rea, v-am amputat piciorul sănătos... și aia bună, piciorul bolnav se vindecă!

 
Ce vă spuneam? Chirurgii sunt bărbați bravi, nu-i așa? Din păcate se mai găsesc pacienți care sunt sunt extrem de dificili și le dau bătaie de cap. 
L-am întrebat pe Vasile:
- De ce ai fugit din sala de operaţie înainte de a fi operat?
- Pentru că infirmiera spunea tot timpul:
- Curaj, nu vă fie teamă, e o operaţie uşoară!
- Păi şi?... asta nu te-a liniştit?
- Nu. Pentru că vorbea cu chirurgul!
Hmm!  Nu i-am mai zis nimic lui Vasile, dar eu cred că a dat dovadă de-o jenantă lașitate. 


Deci lașitatea pacienților ar fi una dintre marile probleme ale sistemului sanitar. Dar despre astfel de pacient ce mai e de zis? Se duce la psiholog:

- Se pare că nu-mi pot face prieteni. Mă poți ajuta tu, măi cheliosule?
Nu v-ar veni să-l dați pe ușă afară??

Pe vecinul meu Ion l-au dus ieri, în mare grabă, la spital. Un infarct, se pare. Ai lui erau curioși ce s-a întâmplat mai exact așa că au întrebat legistul:
- D-le doctor, de ce-a murit Ion?
- Nu știm încă. Tot ce știm este că la autopsie s-a zbătut mult....


Un pacient curajos, în sfârșit! Că de lași și neciopliți e sătulă toată lumea!

Tot zilele astea am fost și la stomatolog. Din sala de așteptare am surprins un dialog optimist. Atitudinea plină de profesionalism a dentistului meu mi-a dat mai multă încredere. Întreba cel de pe scaun:

- Doctore cum sunt dinţii mei?
- Din punctul meu de vedere, excelenţi.
- Cum aşa?
- Da, da. Am mult de lucru la ei: zece de plombat şi pentru restul de făcut lucrare.


Deci?!? Ce vă spuneam? Cu micile greutăți inerente unei perioade de criză, totul merge strună în sistemul sanitar.

================================================
  

Nu uitaţi! La sfârşitul postării voastre faceţi trimitere către această pagină, specificând:
"Postarea participă la  jocul HAPPY WEEKEND! - Ediţia 25."
ATENȚIE! Dacă ediția curentă n-a fost încă publicată la momentul când vă pregătiți postarea, rog preluați link de la ediția anterioară a HAPPY WEEKEND! "
Introduceţi în formularul de mai jos nume şi link (acestea vor apărea în tabelul ce se va genera automat).




65 comments:

  1. Atât de bine merge sistemul sanitar la noi, încât amâni la nesfârșit să te prezinți la un medic, mai ales dacă e vorba despre un chirurg, așteptând cu optimism să treacă boala... de la sine ! Sau cu leacuri băbești, că nici medicamente nu mai ai curaj să iei, chiar dacă sunt recomandate de farmaciști cu competență... medicală (?!).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa ziceam si eu, Zina. Merge de nu mai poate. Am vrut sa bag in seama si medicamentele dar deja era prea mult. Cu alta ocazie ;) Ca mai avem weekend-uri :)
      Happy weekend!

      Delete
  2. :))
    perfect adevarat, sistemul sanitar merge struna spre colaps.
    macar sa facem haz de necaz. e si asta un lucru videncator
    Happy Weekend

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pai deocamdata numai asta putem face fiindca nu sta in puterea noastra sa schimbam ceva. Multumesc, Anca!

      Delete
  3. Nu stiu cum este la voi sistemul sanitar si sincer, nici nu vreau sa stiu! In orice caz, dupa ce am citit mai multe articole despre, glumele tale de azi chiat ma fac sa fug definitiv de el! :))
    Happy Weekend Elly!


    ps. cred ca o sa public maine ceva, sa treaca efectul.... anestezicului! :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu ai de ce sa mai stii. Viata ta e in alta parte, Minnie. Situatia nu e chiar ca in aceste glume dar exista si situatii grele, uneori la extrem, atingand absurdul, umorul negru.
      Multumesc!

      Delete
  4. Hai ca am ras cu lacrimi...dar mult adevar e in poantele astea!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Este destul adevar. De aceea le-am si ales...se potrivesc. Multumesc!

      Delete
  5. Când citesc asemenea păţanii, mă fac bine orice m-ar durea :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atunci am sa mai scriu astfel de postari. Ma bucur ca functioneaza cumva. :)

      Delete
  6. =)) Si eu care aveam de gand sa ma fac neurolog sau mai nou cardiolog :)) Nu stiu daca ti'am spus, dar o dorinta sadica sa fac un transplant de inima si sa scot inima din pieptul cuiva sa o simt in mana cum inca bate:)) Cum spune mama "Daca tu dai de unul mai figurant il iei la bataie in cabinet"...iti dai seama cate bancuri ai putea scoate daca as intra la medicina? :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu iti doresc sa intri si sa schimbi ceva in sistem. Cred ca ai caliatile necesare. Esti ambitioasa, ai neastamparul necesar, vrei sa inveti, esti potrivita. Aceea nu cred ca e o dorinta sadica ci doar o curiozitate. Dar nu cred ca se intampla chiar asa...in momentul acela nu cred ca mai bate. :)

      Delete
    2. Ba da :)) Dupa ce inima este "deconecta" de organism inca mai bate pentru cateva secunde-1 minut. De aici si dorinta de a o simti si vedea cum bate in mana mea, cum incearca sa pompeze sangele pe care nu'l mai primeste si se rezuma la cel inca existent in ea :))
      Daca inima si'ar opri brusc functionarea cand este scoasa din organism nu s'ar mai putea realiza aceste transplanturi.

      Delete
  7. Foarte bune bancurile!
    Culmea e că şi eu, ieri, am postat un banc cu chirurgi...
    Weekend plăcut!

    ReplyDelete
  8. Simpatice bancurile tale! Imi pare rau ca nu am momentan inspiratie si ma alatur, tot imi propun de o vreme sa o fac, dar in weekendul asta parca sunt goala. Happy weekend, Elly!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si totusi mi-a venit mie o idee, asa ca m-am alaturat povestilor tale de weekend.

      Delete
    2. Nu e obligatoriu sa participi :) La mine nimic nu e obligatoriu. Totul e din placere. :)

      Delete
    3. Na, ca am uitat :) Multam pentru participare! Weekend placut...ca inca mai este :)

      Delete
  9. Umor...negru, pentru cine are de-a face cu nenorocirile din spitale. Să fim cu toţi sănătoşi şi să râdem de incompetenţii de acolo.

    Weekend frumos, dragă Elly! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cam negru. Am cam exagerat dar am vrut sa va amuz. Cred ca am si speriat pe cativa dintre voi, din pacate. Cazuri ca acestea sunt doar exceptii, sistemul se chinuie din mai multe motive. Eu imi doresc sa se redreseze cat mai repede.
      Multumesc, Alex!

      Delete
  10. rasu-plansu' cu sistemul sanitar....
    Weekendul sa-ti fie frumos :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Situatia nu-i chiar atat de neagra dar nici roz. Merci, Mona! La fel! :)

      Delete
  11. Hahaha, bune glumele :-) Peste tot sist. sanitar este cu jale. La voi se moare din lipsa banilor pe care trebuie så-i inghesui prin buzunarele doctorilor, iar aici mori cu banii in buzunar, din lipsa doctorilor :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Credeam ca la voi e altceva. In ideea de mai bine. Deci medicii de aici au sanse mari sa se realizeze la voi :)

      Delete
  12. Mai devrema sau mai tarzu cred ca toti o sa ne zbatem la autopsie!:)
    Sa vezi ce frumos se vede de dincoace de gard...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sper sa nu ajungem cu totii la autopsie. Ar fi grav. ;)
      Daca tu, care esti din sistem, spui asta...iti acord credit :)

      Delete
  13. Doamne, Elly, dar ilustreaza perfect tarele unui sistem pe patul de moarte ....Cat am mai ras.... Cat despre ultima gluma....cea cu stomatologul ....si eu trebuie sa merg, asa ca nu mai rad ...cine stie ce imi gaseste si mie :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trebuie sa mergi la stomatolog, e una dintre vizitele ce nu trebuie amanate. Daca trebuie sa mergi inseamna ca te astepti sa gaseasca ceva. Doar nu te duci in vizita de curtoazie :)

      Delete
  14. Foarte haioase, mai ales cel cu autopsia. :)) Şi când te gândeşti că unele sunt inspirate din realitate...
    Weekend frumos!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cel cu autopsia cred ca si mie imi place tot cel mai mult :)
      Multumesc, Alexandra!

      Delete
  15. Pe unele le știam și eu, singurele cu doctori! Nu îmi mai vine nimic în minte!:)
    Pup! Weekend minunat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mi-e greu sa cred. La varsta ta habar nu aveam de asemenea glume :) Nu prea inteleg: ce sa-ti vina in minte?

      Delete
  16. M-am înscris cu întârziere, cu toate că am postat la prima oră, dar abia acum am ajuns acasă, gata, avem toate rezultatele la examene și media e foarte mare! :)
    Elly dragă, glumele sunt grozave și nici nu mă interesează acum altceva, fiind binedispusă și la noi în casă fiind o atmosferă faină, de chef! ;)
    Te pup, seară frumoasă și numai bine! Happy weekend! :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. A fost bine, n-a fost asa mare intarziere :) Eu deja te vizitasem dar am fost toata ziua pe fuga si uitasem sa te intreb daca sa te inscriu eu.
      Mirela, tin sa te felicit si aici pentru rezultatele excelente obtinute de Enya! Meritati toate laudele, ea pentru munca ei sustinuta si voi, ca parinti, pentru sprijinul oferit.
      Te pup si eu! :)

      Delete
  17. Excelente! :))
    O seara minunata draga Elly!

    ReplyDelete
  18. Te salut elly!
    Foarte comice glumele!
    Trăiască Domnul Caragiale!
    Se poate spune ca sistemul de sănătate e sublim dar lipsește cu desăvărsire ,să fi trait Caragiale trei vieti și tot nu apuca epuizeze subiectele din viața noastră!
    O seară frumoasă!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu siguranta Caragiale gasea subiecte cu duiumul.
      Multumesc, Sorin!

      Delete
  19. Foarte reusite glumele, doar ca uneori am dat din ras in plans. Chiar ieri auzeam la tv cazul unui copilas care a ramas cu mana paralizata in urma unei interventii, iar medicul nu e la prima abatere. Numai bolnav sa nu fii in ziua de azi. :((
    Weekend frumos in continuare, Elly. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Despre reusite din astea vorbesc si eu aici :( Din pacate nu ne permitem nici din punct de vedere financiar sa fim bolnavi :((
      Merci, Nice! La fel!

      Delete
  20. Glumele sunt bune dar adevarul despre sistemul sanitar de la noi este trist. Sa te fereasca D-zeu sa te imbolnavesti....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, mai bine sa nu ne imbolnavim. Multumesc.

      Delete
  21. Gata! M-am înscris! :))
    Misiune îndeplinita! :)))
    Duminica faina Elly draga!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minnie, nu era obligatoriu dar ma bucur nespus ca ai facut eforturi si mai ales ca ti-a facut placere sa participi :) Merci, draga mea!

      Delete
  22. Mult adevar in bancurile astea!
    Trebuie sa recunosc ca m-am si amuzat copios...:))
    Zi faina, Elly!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca te-ai amuzat. Asta a fost si scopul. Acum ca mai exista si situatii asemanatoare...de fapt orice asemanare cu realitatea e pur si simplu intamplatoare :)
      Merci, Geanina! La fel!

      Delete
  23. Foarte bune bancurile dar... facem ca de obicei haz de necaz...
    Hai sa propunem o lege: TOATA LUMEA SA PLATEASCA ASIGURARI DE SANATATE!
    Fara coasigurati, fara asistati si alte smecherii, care cheltuie banii celor care platesc de ani buni si nu pot primi un Algocalmin fara programare, reteta si bani.
    Stiti vreo firma de asigurari care va asigura ceva GRATIS? ...fara sa contribuiti cu nimic?
    ...nu prea merge sa contribuie 6 milioane si sa se serveasca, din gramada, 22 milione...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mai intai, bine ai venit pe blog! :)
      S-ar putea sa vorbesti din punctul de vedere al celui ca are un venit cat de cat. Cine nu are niciun venit nu are cum plati asigurari fiindca nu are din ce. Si sunt foarte multi oameni fara. Oameni care nu au servicii nu pentru ca nu vor ci pentru ca nu sunt. Asta in afara de cei care nu vor sa munceasca deloc caci exista si din acestia. Despre firmele de asigurari nu vreau sa vorbesc fiindca stiu prea multe despre ele...

      Delete
    2. Vorbesc din punctul de vedere al celui care contribuie gras de un sfert de secol si n-am luat gratis nici macar medicamentele copiilor cand erau mici (daca stranutau dupa 15 ale lunii, ciuciu medicamente gratuite). Dar cei care nu se mai opresc din facut copii, erau prezenti la medicul de familie, la fiecare inceput de luna si-si "ridicau" retetele fie ca aveau nevoie, fie ca nu.
      Si din motive de sport(fotbal), de-a lungul anilor, am fost abonati la Pediatrie cu cot spart, entorse sau luxatii la glezne, degete, mana, plus o fractura de piramida nazala, ramasa cu deviatie de sept si reoperata dupa un an pentru corectare. SI DE FIECARE DATA AM "COTIZAT"
      De ce??? pentru ca banii de salarii si de conditii decente in spitale se duc pe asistenta gratuita...
      Ati fost vre-o data la cantina primariei sa vedeti ce vlajgani de "asistati sociali" vin sa-si ridice produsele gratuite alocate lunar??? La munca in folosul comunitatii nu-i vezi niciodata, oare unde o presteaza???

      Delete
  24. Da totul merge perfect in acel domeniu, pentru personalul sanitar. :) HW!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu e chiar asa. Nu prea avem de ce-i invidia... totusi.
      Multumesc!

      Delete
  25. Oare de ce bncurile si anecdotele acestea legatele de proasta funtionare a sistemului sanitar, nu le dau de gandit deloc celor in cauza? Mie nu mi-a venit sa rad pentru ca, dincolo de comicul lor e cruda realitate.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poate ca nici nu vor sa le citeasca. Sau poate ca da dar cred ca lucrurile au ajuns in stadiul in care sunt mai complexe decat par. Adica rezolvarea nu-i chiar floare la ureche pe moment. Daca le citim la modul cat de cat serios, ai dreptate, nu prea e de ras. Merci, Gabriela!

      Delete
  26. multumesc mult pentru clipele vesele oferite aici pe pagina ta :))
    Pupici si multumiri pentru inscrieri si frumoasele comentarii pe care mi le-ai adresat. Saptamâna viitoare, de acasa, ma voi revansa.
    Acum, a mai ramas o saptamana de soare, mare, vreme superba, relaxare si f. f. putin internet ;)
    imbratisari :-*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pentru putin, Carmen. Sa ai in continuare o vacanta frumoasa!
      Multumesc. :)

      Delete
  27. Vai, dar ce bine ai punctat. Eu fac parte dintre cei lasi, caci mi-e frica sa nu ma duc la medic pentru o problema si sa ma intorc acasa cu un buchet de probleme.
    Ieri n-am apucat sa las vreun comentariu, desi ma manca limba si degetele sa-l scriu. am ramas fara conexiune pana azi la pranz. Probleme tehnice de la operator, fix cand ti-e lumea mai draga.
    Te imbratisez cu drag si iti doresc o seara linistita!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am incercat. Daca am si reusit sa aduc in atentie aceste probleme si situatii, scopul e atins. Cu conexiunea, dupa cum ai vazut, am si eu probleme. In mod normal acum eu n-as avea conexiune dar am gasit o solutie... Abia maine vine o echipa sa remedieze defectiunea. Stiu, pare ca vorbesc aiurea...dar nu ma mai apuc sa povestesc. Bine ca am desi tot pica...
      Te imbratisez si eu, Tina! :)

      Delete
  28. Mi-am permis, pe blogul meu, niste comentarii despre aceasta postare; sper sa nu fie ci banat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mi-a placut postarea. Un fel de mica bijuterie. Multumesc. :)

      Delete
  29. :))) foarte amuzante glumitele!
    Te pup Elly! Sa ai o saptamana frumoasa si vesela!

    ReplyDelete
  30. Uneori imi dau seama ca un Dr. House nu ar strica sistemului.....

    ReplyDelete
  31. Vorba aia: oricât de beteagă eşti, important e să fii ... sănătoasă!

    ReplyDelete
  32. Am atatea cuvinte bune de spus despre medici incat cred ca o sa ma imbolnavesc daca spun ceva.

    ReplyDelete
  33. Aoleu, Elly! Imi este groaza de spartul ghinionului! Dupa ce auzi zilnic despre atatea erori medicale, ajungi sa crezi ca este posibil ca intr-o zi sa se intample ca in bancuri. Par absurde la prima vedere, numai ca multe dintre glume chiar se poate sa fie inspirate din cazuri reale.

    ReplyDelete