Thursday, June 6, 2013

Ca la militărie - Ordine și disciplină


            Prin grădina mea...acum câteva zile            


O parte din legumele din grădină. Acum câteva zile, când totul era gata, le-am "tras în poză". Așa, ca să mă laud. Doar puțin ;)

Ardei, vinete și țelină

Roșii

Castraveți

Roșii și castraveți

Doar lui Pufi nu-i place ordinea și disciplina :))
Cățelul meu n-are niciodată stare. Când e în grădină vrea in cealaltă curte, când e în curte vrea în grădină...

Aici era nemulțumit că puii erau în curtea lor iar el era "arestat" împreună cu noi, în grădină...
De fapt el și-ar dori să nu existe porți. Ca noi toți, de altfel... :)


30 comments:

  1. Îmi place grădina ta: ordine și frumusețe! Atâta verde! Iar Pufi al tău seamană cu cel al mamei, care stă tot la casă. Al mamei vrea tot timpul hârjoneală :)))

    Pupici mulți, Elly!

    PS: Să ne arăți și recolta cum va fi ... tot prin poze. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acum totul e foarte frumos si inca n-au crescut toate. Ardeii sunt relativ de curand pusi. Ordinea imi apartine, eu sunt peisagistul gradinii :))
      Asa sunt toti cateii acestia micuti. N-au stare.
      Va arat, la timpul potrivit. Tot prin foto, desigur :)
      Te pup, draga mea!

      Delete
  2. Ce gradina faina ai!!! Se pare ca o sa ai o recolta bogata!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, e frumoasa :) Daca nu va fi foarte seceta si nu vor fi manite...da :)
      Multumesc!

      Delete
  3. Tare faina gradina ta!
    Zau daca nu mi-ar place sa stiu cate ceva din taina gradinaritului. Adica, asa afoana nu sunt, dar cred ca vremea de aici creaza disconfortul!
    Te pup draga mea, o zi faina!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aveti vremea mult mai racoroasa, nu e timp suficient pentru a face gradinarit. Sunt convinsa ca ai face minuni. :)
      Merci, Minnie!

      Delete
  4. Tare frumoasa gradina ta! Ce rosii frumoase ai (nitica invidie aici, ale mele sunt cam necajite ... sper sa-si revina)
    Spor la lucru si productie buna!
    O zi frumoasa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci, Blue. E frumoasa...asa este. Deocamdata. Cine stie ce ne ofera vremea...la surprize neplacute ma refer. :)

      Delete
  5. recolta bogata sa ai ! si are dreptate cutu ' :)

    ReplyDelete
  6. uite domle, doamna priceputa la gradinarit! curat, fara firicel de buruiana :)))
    ai sa vezi ce recolta faina o sa ai!
    Pufiiii!zii lui Pufi sa se uite la mine :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca le-ai vedea acum, dupa ploile astea :))
      Sunt invadate. Si nici nu putem sa le smulgem pentru ca prea umed.
      Pufi e curios, vrea s-o cunoasca pe Indah ;)

      Delete
  7. Ai o gradina foarte frumos aranjata si foarte ingrijita!! NIci flocoseniei mele nu prea ii place prin gradina...nu'i place in sensul ca i se pare dezordine...si aduna furtunele de irigatie din solar, de ce sa stea ele intinse pe randuri, mai bine la gramada, florile le rupe de la jumatate pe cele care nu'i plac...este o adevarata gospodina si ea:)) vrea oridine :))

    ReplyDelete
  8. wow, da stiu ca munciti, nu gluma! cine-i harnic si munceste, are tot ce vrea ;) Stiu din proprie experienta ca munca în gradina destinde. Câteodata, nu-mi mai pot indrepta salele, dar... gandurile-mi sunt aerisite :)) Noi avem doar flori si gazon, legume si fructe cumparam.
    Felicitari si tie si mamei si lui Pufi :))
    O zi minunata iti doresc!

    ReplyDelete
  9. Au atata gust fructele si legumele crescute in gradina proprie, incat aproape ca as vrea sa ma mut la tara. Numai ca pentru mine e suficient ca parintii au de toate si ne umplu genti mari cu de toate, atunci cand venim in vizita.
    Cum sa-i placa portile lui Pufi, daca ii place sa stea sub leustean...
    Bravo pentru asa gradina minunata, eu as fi tare mandra de ea, cred ca si tu esti.
    O seara frumoasa sa ai, draga mea!

    ReplyDelete
  10. uaaaau! arata intr-un mare fel! esti tare priceputa! ca fain! sa-ti faci salata din leguma curate, fara chimicale...e deja un lux! ce-mi place! :)
    si pomi fructiferi? :)

    ReplyDelete
  11. Chiar daca ni l-ai aratat doar de la spate, imi place mult catelusul tau, Elly, i se potriveste numele. :D Pufi e...pufos. Ador catelusii de genu'. :D
    Vad ca ai o gradina impecabila, cam toate legumele importante sunt plantate. Acum inteleg mai bine de ce ziceai tu ca e mult de munca. Dar si rezultatele sunt...gustoase si sanatoase. :D

    ReplyDelete
  12. Chiar dacă Pufi e nemulţumit, grădina este foarte faină şi aveţi totul sănătos şi bio :)

    ReplyDelete
  13. Constat că n-ai cultivat căpşuni, singura recoltă care mă putea atrage.
    Ştii ce uşor e să distrugi ordinea cazonă din grădina ta? Pufi ştie, da-i cuminte.

    ReplyDelete
  14. Militărie curată! Eu am hoinărit azi cu Enya să căutăm poșetă asortată pentru petrecerea de clasa a VIII-a, ah, mă simt cam leneșă văzând cât ai muncit... Apreciez mult hărnicia ta și uite ce bine că nu trebuie să mergi la piață, ai totul proaspăt și bio. Păcat că nu locuim mai aproape una de alta, aș fi clientul tău, în caz că ai avea surplus. Pufi e minunat! Vă pupăm! :)

    ReplyDelete
  15. Şiruri de "tranşee" mai ceva ca la Verdun.Aliniere perfectă ca pentru un concet de coarde bine întinse.Totul e perfect, dar numai "arhitectul peisagist" ştie de câtă trudă a avut parte pentru un bun rezultat.Francezii (aceia cu castelele de pe Loara) ar denumi zona "le jardin potager", că tot citirăm acum despre Castelul Huniazilor.Să dea Domnul o recoltă bună !
    P.S. Căţeluşul e vesel, şi cred că el a şi lătrat (de pe tuşă !) câte un..."hei...rup" ! :)))

    ReplyDelete
  16. La o asa aliniere,sigur roadele nu se vor lasa asteptate.
    Multa si frumoasa munca ati depus sa iasa asa un rezultat!
    Stiu eu!:))
    Zilele trecute priveam si eu "transeele' din gradina mea.A fost prea frig pe la noi si tare s-au mai "ingrijirat" plantutele,dar sper totusi sa-si revina.
    Si Labus are aceeasi dilema cu Pufi.Pentru ce sunt facute usile?:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deocamdata totul arata bine si acum toate sunt cu mult mai mari deja.
      Speram si noi sa fie buna recolta. Stiu ca stii :) Merci, Angi!

      Delete
  17. Foarte bine aranjatå grådina :-), dar Puffi al tåu poate are ADHD de nu-si gåseste locul :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu are nimic, e un catelus plin de viata si foarte simpatic :)) De obicei, pana acum o luna, acea poarta statea deschisa si el alerga peste tot. Acum in curtea aceea sunt niste puisori si nu mai poate face asta... :(
      Merci, Ella!

      Delete
  18. Nu stiu de unde ai atata energie, sa mergi si la munca, sa ai grija de o asemenea gradina si sa fii atat de activa in blogosfera! Nu pot decat sa te invidiez si sa te felicit!
    Ba mie imi place ca exista porti. Nu cred ca m-as simti prea confortabil stiind ca oricine are acces oricand in spatiul meu. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vienela...ai mai pierdut din informatie. Sunt tot acasa, am renuntat la acel job. Era ceva despre care nu mai are sens as vorbesc. Pot spune doar un cuvant: inuman.
      Ei...despre porti vorbeam asa, oarecum la modul metaforic :)
      Multumesc.

      Delete
  19. E clar, sînt total pe dinafară la grădinărit! Faţă de ce văd aici, cele 11 cuiburi de roşii ale mele care-au supravieţuit grindinei şi îngropării de comori pisiceşti sînt joacă de copii. Oricum sînt prea mici, abia de-au început să crească, cu chiu cu vai.

    Partea şi mai proastă e că anul ăsta e extrem de nefast pentru pomii fructiferi - vişinii au doar cîteva vişine, piersicii la fel, mărul nici nu se vede iar corcoduşii (care ocupă spaţiul degeaba doar ca ancore pentru antenele de porumbei pe care mi-e teamă să le dau jos) şi-au vărsat rodul pe jos în mare parte. Doar gutuiul vecinului e încărcat de rod.

    Pe de cealaltă parte, azi-dimineaţă am cules şi înfulecat o mînă de zmeură mare, care a început deja să se coacă. Mai am vreo două pîlcuri care se coc ceva mai tîrziu.

    Cred c-o să am nevoie de ceva sfaturi zdravene, în caz că nu renunţ definitiv la tentativa de-a deveni gospodar. Dar ar fi păcat de grădiniţa asta... Felicitări vouă pentru efort şi dedicaţie, a ieşit nemaipomenit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Eu stiu ce sa zic? Dar daca tu insuti o spui... :)
      Mie imi place ordinea asa ca sunt si peisagistul gradinii, ca sa zic asa :)
      La mine se pare ca e putin un alt Dumnezeu. Visinii au ceva fructe, merele la fel, sunt destule, iar corcodusii...deja imi fac planuri cum va fi la culesul lor, caci am destui. Chiar daca au avut ei si recolte mai mari :)
      Sfaturi poate ca as fi in masura sa mai dau daca mi se cer :) As fi bucuroasa sa le pot oferi.
      Multumesc mult pentru aprecieri.
      Dar tu...ai renuntat la a scrie pe blog? Cand am intrat, acum cateva zile... cam asa parea...

      Delete
  20. Cand am vazut gradina ta m-am inverzit de invidie si ma straduiesc sa fie una prieteneasca, dar nu sunt sigura daca imi reuseste...Am arata si consortului pozele, asa, ca sa nu ma inverzesc singura in casa.
    Elly, dar tu ai acolo un mic colt de rai!! Daca as avea asa ceva cred ca as scrie poezii despre cartofi in fiecare zi, epopeea vinetelor tot la o saptamana si mi-as pune un scaun micut fix in mijlocul brazdelor, ca sa imi fac loc de baut cafeaua!!

    ReplyDelete