Thursday, August 9, 2012

Epke Zonderland - Băiatul de aur de la bara fixă

  
Epke Zonderland
Jocurile Olimpice, Londra, 2012. Gimnastica. Finalele pe aparate de marti, 7 august, la feminin, ne-au lasat un gust mai mult amar. Pe de-o parte a contribuit la asta contestatia americancei Raisman, la barna, fapt ce a dus la pierderea medaliei de bronz ce parea a apartine Catalinei Ponor. Pe de alta parte, ratarea din finala de la sol a Sandrei Izbasa, chiar pe final de exercitiu, a fost un alt moment care pe mine si pe altii ne-a intristat. Totusi, gimnastica feminina romaneasca a castigat ieri o foarte pretioasa medalie de argint, prin Catalina Ponor, dupa un exercitiu cu o executie aproape perfecta, la sol. 

Marti am urmarit si o finala pe aparate la gimnastica masculina, cea de la bara fixa.
Dintre toate aparatele din gimnastica masculina, bara fixa este, de departe, cel mai spectaculos. Viteza extraordinara cu care se pot succeda elementele, gradul de dificultate care poate fi foarte mare, talentul gimnastilor, inclusiv personalitatea acestora, care se reflecta in executie, toate sunt ingrediente ce fac ca acest aparat sa fie extraordinar. 
Finala a inceput in forta, si lucru destul de rar, calitatea evolutiilor a crescut progresiv, pe masura ce concursul avansa. Astfel ca, dupa germanul Fabian Hambüchen, care credeam ca a facut cel mai bun exercitiu posibil, fiind notat cu 16,400, a urmat un olandez. Despre care, va marturisesc, nu stiam mai nimic, decat ca-i mai auzisem numele, fara sa-l urmaresc evoluand la vreun aparat. In prezentare am aflat cum ca era de doua ori vicecampion mondial la bara fixa. 
Supranumit "Olandezul zburator", Epke Zonderland, in varsta de 26 de ani, a demonstrat ca-si merita din plin supranumele, caci a "zburat" pe bara fixa. Facand desprinderi dupa desprinderi, rotatii periculoase prin aer, intoarceri care mai de care mai dificile, a reusit si o aterizare aproape de perfectiune. Si totul intr-o viteza ametitoare. Am ramas cu gura cascata. Cum a ramas toata sala si cum au cam ramas si arbitrii. Care i-au acordat o nota foarte mare, 16,533, mult peste Fabian Hambüchen, care a trebuit sa se multumeasca cu argintul. 
Pe langa talentul extraordinar, olandezul Epke Zonderland este o persoana fermecatoare, cu un zambet placut, aproape nelipsit de pe chip. Filmul evolutiei sale din finala la bara fixa si galeria de fotografii va vor convinge de spusele mele.













29 comments:

  1. A facut spectacol olandezul, pe drept cuvant poreclit zburator. Fantastica executie, merita aurul si aplauzele rivalilor la scena deschisa. Mi-ar fi placut sa fi prins finala in direct.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna dimineata, Nice!
      A fost fantastica toata finala la bara fixa! Eu am ramas foarte impresionata, pentru ca evolutii atat de bune, una dupa alta, rar se pot vedea, fara nicio ratare a niciunuia dintre cei 8 finalisti. Am lasat sa treaca o zi, crezand ca era doar o impresie trecatoare. Cum n-a fost...mi-am zis ca nu-i rau sa scriu despre el. Pentru cine n-a vazut. :)
      Deci ti-a placut.

      Delete
  2. 'neata! Aha, dupa cum vad îti place olandezul meu..... Martia viitoare îi asteata Beatrix la palat pe toti astia cu medalii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mai intai, bun venit pe blogul meu! :)
      Locuiesti in Olanda :) Interesant.
      E si normal sa-i cheme la palat. Cred ca va fi un eveniment.
      Mi-a placut foarte mult cum a lucrat si cum zambeste.

      Delete
  3. neata, neata!
    bunutz, bunutz olandezul!! iar exercitiul a fost...wow! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) Cred ca primul impuls a fost sa scrii "vero" da' nu se prea incadra in peisajul cu mori de vant si lalele ;)

      Delete
  4. Frumoase imagini, uite ce face sportul dintr-un băiat de ...aur!
    E excepțional Epke, mă săturasem de japonezi și chinezi, asta este!
    Te pup, felicitări ție și lui Epke Zonderland, un zburător talentat, curajos și frumos! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deci faptul ca am semnalat o "schimbare de peisaj" e binevenit ;)
      Merci, Mirela! :)

      Delete
  5. L-am vazut. L-am vazuuut!!!
    E mortal! :))) ... e super tare baiatul asta. I-am vazut prestatia din finala, chiar merita primul loc pe podium. Bravo lui!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acu' foarte serios. Chiar a meritat, a facut un exercitiu exceptional si nimeni nu poate contesta asta. Restul e doar un bonus :)

      Delete
  6. Si frumusel si talentat, eu l-as lua acasa , sa-mi fac medalion si cercei din medalia lui si nici nu prea are cine tunde iarba si aduna fructele din pomi:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. E bine ca mai ai fructe in pomi. Pe aici nu mai e nimic :(
      Sa vorbim cu Minnie, poate pune o vorba buna. Cica e de-al ei ;)

      Delete
  7. OOO, da, asa mai merge
    Desi mie nu-mi plac blonzii, pe-asta l-as lasa sa-mi aseze tziglele pe casa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei, eu l-am arvunit prima!ce daca-i blond? noaptea toate pisicile sunt negre:))

      Delete
    2. Pai cred ca la tine ar prefera sa vina ca-i mai usor sa tunda iarba si sa culeaga fructe decat sa aseze tziglele care si asa, nu-s toate ...acasa :)))

      Delete
    3. Hapi, eu cred ca treaba cu iarba si fructele e asa, pentru derutarea adversarului. Cine culege fructe noaptea? :))

      Delete
    4. La mine i-ar fi si mai usor, ca nu am decat doua covoare de batut si sunt gata aspirate. :)) Cred ca am si un tub de vopsea prin casa, asa ca nu va mai fi blond in curand. :))
      Mie cel mai mult imi plac exercitiile la inele.

      Delete
    5. :)) Nu cred eu ca baiatul asta s-a antrenat cel putin 15 ani ca sa culeaga fructe, sa bata covoare, sa tunda iarba si sa puna tigle :))
      Mai bine va prefaceti bolnavioare. E student la medicina ;)

      Delete
    6. A, nu, multumesc. Este prea blond. :))

      Delete
  8. ce figura luminoasa are! cred ca si firea lui e vesela. Exceptional tânarul olandez, care zau ca nu-si arata vârsta - pare un pustan.
    Frumos articol Elly! nici eu nu stiam nimic despre "olandezul zburator" multumesc pentru frumosul profil biografic.
    -------------------------------------------------
    PS: deoarece sunt plecata pâna marti si nu am acces la internet, te rog sa ma încsrii la Happy Weekend, am programat o postare pentru 10.08.2012 ora 8:00. Ma voi revansa! ;) Multumesc. Un weekend minunat îti doresc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Carmen, asa-mi pare si mie. Lumina aceea i-o da zambetul despre care vorbesc in articol.
      Multumesc si ma bucur ca ti-a placut.
      _____________
      P.S. - E ca si rezolvat. Voi avea grija. Distractie placuta!

      Delete
  9. Tu, fata, eu cred ca esti indragostita! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa se vede de la tine :))
      Lasa ca ieri dupa-amiaza am scris despre un alt sport si un alt tip. Sa vedem ce mai ai de spus ;)

      Delete
  10. M-a întristat mult ghinionul fetelor noastre, dar m-am bucurat că au reuşit să culeagă şi medalii. La asemenea competiţii, fiecare aspect contează şi tare uşor pot interveni factori defavorabili.

    Mi-a plăcut tare mult "olandezul zburător". Este un gimnast foarte talentat şi simpatic foc cu zâmbetul lui jovial. Iar exerciţiul la bară fixă a fost deosebit. Şi mie îmi place mult acest aparat, deşi...cele mai urâte căzături la bară le-am văzut.

    O zi frumoasă! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cum sa nu te intristeze? Si toate zvonurile care s-au auzit dupa terminarea ultimei finale. Eu am si plans din cauza asta.
      Da, ai dreptate intrutotul. Insa anul acesta, finala de la bara fixa n-a avut nicio ratare, ceea ce a fost exceptional. Spectacolul a fost la nivel maxim.
      Merci, Alex. La fel!

      Delete
  11. Frumos si talentat olandezul ! Pare foarte modest si mereu cu zambetul pe buze!
    Multumesc pentru completarea informatiilor !
    O zi buna!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca articolul a placut. Eu am fost impresionata mai intai de evolutia sa. Abia apoi de zambetul fermecator.
      O zi placuta si tie!

      Delete