Thursday, December 13, 2012

Maia sau Bucuria de a (se) dărui


Își schimbă ciorapii... Cu gesturi atât de firești. Mai nefiresc este că îi schimbă aiurea,  unul roșu, unul mov... fapt ce dă de gândit.
Dintr-o gramadă multicoloră și total alandala își schimbă de câteva ori chiar hainele, sub privirile noastre uluite, cu o grație desăvârșită și cu o naturalețe pe care nici în viața de zi cu zi nu o avem majoritatea celor ce privim.
Vorbește când șoptit, când strigat. Uneori e ca o fetiță neajutorată. E agresată, violentată... e suferindă. Temătoare, cu mințile aproape rătăcite și abia atunci înțeleg metafora ciorapilor. Ne cere parerea, știe că multe în viața ei, de femeie însingurată, nu funcționează. Dansează... plânge...râde...se prăbușește. Se scutură și se ridică, se agită...aleargă și din
nou dansează...
Și mai ales vorbește...se mărturisește nouă. Sau vorbește la pantof. Nu, nu am tastat greșit. Vorbește la un pantof roșu cu firescul cu care poți vorbi doar la receptorul telefonului. Sau cântă cu o voce puternică, superbă. O voce ca din lumea cabaretului. Pe ritmuri la fel de superbe, de jazz.
Iar noi...cu ochi avizi, remarcând și înțelegând unele detalii abia după ce au devenit trecut, privim muți, cu o admirație perfectă,  profundă. Privim fermecați. 
N-am să-i uit zâmbetul de la final, n-am să-i uit finețea și delicatețea, n-am să-i uit bucuria luminoasă din priviri. Bucuria că reușise încă o dată să se dăruiască. Reușise să ne subjuge, așa cum numai o adevarată stea reușeste.

Ceea ce v-am povestit nu e un vis, nu e o poveste. Este ceea ce am văzut și stările prin care am trecut la vizionarea superbei piese a lui Dario Fo, "O femeie singură", un one women show, care a avut-o ca protagonistă pe Maia Morgenstern.
Primul și de fapt singurul spectacol în care am avut privilegiul de o vedea live.

Rol în care am imortalizat-o cu ceea ce am avut atunci la îndemână, un mic telefon, cu foarte slabe performanțe foto. Aceste imagini sunt însă extrem de prețioase pentru mine, mai ales că scene din acest spectacol sunt foarte puține și pe net.

Maia Morgenstern în "O femeie singură" de Dario Fo

Cu flamboaianţa sa, cu un nume parcă predestinat (Morgenstern), a cucerit aproape tot ceea ce se putea cuceri în plan mondial, venind dintr-un spațiu pentru mulți anonim. Toate acestea cu arta sa, cu grația pe care o aminteam, cu frumusețea specială și cu inteligența sclipitoare ce se relevă chiar și atunci când rostește doar două fraze într-un interviu aparent anost care mai niciodată nu-i este croit pe măsură. 
Afișul evenimentului
Desigur, este vorba despre Maia Morgenstern. O adevărată stea. A noastră, a României. Care grație acestui minunat talent pe care-l emană prin fiecare por, a pasiunii de a dărui, a fost aleasă drept mesager al nostru, al romanilor și României să promoveze proiectul "The Art of Dar".

V-am vorbit, nu demult, despre minunatul proiect "The Art of Dar". Proiectul își propune să promoveze arta și meșteșugurile Transilvaniei în lume.
Chiar dacă nu am câștigat unul dintre minunatele 1001 de opere de artă, cu miere sau gem, ceva tot mi s-a trimis în dar acum o săptămână, fapt pentru care mulțumesc celor ce știu a dărui cu atâta generozitate.

Pe 22 octombrie 2012, ca invitat special, Maia Morgenstern deschidea "The Art of Dar 2012". 
Campania continuă cu un eveniment excepțional, numit “Arta oferita-n DAR” ce va avea loc sâmbătă, pe 15 decembrie, ora 19, la Teatrul Evreiesc de Stat din București.

Așa cum ne-a obișnuit, în cadrul acestui eveniment, Maia Morgestern dăruiește. Ne dăruiește, așa cum atat de bine știe s-o facă, o fărâmă din talentul său, într-un regal actoricesc, în piesa ”Jocul Regilor” de Pavel Kohout, în regia lui Felix Alexa. 
”Jocul Regilor” este, ca o coincidență, tot povestea tulburătoare a unei femei.

Pentru toate motivele de mai sus îmi doresc să particip la acest eveniment special. Pentru doamna Maia  Morgenstern și pentru că am sprijinit, cât am putut, proiectul "The Art of Dar".
Chiar dacă pentru asta trebuie să vin în București de la o oarecare distanță.

Daca întârzii câteva minute...așteptați-mă! Evenimentul atât de special, numit “Arta oferită-n DAR”, doresc să ma aibă și pe mine în public.



20 comments:

  1. Remarcabila actrita..Desi nu am avut norocul sa o vad pe scena, rolurile din filme mi-au ramas in minte...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca ai vreodata ocazia s-o vezi pe scena, n-o irosi! Vei vedea ca am dreptate.

      Delete
  2. Da, este o actriţă fenomenală.

    ReplyDelete
  3. Maia e un fel de Florin Piersic feminin... Aceeaşi capacitate de a impresiona prin sensibilitate extremă. Froarte frumos ai descris-o.
    Drum bun Sâmbătă!!! Să ajungi cu bine în Bucuresti! Şi mai ales, vizionare plăcută!


    P.S.: Pozele sunt perfecte aşa...într-un oarecare blur, cauzat de un webcam neperformant. Adăugând la asta şi faptul că în cadru apar capetele celor din faţa ta, oferă o şi mai frumoasă senzaţie de "stat în sală" privitorului... Superb!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am scris doar ceea ce-am simtit atunci cand am vazut-o pe scena. E uriasa. Si cred ca orice alt cuvant este de prisos.
      Pozele...daca ai sti cat ma regretat ca n-am avut celalalt telefon la mine! Face fotografii excelente...din pacate bateria era terminata (cam cum o are de obicei) si l-am pedepsit lasandu-l acasa. Aparat foto nu puteam folosi, mi s-ar fi parut o impietate. Am facut ce am putut cu acel mic telefon. Daca zici ca e OK, chiar mai mult de atat, eu ma bucur.
      Multumesc pentru urare :)


      Delete
  4. cred ca am vazut spectacolul prin 2009...Maia este exceptionala in acest rol si Mircea Rusu face la randul lui un rol foarte bun...
    o sa te cucereasca farmecul acestei piese de teatru,nu ma indoiesc de asta :)
    astept sa ne povestesti cum a fost :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, e un spectacol pus in scena in 2008. Sunt convinsa ce e exceptionala in rol. Dar este altfel in vreun rol? Si Mircea Rusu imi place foarte mult, e un actor excelent. Ei au jucat mult impreuna si joaca...
      Va tin la curent.

      Delete
  5. incearca si tu sa nu intazii! :)cu siguranta or sa te astepte...:P
    Maia...incredibila intotdeuna.
    pop!

    ReplyDelete
  6. Te-ai implicat mult si frumos in The Art of Dar, asa ca iti doresc din tot sufletul sa ajungi la Bucuresti :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu stii ca e asa...stiu si eu. Iti multumesc pentru sprijin.
      Dar banuiesc ca ai vazut deja...

      Delete
  7. Mie nu îmi place absolut de loc de ea! Seurry!
    pupici!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minnie, fugi, ca or sa dea cu pietre! Noroc ca fug si eu in spatele tau, te acopar!:))Nici eu nu-s fan!

      Delete
  8. Femeia asta este o actita superba si isi cunoaste atat de bine meseria, se muleaza atat de bine pe un text, incat nu stii daca e real sau inchipuit. Stiu si eu senzatiile de care vorbesti. Am trait emotii asemanatoare la multe din filmele ei si de asta imi place atat de mult. O zi frumoasa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce mai faci? Era sa te dau disparuta :))
      Da, ai inteles exact ceea ce am scris in text. Ma bucur enorm. Te pup!

      Delete
  9. Asta-i sansa noastra, sa promovam afara ce avem mai valoros, si avem, slava Domnului!

    ReplyDelete
  10. Mi-a placut Maia mult timp, dar dupa ce am vazut videoclipul cu cerceii, parca mi-a mai taiat din elan. Este o actrita buna, nu pot sa contesc, mai ales daca o compar cu celelalte.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vienela, nu stiu daca ai vazut-o pe viu pe Maia. Reclama aceea mi se pare excelent jucata, e dureroasa, e expresiva...nimeni nu putea s-o faca mai bine. Intotdeauna insa parerile sunt impartite, deci orice parere e OK. :)

      Delete