Sunday, December 16, 2012

Rudolph este ren sau urs polar?


Știți cine este Rudolph? După nume s-ar zice că este un ren al lui Moș Crăciun. După fotografia de la profil, căci are si un blog, (sub licența lui Moș Crăciun), Rudolph s-ar părea că e urs polar. După comentariile pe care le lasă în blogosferă și pentru care este deja faimos, nu s-ar mai zice nici una, nici alta. Ren sau urs polar, până la urmă nu contează cum arată Rudolph, important este că, pe lângă comentariile-fluviu, în ultima vreme îl pasionează lepșele. Să le creeze și să-i cadorisească cu ele pe unii și pe alții. Așa a pățit, de ceva vreme, Vienela. La rândul ei, Vienela s-a gândit să ne fericească pe alți câțiva, printre care și pe mine. Probabil c-am rămas codașă la rezolvat leapșa. Vienela știe că nu-mi plac lepșele așa că nu se supără pentru înârziere.

Despre cel care s-a pricopsit cu ea, leapșa vrea să spună ceva prin intermediul unor răspunsuri la 6 (șase) întrebări, răspunsuri care să conste în imaginea și numele unei picturi, colaj, desen, sculptură, basorelief, mozaic, obiect ceramic sau de sticlătapiserie, sau fotografie larg cunoscută și expusă vreodata într-o galerie artistică sau muzeu adevărat, alături de numele artistului care a creat acea operă de artă.

Asta de fapt nu e o leapșă. După părerea mea e un exercițiu de imaginație, o chestie fantezistă care în același timp aș vrea sa cred că e și serioasă de aceea am tratat-o cu toată atenția. Sper sa fii mulțumit, Rudolph! Deci... my life in paintings.

1. Cu cine/ce te poți compara pe tine însăți câteodată?

The Icebergs (1861), Oil on canvas - Frederic Edwin Church (1826-1900) - Dallas Museum of Fine Arts, Dallas (163.83 x 285.75 cm)


2. Ce te pasionează în legătură cu viața ta de zi cu zi?

Metamorphosis of Narcissus (1937), Oil on canvas - Salvador Dali (1904-1989) - Tate modern, London   (51.1 × 78.1 cm)


3. Cum arată sentimentul tău de bucurie sau fericire de azi sau din zilele acestei săptămâni?

Dancers in pink (1880-1885), Oil on canvas - Edgar Degas (1834-1917) - Hill-Stead Museum, Farmington, USA (52.07 x 41.91 cm)


4. Dacă ai fi obligat să devii profesor al unei materii oarecare/domeniu oarecare al cunoașterii umane, care ar fi acea materie/domeniu de cunoaștere?

The Anatomy Lesson of Dr. Nicolaes Tulp (1632), Oil painting - Rembrandt (1606–1669) - Mauritshuis, Hague, (216.5 × 169.5 cm)


5. Cum ar putea arăta o felicitare pentru Anul Nou pentru o persoană f.f. importantă pentru tine?

The Kiss (1907), Oil on canvas - Gustav Klimt (1862-1918) - Osterreichische Galerie, Vienna (180 x 180 cm)


6. Cum ar putea arăta o felicitare pentru Anul Nou pentru întreaga ta familie?

Peasant Wedding Dance (1607), Oli on panel - Pieter Brueghel the Younger (1564/65-1636) - Walter Art Museum (38.1 x 57.2 cm)
 Sau așa:


Dance at the Moulin Rouge (1890), Oil on canvas - Henri de Toulouse-Lautrec (1864-1901) - Philadelphia Museum of Art (115,5 X 150 cm)
Notă: La întrebarea nr.6 am răspuns prin două tablouri. Așa e mai potrivit.


Nu pasez nimănui leapșa. Dacă există însă cineva care dorește s-o preia, este invitatul meu.

Life in Pictures by Costin


27 comments:

  1. Daa, am văzut şi la Vienela leapşa asta, e interesantă.
    Îmi plac felicitările pentru întreaga familie, pline de joc şi voie bună :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu cred ca leapsa e frumoasa functie de tablourile/operele de arta alese. Daca nu-s frumoase...nici leapsa nu are farmec. Adevarul e ca am ales mult. Stiam ce-mi trebuie dar a trebuit sa aleg ceea ce era mai potrivit. Asa ca la punctul 6 a trebuit sa postez doua. Era obligatoriu. Celor din familie...la familia extinsa ma refer...la plac nuntile.
      Mie nu...dar lor da :) Asa ca... :))
      Multumesc, Andreia! Daca-ti place, poti s-o preiei. Dar sa ma anunti.

      Delete
    2. Mie-mi plac balerinele. Ce bine s-ar potrivi o copie pe peteretele meu

      Delete
  2. Imi place leapsa, nu mi-a pasat-o nimeni in schimb. :P Nu e bai, gasesc timp sa o fac si asa! :D
    Imi plac ipostazele alese pentru fiecare punct in parte..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca-ti place. Eu m-am luptat mult cu ea si stiu eu de ce. Cu ideea ei si cu faptul ca poate fi rezolvata usor sau mai greu... ;)
      Daca chiar iti place, poti s-o preiei. Dar sa ma anunti. Sa vin si eu s-o vad. :) Sunt curioasa.
      Eu nu le pasez fiindca nu fac asta niciodata. :)

      Delete
  3. Doamne, Elly, ce mai descriere i-ai facut lui Rudolph. Nici nu stiu daca se va amuza sau va considera ca l-ai luat peste picior.
    Nu credeam ca vei face aceasta leapsa. Am avut impresia ca nu te atragea deloc ideea. Dar ti-a iesit bine, alegerile facute imi plac, deci multumesc.
    Am stat mult sa ma gandesc, cand am facut leapsa. As fi vrut sa pun Sarutul la intrebarea 5, dar in ultima clipa m-am razgandit, pentru ca a devenit deja moda ca toata lumea sa scrie despre el.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pai ti-am spus ca o voi face numai ca nu aveam timp sa ma ocup de ea. Nu am vrut s-o tratez cu superficialitate. Rudolph s-a gandit la ceva cand a facut-o... Pe mine m-a framantat faptulca nu stiu cat de relevant este pentru cineva ce vede cand o vede rezolvata...
      Si eu m-am gandit mult si am ales din destul de multe picturi fiindca aveam multe preferate si potrivite. Dar cele mai potrivite sunt acestea. Asta este...poate ca deja Sarutul este o opera universala. De aceea se gandeste lumea mereu la el. Mai aveam o sculptura cu acelasi nume, tot foarte frumoasa, dar mie mai mult imi place Klimt si nu-mi pasa ca se gandesc si altii tot la el. De fapt asta inseamna ca pictura exprima cu adevarat ceea ce trebuie :) E de-o frumusete ireala...asa ca... :)
      Rudolph nu are de ce se supara, e o gluma prieteneasca. Cred si sper ca ii va placea.

      Delete
  4. simplyuniqueword@wordpress.comSun Dec 16, 12:49:00 PM 2012

    Ce idee geniala! :)
    Imi plac imaginile alese.

    ReplyDelete
  5. Superb! In special The icebergs si Dancers in pink! E o placere sa te uiti la asemenea creatii! Si bine totusi si cu internetul asta, avem posibilitatea de a rasfoi picturile din lumea-ntreaga! Cand am ocazia de o expozitie nu o ratez, nici aia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balerinele lui Degas sunt celebre. Nu numai acestea. Dar starea cea mai buna mi-o dau acestea, in roz. Desi...si celelalte tablouri sunt superbe. Le-as fi postat pe toate ;)
      Asa este, multumita net-ului suntem cu mult mai bogati spiritual.
      Merci, Tury!

      Delete
  6. Suntem bogati cei ce stim ce sa cautam in internet.
    Cu mare drag, Elly

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Da...ce fain stii tu sa le spui :)
      Multumesc inca o data.

      Delete
  7. Bogati spiritual sunt aceia care, dupa ce pica netul, mai au ceva de spus (si in offline)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suntem multi pe aici din cei care avem multe de spus si in offline...nu ne facem griji.
      Desi Tury altceva a dorit a spune. :)
      Weekend placut!

      Delete
  8. Superbă descriere i-ai făcut lui Rudolph! :)
    M-ai cam băgat în ceaţă cu pasiunile de zi cu zi... :)

    Cu drag, draga mea! Meriţi cu prisosinţă premiul, şi nu doar atât!
    Mai stai tu puţin, că născocesc eu ceva... :))
    O duminică cât mai plăcută!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur ca ti-a placut descrierea. Cred ca si lui :)
      Nu-s chiar pasiuni, mai degraba ganduri, preocupari, framntari...
      Ia sa vedem! Astept!
      Merci :)

      Delete
  9. :D Chiar ma gandeam de cand e Rudolph urs :)) :D hehehehe:D

    Super interesanta leapsa, imi plac la nebunie picturile!!!!!!!!!!!!!!!

    Zi faina!:D

    ReplyDelete
  10. Foarte interesanta leapsa! Picturile alese sunt minunate.

    ReplyDelete
  11. tabloul lui Dali ma face sa te privesc intr-o lumina noua :)

    descriera facuta lui Rudolph e adorabil de potrivita,nu ma indoiesc ca o va gusta :))
    daca nu ma insel ai mai fost nominalizata la ultima leapsa nascocita de Rudolph,leapsa pe care am citit-o la el aseara,asa ca...bafta! :)

    ReplyDelete
  12. Beautiful images. A nice selection.

    ReplyDelete
  13. ce-mi place de tine! nu-ti plac lepsele dar ca prin magie, tot la tine ajung! :)
    mi-au placut tablorile alese...
    te pop!

    ReplyDelete
  14. Wow ! Ce tablouri frumoase ! Sincer, nu fac misto. (Eu sincer nu stiu sa ma exprim in scris atat de bine incat nici sa incerc sa-mi iasa cumva un stil ironic sau satiric, pt asa ceva chiar ca ii admir pe Voltaire si, respectiv, Jonathan Swift !)

    Stii ca am impresia ca esti prima care scrie ca s-a straduit chiar atent chiar destul de mult timp sa rezolve aceasta leapsa. Si pe mine m-au trecut toate apele cand a fost sa o rezolv, desi chiar eu o propusesem, si cand am vazut ce repede au reusit unii ca Vienela sau Vladen sa propuna imagini chiar interesante, m-am si speriat ! Dar eu recunosc ca nici nu cunosc prea multe opere de arta plastica, merg ff rar la muzee (chiar si in virtual), plus chiar voiam sa fiu cat mai constiincios fata de mine insumi cand am rezolvat leapsa.

    Initiativa mea a fost total egoista, efectiv ca sa primesc mura-in-gura recomandari cat mai diverse pt opere de arta plastica frumoasa pe care sa le pot admira, fara sa ma chinui eu prea mult cu dat Google sau surfat pe Internet dupa muzee, etc.

    Iar in legatura cu daca sunt ren sau urs polar, zau, asta chiar are si o parte hazlie, pt ca in cultura gay "urs" inseamna un tip de obicei ff macho cu pilozitate excesiva, precis cu muschi, si uneori si cu burta de bere, iar "urs polar" si mai rau, (desi pe asta eu nu o stiam nici eu din Romania, am aflat-o abia mai tarziu), un urs care mai are si parul ala stufos chiar albit de vreme ! Iar "pui de urs" sau "pui de urs polar" sunt aia mai tineri care aspira asa ca afinitate sa ajunga si ei "ursi" sau "ursi polari" la un moment dat ! LOL ! Eu chiar am scris un comentariu recent pe blog precizand, sa nu existe confuzie, ca de fapt eu sunt "lebada", (sau macar, mai realist ratoi), in realitate, (adica asa ceva mai costeliv si fara pilozitate prea multa, nu "urs polar" din ala) !! Dar initial la inceput de tot Rudolph a venit intr-adevar de la numele renului lui Mos Craciun, plus avatarul efectiv a fost o combinatie de admiratie fata de povestea "Fram, ursul polar" a d-lui Cezar Petrescu si a vasului Fram al exploratorului Nansen, plus ca am inceput sa scriu pe blog cand am venit in Norvegia, si pt ca ursii polari de aici, din nord, de pe insula Svalbard, sunt chiar ff fiorosi, (iar au mancat niste turisti chiar vara trecuta, pe bune), m-am gandit sa pun un pui de urs polar, ca sa nu para asa de amenintator, pt ca in realitate eu nu sunt de loc amenintator, decat poate prin iritarea pe care o pot provoca atunci cand scriu comentarii sau articole ff lungi si care, in plus, nici macar nu sunt despre chestii posibil interesante despre Norvegia, ci mai mult despre mine aflat oarecum undeva total aerian intr-un spatiu chiar nedefinit...care intr-o mare masura chiar e si adevarat inca de mult, de pe cand eram inca mic, copil probabil.

    ReplyDelete
  15. Perfect alese tablourile tale, Elly, pentru a reda anumite idei, persoane, sentimente sau profesii. Sincer, nu stiu daca m-as fi descurcat atat de bine ca tine, cel mai mult mi-a placut asocierea cu icebergul si optiunea pentru un tablou plin de profunzime realizat de Salvador Dali, pictorul meu de geniu. :D
    Cred ca mi-ar fi placut sa pun si eu la prima intrebare un tablou cu un...vulcan. :))

    ReplyDelete
  16. Imi place leapsa!
    O seara frumoasa!

    ReplyDelete
  17. O frumoasă transformare a unei modalități folosite în psihologie pentru a afla profilul personalității unui subiect. Pentru noi, însă, e o delectare să privim tablouri celebre ! Felicitări, Elly, frumoase alegeri !

    ReplyDelete
  18. ce raspunsuri frumoase! de-a dreptul fermecatoare! felicitari! :)

    ReplyDelete